نیروگاه های بالکن را ارزان تر بخرید: قیمت سیستم های خورشیدی کوچک در حال کاهش است

افزایش قیمت برق باعث شده است که بسیاری از مردم به نیروگاه های بالکن علاقه مند شوند. اینها سیستم های فتوولتائیک کوچکی هستند که فقط یک یا دو پنل خورشیدی و یک میکرو اینورتر دارند و مستقیماً به پریز متصل می شوند. حالا بالاخره قیمت ها در حال کاهش است تا دوباره خرید ارزش داشته باشد.

نیروگاه های بالکن بالاخره در حال کاهش قیمت هستند

یک سیستم خورشیدی کوچک یک راه ساده و مقرون به صرفه برای کاهش هزینه های برق است. با توجه به ثبت ساده، اکنون اجرای نیروگاه بالکن بسیار آسان است. من گام به گام توضیح خواهم داد که چگونه این کار می کند. در ماه های اخیر، قیمت ست های کامل به دلیل علاقه زیاد به قدری افزایش یافته است که خرید دیگر ارزش آن را ندارد. اکنون اوضاع بسیار متفاوت به نظر می رسد. با راه اندازی مجدد زنجیره های تامین در چین، قیمت ها کاهش می یابد.

آنچه باید در مورد نیروگاه های بالکن بدانید:

شما می توانید پول زیادی پس انداز کنید

در حالت ایده آل، شما یک فروشنده خورشیدی کوچکتر در نزدیکی خود دارید که می توانید چنین مجموعه نیروگاه بالکن را مستقیماً خریداری کنید. اما در این بین پیشنهادات خوبی نیز در eBay ظاهر می شود که می توانم بگویم ارزش دارد (به eBay نگاه کنید). در آمازون، قیمت ها در حال حاضر بسیار بالا است و 1000 یورو یا بیشتر هستند. احتمالاً مدتی طول می کشد تا مجموعه ها ارزان تر شوند (به آمازون نگاه کنید).

چند هفته ای است که مشاهده می کنم که قیمت ها در بازار به آرامی دوباره در حال کاهش هستند. بنابراین به یکی برمی گردیم محدوده قیمت کمتر از 800 یورو برای یک مجموعه کامل متشکل از دو سلول خورشیدی، یک میکرو اینورتر و کابل اتصال (به eBay نگاه کنید). من حتی فرض می کنم که قیمت ها به دلیل شرایط متشنج اقتصادی در آلمان به کاهش ادامه خواهد داد. اما اگر به دلیل قیمت های بالا برای خرید صبر کرده اید، اگر قیمت یک مجموعه بزرگ با دو سلول خورشیدی کمتر از 800 یورو باشد، اکنون می توانید دوباره اعتصاب کنید.

من نیروگاه بالکن خود را از ژوئن 2021 فعال کرده ام و در صورت استفاده از قیمت برق 30 سنت در هر کیلووات ساعت به عنوان مبنای محاسبه، حدود 100 یورو در سال صرفه جویی کرده ام. با این حال، منظومه شمسی کوچک من کاملاً در یک راستا قرار ندارد و در طول روز تا حدودی سایه دارد. بنابراین شما می توانید بیشتر از آن بهره ببرید. بعد از حدود 8 سال من حدود 800 یورو سرمایه خود را پس گرفتم. اگر چیزی خراب نشود، چنین سیستمی باید 25 سال کار کند. بنابراین اگر فرصتی برای ساخت چنین تأسیساتی دارید، ارزشش را دارد.



منبع