طراحی و نصب انواع آسانسور و پله برقی شرکت الماس آسانسور

در یک ساختمان که دارای آسانسور است، برای دریافت گواهی پایان کار به ارائه مدرک استاندارد اولیه می باشد. استاندارد ادواری نیز بیانگر این مطلب است که آسانسور سالم بوده و قطعات بدون مشکل به کار خود ادامه می دهند. این استاندارد به صورت سالانه و پس از انجام یکسری بازرسی ها توسط شرکت های معتبر بازرسی آسانسور دریافت می شود. دریافت این استاندارد الزام قانونی ندارد اما مدرکی برای اثبات سلامت آسانسور ساختمان است.

معنی دکمه R در آسانسور

یکی از اجزای سیستم آسانسور، ریل های راهنما است که وظیفه دارد کابین آسانسور و وزنه تعادل را دائما جابجا کند. این ریل ها جنس بسیار محکمی دارد تا از این طریق توانایی تحمل نیروهای ایجاد شده از بارهای داخل کابین و ترمزهای ایمنی را داشته باشد. برای بالا و پایین بردن کابین در طبقات مختلف از سیم بکسل استفاده می شود. با ارسال فرمان از گیربکس آسانسور، سیم بکسل کابین را به حرکت در می آورد. سیم بکسل ها بسیار محکم هستند و از چند رشته سیم در هم تنیده تشکیل شده که جنس آن ها از فولاد است. سیستم ترمز اضطراری یا پاراشوت آسانسور از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است که قسمت اصلی آن در زیر کابین نصب می‌شود.

  • پاراشوت یک سیستم بروز و هوشمند بوده که وظیفه جلوگیری از سقوط آسانسور کارگاهی را بر عهده دارد.
  • این مدل از کابین آسانسور در مجموعه رایا آسانسور با ورق 430 وارداتی طراحی می شود.
  • به این منظور یکی از برندهای شناخته شده و معتبر که سیستم های آسانسور را در کیفیت بسیار بالا و قیمت نسبتا مناسب تولید و عرضه می کند، شرکت هیرو آسانسور است.
  • از این حیث آسانسور ها در حیطه کاربری هتل با توجه به تعدد حمل و نقل نفرات و همچنین سرویس دهی شبانه روزی، بار ترافیک زیادی را متحمل می شوند.
  • پاسخ– مطابق استاندارد خیر هر دو نوع فضاهای تقریبا یکسانی را نیاز دارند.

اما این موتور و فشار تنها در حرکت به سمت بالا مورد نیاز است و برای حرکت کابین به سمت پایین نیازی به روشن کردن موتور و مصرف توان نیست و تنها با بازکردن یک شیر و خالی کردن روغن جک کابین به آرامی به سمت پایین حرکت می‌کند. چنانچه فلکه مستقیما با محور متصل به موتور در ارتباط باشد با موتور گیرلس آسانسور مواجهیم. در این نوع از موتور ها لرزش کابین بسیار کم تر از موتور های نوع دیگر احساس می شود. حرکت کابین در انواع آسانسور که از موتور گیرلس استفاده می کنند، بسیار نرم و روان است.

در حالتی که شاخص UL در میان دکمه های آسانسور دیده شود، مخفف کلمه Upper Lobby یا Upper Level به معنای طبقه بالای لابی و یا طبقه بالا است. در موارد معدودی نیز شاخص LL که مخفف کلمه Lower Level یا Lower Lobby است برای نشان دادن طبقه پایین لابی یا طبقه زیر به کار می‌رود. به طور معمول از کلید L یا LB (مخفف Lobby)، برای نشان دادن طبقه‌ای که لابی در آن قرار دارد استفاده می‌شود. البته در بعضی مواقع ممکن است شاخص L برای طبقات به کار برده شود که در این حالت مخفف Level است و به شکل L1, L2, کلیک کنید L3 و… نشان داده می‌شود.

سازندگان آسانسور در طول زمان طرحهای جدیدتری را توسعه می دهند، اما باید تولید و موجودی قطعات آسانسورهای قدیمی را که هنوز در حال کار هستند نیز حفظ کنند. یک رویکرد تعمیر و نگهداری پیشگیرانه می تواند کمک زیادی به ایمن نگه داشتن آسانسور و افزایش عمر آن کند. این نوع آسانسور متشکل است از دو وزنه‌ بر دو سر یک نخ که از روی یک قرقره عبور می‌کند.

لوازم و قطعات جانبی آسانسور

اما در سیستم تک سرعته و یا با اضافه شدن سیستم درایو حرکت و ایستادن آسانسور به صورت نرم تر و نامحسوس تر خواهد بود علاوه بر کاهش مصرف برق باعث بالا رفتن عمر قطعات مفید نیز خواهد بود. جهت انتقال آسانسور کارگاهی به پروژه دیگر از تکنسین های مجرب جهت انتقال و نصب دستگاه استفاده نمایید. تعویض به موقعه قطعات مصرفی و استفاده از قطعات اصلی یکی از عوامل عدم افت عملکرد آسانسور کارگاهی می باشد.

میدان مغناطیسی ایجاد شده در نقاطی قطع و با القای جریان برق به وسیلهٔ سیم پیچ‌های استاتور، سیم پیچ‌های تعبیه شده روی روتور باردار شده و کابین به حرکت در می‌آید؛ بنابراین در این آسانسورها اجزایی نظیر وزنه تعادل، کابل فولادی، موتورخانه و .. اگر آسانسور با ظرفیتهای بسیار سنگین (بیش از ۵/۲ تن) نیاز دارید باز هم آسانسور هیدرولیک انتخاب مناسبی است. دلیل تنوع و تغییر بین تعداد فلکه ها و جایگذاری آنها در پایین یا بالا این است که بتوان با در نظر گرفتن جایگذاری ریل های کابین و قاب وزنه پیچش سیم بکسل نحوه نصب موتور و … بهترین و کم اصطحلاک ترین نحوه نصب انتخاب و اجرا شود .

مگنت درب آسانسور

نصب آسانسورهای نیاز به ایجاد چاه یا قرار دادن موتور خانه بر روی پشت بام ندارد همچنین برای نصب این آسانسورها، از برق تک‌فاز استفاده می‌شود که خطر برق گرفتگی را بسیار پایین می‌آورد. در گذشته آسانسورهای هیدرولیک بر اساس قانون پاسکال کار می‌کردند؛ به گونه‌ای که ظرفی پر از روغن که در سمتی سطح مقطع کوچک و در سمت دیگر سطح مقطع بزرگتری داشت و با فشار آوردن به یک سمت، سمت دیگر دستگاه در جهت عمودی جابه‌جا می‌شد. اما آسانسورهای امروزی متشکل است از موتور الکتریکی پمپ فشار روغن و جک هیدرولیک که همه این وسایل در چاهک آسانسور و در زیر کابین قرار می‌گیرد. تعمیر آسانسور معمولاً برای انواع آسانسور پیش می آید به دلیل اینکه ممکن است آسانسور در مرحله ابتدایی راه اندازی باشد و نیاز به تنظیم و رگلاژ قسمتهای مختلف برقی و مکانیکی داشته باشد و یا در مواردی که آسانسور به دلیل فرسودگی نیاز به تعمیر دارد . در هر دو حالت این کار باید توسط افراد مجرب انجام شود و تعمیر آسانسور به تجربه بالاتری نسبت به نصب و سرویس آسانسور دارد .

از دیگر پیشرفت هایی که از گذشته تا این زمان در آسانسورسازی به وجود آمده، می توان به استفاده از شاسی برای آسانسور و انواع درب های اتوماتیک اشاره کرد. در آسانسورهای دوسرعته و در سیستم‌های قدیمی این انرژی به شبکه برق برگشت داده می‌شد اما در درایورها به علت وجود یکسوساز، این انرژی قابل برگشت نیست و باعث ازدیاد شدید ولتاژ بر روی بانک خازنی موجود در درایور شده و امکان آسیب زدن به آن وجود دارد. آسانسورهای هیدرولیک، تنها برای حمل مسافر کاربرد نداشته و برای بالابری بارهای سنگین نیز کاربرد به سزایی دارد. انواع آسانسورهای حمل بار شامل آسانسور خودروبر قیچی، آسانسور خودروبر، و بالابر کارگاهی را شامل می‌شود که عموماً از نیروی هیدرولیک برای بالابری استفاده می‌شود.

طراحی و نصب انواع آسانسور و پله برقی شرکت الماس آسانسور