2022 در پمپ: ADAC یک تراز سالانه تلخ ترسیم می کند

توسعه دهنده: Stroer Media Brands GmbH

TankenApp محصولی از Ströer Media Brands GmbH است که GIGA نیز به آن تعلق دارد.

ADAC همچنین نوسانات شدیدی را نشان می‌دهد که قیمت را در سال 2022 افزایش داد: برای Super E10 در سال 2022، بین روزی که ارزان‌ترین قیمت سوخت و روزی با بالاترین قیمت بود، 55.9 سنت وجود داشت. با گازوئیل، تفاوت حتی به 75.9 سنت می رسد (منبع: ADAC).

توسعه دهنده: Ströer Media Brands GmbH

رانندگان بنزین اندکی ارزان تر شدند: طبق گزارش ADAC، لیتری Super E10 به طور متوسط ​​1.860 یورو قیمت داشت که تقریباً 34 سنت بیشتر از سال 2021 بود. سال 2022 اولین سالی است که در آن قیمت گازوئیل بالاتر از بنزین است.

امیدوارم نه تنها قیمت سوخت با سال جدید تغییر کند:

سال گذشته 2022 نباید خاطره خوبی برای هیچ راننده ای باقی می گذاشت. نگاهی به تابلوهای قیمت در پمپ بنزین‌ها با قیمت‌های یک هفته ای لیتر بیش از 2 یورو سوخت – و این جای تعجب نیست. 2022 تمام شد و با آخرین روز سال مشخص شد: بود گران ترین سال که رانندگان آلمانی تا به حال تجربه کرده اند.

به گفته ADAC، چندین دلیل برای انفجار قیمت وجود دارد: جنگ اوکراین، مشکلات عرضه و افزایش تقاضا برای گازوئیل از صنعت از جمله آنهاست. اما نگاه به پایان سال امید می دهد. در دو ماه آخر سال 2022، میانگین قیمت ها به میزان قابل توجهی کاهش یافت: یک لیتر بنزین ممتاز E10 در دسامبر تقریبا 14 سنت کمتر از نوامبر 2022 قیمت داشت. قیمت دیزل حدود 15 سنت کمتر است.


منبع

رانندگان از افزایش قیمت در سال 2022 به شدت آسیب دیده اند. ADAC میانگین قیمت ها را در طول سال بحرانی بررسی کرد و به این نتیجه رسید: هرگز سال بدتری برای رانندگان آلمانی وجود نداشته است. با این حال، بهبود در چشم است.

سال ترسناک در پمپ بنزین: آلمانی ها هرگز مجبور به پرداخت بیشتر از سال 2022 نشده اند

به مربوطه اوج ها پشت سر هم آمد مارس 2022 پیامد مستقیم حمله ولادیمیر پوتین به اوکراین است. در تابستان، تخفیف سه ماهه سوخت، تسکین موقتی را برای مصرف کنندگان به همراه داشت. ارزان‌ترین قیمت‌ها همیشه در ابتدای ژانویه یافت می‌شد و در سال 2022 دیگر به سطح قبل از بحران کاهش پیدا نکرد.

آرامش در پمپ: ADAC از کاهش قیمت ها در ابتدای سال خبر می دهد

TankenApp با روند قیمت بنزین

TankenApp با روند قیمت بنزین

این نتیجه ADAC است که میانگین قیمت ها را در سراسر کشور مقایسه کرده است. نتیجه: “رانندگان آلمانی هرگز مجبور نبوده اند به اندازه سال 2022 برای سوخت هزینه کنند.” آنها بیشترین هزینه را دارند. افزایش قیمت گازوئیل. این لیتر به طور متوسط ​​سالانه 1.946 یورو قیمت داشت که نسبت به سال قبل بیش از 56 سنت افزایش داشت.

نکته پس انداز GIGA
سوخت خیلی گرونه؟ آیا به دنبال ارزان ترین پمپ بنزین هستید؟ سپس برنامه سوخت گیری ما را دانلود کنید. در آنجا کمترین قیمت بنزین را در منطقه خود خواهید یافت.