در دوئل مستقیم بین ایکس باکس و پلی استیشن، کنسول های سونی معمولاً برتری دارند. با این حال، وب سایت HowLongToBeat اکنون نشان می دهد که واقعاً چقدر از Xbox Series X|S عقب است. در لیستی که در توییتر منتشر شده است پربازیگرترین پلتفرم های 2022 نامزد مایکروسافت برای نسل جدید بازی تنها به مقام هفتم دست می یابد. به خصوص شرم آور: این کنسول حتی در پشت پلی استیشن 3 قرار می گیرد.

اعداد HowLongToBeat به چه معنا هستند؟

لیست HowLongToBeat بر اساس آمار کاربران سایت ایجاد شده است. گیمرها می توانند آنجا را بررسی کنند چقدر طول می کشد تا یک بازی کامل شود. این عدد توسط کاربرانی که چند ساعت (و در کدام پلتفرم) قمار کرده‌اند، محاسبه می‌شود. بنابراین آمار تعداد واقعی بازیکنان را در کنسول مربوطه نشان نمی دهد. با این حال، بینش جالبی از محبوبیت آنها در سال 2022 ارائه می دهد.

HowLongToBeat همچنین رتبه بندی کنسول ها را در توییتر نشان می دهد که تمام نسل های منتشر شده جمع شوند. در اینجا نیز ایکس باکس در پشت رایانه های شخصی، پلی استیشن و کنسول های نینتندو قرار می گیرد. به هر حال، مایکروسافت همچنان سگا را شکست می دهد. با این حال، سگا از زمان Dreamcast در سال 1998 یک کنسول واقعی جدید منتشر نکرده است.