پایان واقعاً بزرگ تا سال 2024 نیست

طبق یک مقاله مفهومی توسط دولت فدرال، از سال 2024 به بعد فقط بخاری های جدیدی باید نصب شوند که در آنها حداقل 65 درصد انرژی های تجدید پذیر متداول شدن. بنابراین می توان به یک شبکه گرمایش، یک پمپ حرارتی الکتریکی، یک سیستم گرمایش زیست توده (گلوله های چوب)، یک سیستم گرمایش گاز سبز، گرمایش برق مستقیم یا یک سیستم هیبریدی متصل شد.

انجمن فنی و علمی آلمان برای گاز و آب (DVGW) بیان می کند که زیرساخت گاز موجود مطمئناً می تواند مزایایی نسبت به پمپ های حرارتی الکتریکی داشته باشد. حتی از یکی تبعیض بین منابع انرژی فردی قبلا ذکر شده است. همانطور که سایر سازمان ها قبلاً اشاره کرده اند، برقی کردن بخش گرمایش گران است.

هنگام تعویض سیستم گرمایشی، به دلیل قوانین سختگیرانه تر در مورد سهم انرژی های تجدیدپذیر، خطر انفجار قیمت وجود دارد. علاوه بر مراکز مشاوره مصرف کننده، انجمن های دیگر هم اکنون در این مورد هشدار می دهند. آنها خواستار بازنگری در سیاست هستند.

مبادله گرمایش از سال 2024 حتی گران تر است

یک سیستم گرمایشی جدید و کارآمد می تواند مصرف انرژی را کاهش دهد، به همین دلیل است که موضوع به ویژه در حال حاضر در زمان افزایش شدید قیمت ها بیشتر و بیشتر جالب می شود. اما از همه مردم برنامه های حفاظت از آب و هوای دولت فدرال می تواند منجر به عدم نصب بخاری های بهتر در وهله اول شود. انجمن فدرال مصرف کنندگان (VZBV) بنابراین خواستار تعدیل مجدد است، زیرا در نهایت این مصرف کنندگان هستند که سیستم های گرمایشی جدید را نصب و پرداخت می کنند. طرح ها “جاه طلبانه و پرهزینه” هستند.

VZBV ابهاماتی را می بیند که اغلب اینطور است هزینه های خرید و عملیات بسیار متفاوت است انواع گرمایش مربوط می شود. هنگام اتصال به شبکه گرمایش، مصرف کنندگان نمی توانند هزینه های ارتقاء فنی یا حتی تبدیل کامل را برآورد کنند. انجمن فدرال صنعت گرمایش آلمان (BDH) موارد غیرقابل جبران مشابهی را می بیند. با هزینه های بالای سرمایه گذاری، تصمیم گیری در مورد نوع خاصی از گرمایش دشوار است.

گرمایش جدید: هیدروژن سبز در دسترس نیست

آیا نیروگاه بالکن ارزشش را دارد؟ پاسخ در ویدئو است:

جایگزینی گرمایش: صنعت نیاز به باز بودن فناوری دارد

BDH رویکرد عملگرایانه تری را تصور می کند و خواستار گشودگی به فناوری است. صرفاً به این دلیل که الزامات سهم انرژی های تجدیدپذیر به گونه ای بلندپروازانه طراحی شده است، نباید منجر به رکود بازار شود. در صورت وجود ابهام، مصرف کنندگان اغلب می توانند A را انتخاب کنند تعمیر کارخانه موجود تصمیم به نصب بخاری جدید بگیرید. با ظرفیت هایی که در حال حاضر کمیاب هستند، این می تواند به موجی از نوسازی منجر شود.

انجمن مرکزی صنعت مسکن نیز از برنامه های دولت فدرال انتقاد کرده است. اصلی ترین چیزی که در اینجا شما را آزار می دهد این است که قبلاً ایجاد شده است طرح های سرمایه گذاری دور انداخته شد اگر الزامات قانونی جدید وجود داشته باشد، باید وجود داشته باشد. بنابراین انجمن خواستار تامین مالی قابل اعتماد و ساده سازی فرآیند تایید برای نوسازی ساختمان های موجود و نصب سیستم های گرمایش تجدید پذیر است. راه حل های استاندارد باید هنگام نصب پمپ های حرارتی در ساختمان های آپارتمانی کمک کنند.



منبع

حامیان مصرف کننده خاطرنشان می کنند که بیومتان و هیدروژن سبز در آلمان، در حال حاضر، در درجه اول در صنعت و نه در خانوارهای خصوصی باید استفاده شود. بنابراین آنها خواستار آن هستند که استفاده از گرمایش با گازهای سبز نباید به عنوان یک گزینه برای مصرف کنندگان ارائه شود. بخاری‌های گازی که به‌عنوان «آماده هیدروژن» تبلیغ می‌شوند، تنها در صورتی باید تأیید شوند که هیدروژن کافی در دسترس باشد.

به گفته DVGW، سیاستمداران باید “مسیر را برای افزایش بلندپروازانه امروز تعیین کنند” تا بخش گرمایش نیز بتواند از سال 2030 با هیدروژن خنثی از آب و هوا تامین شود (منبع: Handelsblatt).