آیا واقعاً ادرار در مخزن گازوئیل کافی است؟

اگرچه اوره جزء ضروری Adblue است، توصیه می کنیم خودتان آن را تولید نکنید. حتی خود خودروسازان نسبت به سایر افزودنی‌های دیزل هشدار می‌دهند، زیرا این مواد بر مبدل کاتالیزوری یا دیگران تأثیر می‌گذارند. آسیب به اجزای مهم خودرو میتوانست. علاوه بر این، ضمانت سازنده می تواند بی اعتبار شود (منبع: Auto Bild).

ادرار با آب به عنوان جایگزین Adblue مناسب نیست زیرا مواد باقیمانده می توانند در مخزن و خطوط جمع شوند. واکنش با اکسیژن و سایر مواد باید اطمینان حاصل کند که مخلوط با گذشت زمان شروع به پوسیدگی می کند. فقط یکی تعمیر گران قیمت می تواند کمک کند.

Adblue به عنوان یک افزودنی مهم دیزل در حال حاضر یک کالای کمیاب است. قیمت بالای گاز تضمین می کند که تولید ماده پاک کننده گازهای خروجی گرانتر و بیشتر می شود. تولید Adblue خودتان از ادرار یک جایگزین نیست. خودروسازان هشدار می دهند که قطعات آسیب دیده و هزینه های بالا نتیجه آن است.

Adblue: ادرار یک جایگزین نیست

خودروهای الکترونیکی نیازی به Adblue ندارند. آیا سوئیچ ارزش آن را دارد؟

قیمت Adblue هفت برابر شده است

AdBlue به عنوان یک افزودنی برای حدود ده میلیون خودروی دیزلی در آلمان مورد نیاز است. تنگناها در حال حاضر به دلیل افزایش قیمت انرژی در حال تهدید هستند. نیتروژن کار Piesteritz به عنوان بزرگترین تولید کننده تولید ماده تمیز کننده گازهای خروجی ضروری نه برای چند هفته برخی از دارندگان خودروهای دیزلی خصوصی نیز ممکن است تعجب کنند که آیا محلول اوره آبی را نمی‌توان خود تولید کرد. پاسخ کوتاه: نه.

طبق گزارش اداره فدرال حمل و نقل کالا، قیمت Adblue بین ژانویه 2021 تا پایان آگوست 2022 تقریباً چهار برابر شده است. در ماه سپتامبر، قیمت همچنان به انفجار ادامه داد، در برخی موارد هفت برابر ابتدای سال گذشته است.



منبع

با تولید صنعتی Adblue، اوره پاکسازی شده از سایر ترکیبات آلی. در غیر این صورت بسیاری از مواد دیگر مانند پروتئین ها برای کاتالیزور مشکل ایجاد می کنند.