چگونه می توانید دستگاه های خودپرداز دستکاری شده را تشخیص دهید؟

در این نوع کلاهبرداری، دستگاه خودپرداز دستکاری می شود. در انجام این کار، الف شفت جلوی درگاه کارت واقعی نصب شده است. کلاهبرداران باهوش کارت خوان های جعلی را به گونه ای بازسازی می کنند که از نسخه اصلی قابل تشخیص نیستند. در نتیجه، داده های کارت بانکی به کارتخوان صحیح ارسال می شود، اما همزمان خوانده و ذخیره می شود.

اگر قبلاً چیزی برداشت شده یا با کارت شما پرداخت شده است، پول بلافاصله از بین نمی رود. طبق حکم BGH (AZ: XI ZR 370/10)، شما فقط در صورتی مسئول هستید که پول با کارت اصلی برداشت شده باشد. در موارد اسکیمینگ، شما وظیفه مراقبت خود را نقض نکرده اید. بنابراین بانک باید خسارت وارده را تقبل کند.

نظرسنجی: بازسازی شده یا نو؟

اگر که پول از موضوع نیست بیایید، باید به موارد زیر توجه کنید:

  • به دستگاه خودپرداز بچسبید و فقط با این فکر که دستگاه معیوب است از آنجا دور نشوید.
  • به خودت اجازه نده فریب دادن از یک غریبه.
  • شعبه هنوز باز است؟ به عابر بانک اطلاع می دهد. اگر دستگاه بیرون است، با شعبه تماس بگیرید.
  • اگر کارمند دیگری وجود نداشته باشد، به پلیس اطلاع می دهد.

چه کسی مسئول یک دستگاه خودپرداز دستکاری شده است؟

آیا نمی خواهید اخبار دیگری در مورد فناوری، بازی ها و فرهنگ پاپ را از دست بدهید؟ تست و راهنمای فعلی ندارید؟ سپس ما را در فیس بوک یا دنبال کنید توییتر.





منبع

پس از کاهش این نوع سرقت اطلاعات در گذشته، موارد در نیمه اول سال 2022 دوباره افزایش خواهند یافت.

اطلاعات کارت فقط از طریق نوار مغناطیسی قابل خواندن است و نه تراشه روی کارت بانکی. از سال 20212، تنها کارت هایی با تراشه ایمن EMV در اتحادیه اروپا صادر شده است. این اجازه می دهد تا کارت های تقلبی شناسایی شوند. بنابراین کارت های جعلی با داده های دزدیده شده از نوار مغناطیسی فقط برای برداشت پول در خارج از کشور قابل استفاده هستند. خود تراشه هنوز قابل جعل نیست.

20 ابزار کاربردی که به کاهش وزن کمک می کنند

چگونه اطلاعات بانکی در حین اسکیمینگ به سرقت می رود؟

پین با یک جایگزین می شود دوربین کوچک نصب شده ثبت شده. دوربین گاهی اوقات در نزدیکی دستگاه پخش پول پیدا می شود، اما گاهی اوقات روی سقف نیز دیده می شود، به عنوان مثال توسط آشکارساز دود پنهان شده است. گاهی اوقات نیز با یکی صفحه کلید تقلبی کار کرد، که در قسمت ورودی سمت راست قرار دارد. این طور خواهد بود دنباله ورود پین ذخیره شد. کلاهبرداران می توانند از داده های کارت برای کپی کردن کارت پول استفاده کنند و به لطف پین ثبت شده، از سایر دستگاه های خودپرداز پول برداشت کنند. این معمولا در خارج از کشور اتفاق می افتد.

Skimming: چگونه دستگاه های خودپرداز دستکاری شده را تشخیص دهیم؟

برخی از کلاهبرداران همچنین دستگاه توزیع کننده پول را دستکاری کنید. به این ترتیب پول برداشت شده نمی تواند از دستگاه خارج شود. پول بین دستگاه و شکاف توزیع گیر می کند. اگر با فکر نقص احتمالی دستگاه را ترک کنید، کلاهبرداران محفظه دستکاری شده را برداشته و پول را می گیرند.

“Skimming” یک کلاهبرداری خیانت آمیز است که در آن مجرمان دستگاه های خودپرداز را دستکاری می کنند. به این ترتیب می توان اطلاعات کارت و پین را جاسوسی کرد تا متعاقباً با کارت های بانکی خارجی پول برداشت شود. آیا می توانید چنین دستگاه خودپرداز دستکاری شده ای را تشخیص دهید؟

مشاور

هنگام برداشت پول نقد، در اینجا چند نکته وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید تا از خود در برابر کم کاری محافظت کنید:

  • تشخیص دستگاه خودپرداز دستکاری شده دشوار است. اگر نگه دارید به خوبی محافظت می شوید همان ماشین فروش استفاده شده. سپس تغییرات سریع‌تر مشاهده می‌شوند و تشخیص دستکاری احتمالی را آسان‌تر می‌کنند.
  • قبل از برخاستن از زمین، همیشه باید نگاهی دقیق به آن بیندازید صفحه کلید، اسلات کارت و اسلات تلگراف پول نقد پرت كردن. اگر چیز عجیبی در اینجا یافتید، هیچ پولی برداشت نکنید. این به ویژه زمانی که متفاوت است صادق است قطعات را بر اساس رنگ متمایز کنید، باقی مانده چسب دیدن تک تک قطعات شل شده هستند یا در هر دیگری دستگاه های خودپرداز فرسوده قطعات کاملاً نو میتوانی ببینی.
  • آیا متوجه چیز عجیبی می شوید بلافاصله به بانک یا پلیس اطلاع دهید.
  • مال خودت بده برای ورود به شعبه بانک پین نکنید وارد شدن چنین سیستم هایی در هیچ بانک آلمانی وجود ندارد. در اینجا کلاهبرداران ممکن است سعی کنند داده های ورودی را به سرقت ببرند.
  • آیا مطمئن نیستید از برداشت پول از دستگاه خودپرداز بدون مراقبت خودداری کنید و ترجیح می دهد به یکی از سوپرمارکت های متعددی که این خدمات را ارائه می دهند سر بزند.
  • حتی اگر صفحه‌ای از حریم خصوصی قبلاً به صفحه‌کلید متصل است، باید از صفحه‌کلید خود استفاده کنید هنگام وارد کردن پین، انگشتان خود را با دست دیگر بپوشانید. این امر جاسوسی پین را برای دوربین مخفی دشوارتر می کند.
  • به طور کلی، شما باید هرگز پین خود را در کیف پول خود نگه ندارید یا همراه با کارت پول مربوطه آن را در جای دیگری حمل کنید.
  • باید خونه باشی به طور مرتب صورت حساب ها را بررسی کنید. اگر در اینجا متوجه بدهی های مشکوک شدید، به خصوص از خارج، با بانک خود تماس بگیرید.
  • اگر قبلاً مشکوک به سرقت و سوء استفاده از اطلاعات کارت بانکی خود هستید، باید بلافاصله کارت را مسدود کنید و همچنین با بانک و پلیس تماس بگیرید تا از آسیب مالی بیشتر جلوگیری کنید.

گالری عکس را شروع کنید(22 تصویر)