صفحه اصلی – هوش مصنوعی هرمس کپیتال

به عنوان مثال شرکت اينتل اعلام نموده است که در سال ۲۰۰۷ پردازندههاي متکي بر نانوترانزيستور را با قدرت و سرعت بسيار بيشتر و مصرف کمتر نسبت به آخرين دستاوردهاي امروزي نيمههاديها وارد بازار خواهد کرد. شواهد موجود نشان ميدهد که درصد بالايي از بازارهاي محصولات مختلف متکي بر نانوتکنولوژي خواهد بود و به همين دليل دولتها و شرکتهاي بزرگ و کوچک به دنبال کسب جايگاهي براي خود در اين بازارها هستند. هرمس کپیتال، رتبه نخست مسابقات معاملات الگوریتمی بازار سرمایه ایران در هر دو بخش بازار سهام و بدهی، شرکت دانشبنیان نوع یک میباشد، که از سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را با نام شرکت سرمایه گستر هرمس(سهامی خاص)، در زمینهی معاملات الگوریتمی در بازارهای مالی (بدهی و سهام) آغاز نمود. به عنوان نمونه نانولولههاي کربني ( Carbon Nanotubes ) با وزن بسيار کمتر و استحکام بسيار بيشتر نسبت به موادي چون فولاد، بخش زيادي از صنايع را در آينده تحت تاثير قرار خواهد داد. به لحاظ کاربردهاي بسيار زيادي که اين فناوري ميتواند در امور نظامي داشته باشد، گرايش زيادي در بخش دفاعي کشورها به تحقيق و توسعه نانوتکنولوژي صورت گرفته است.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با مجله خبری fudzilla وب سایت خود باشید.

علوم و فناوري نانو، عنصر ي اساسي در درک بهتر طبيعت در دهههاي آتي خواهد بود. از اين جهت اين فناوري براي کشورها يک تهديد محسوب ميشود. در روش جديد دارو با وسايل ترزيق متفاوت با امروزه به صورت مستقيم به سمت سلولهاي مشخص جهتگيري شده و دارو به محل نياز تحويل داده ميشود. Drexler سبت به وسايل بسيار کوچک Feynman علاقه­مند شده بود و قصد داشت تا در مورد تواناييهاي آنها به کاوش بپردازد. نانوتکنولوژي چنان چه ذکر شد، منجر به تغييراتي شگرف در استفاده از منابع طبيعي، انرژي و آب خواهد شد و پس اب و آلودگي را کاهش خواهدداد. توجه به فضاي بسيار بزرگ و در حال ايجاد نانوتکنولوژي و حجم وسيع فعاليتهاي مربوط به آن در دنيا، اين باور را به انسان القاء ميکند که دير يا زود بايد آينده را ديد و براي ورود به آن اقدام نمود. همانگونه که اشاره شد بسياري از کشورهاي پيشرفته و در حال پيشرفت، برنامههايي را براي پشتيباني از فعاليتهاي تحقيقاتي و صنعتي نانوتکنولوژي تدوين و اجرا مينمايند. اين کاربردها از لباسهاي مانع خطر تا پرندههاي بسيار کوچک، تجهيزات اطلاعاتي و بسياري موارد ديگر است که هماکنون با حمايت وزارتخانههاي دفاع کشورهايي چون آمريکا، ژاپن و برخي کشورهاي اروپايي به صورت پروژههاي تحقيقاتي در حال انجام هستند.

“نانوساختن” ( Nanofabrication ) همچنين در طراحي و ساخت مواد سبکوزن، پرقدرت و مقاوم در برابر حرارت، موردنياز براي هواپيماها، راکتها، ايستگاههاي فضايي و سکوهاي اکتشافي سيارهاي يا خورشيدي، تعيينکننده است. هسته اولیه هرمس کپیتال در اواسط دهه ۹۰ در دانشکده مدیریت و اقتصاد شریف با هدف ارائه راهکارهای الگوریتمی و تکنولوژی محور در حوزه مدیریت دارایی شکل گرفت و هم اکنون بیش از ۷۰ نفر از جوانان با استعداد دانش آموخته دانشگاه های برتر تهران در آن مشغول به فعالیت هستند. در کنار اين پيشبينيها، اين سوال بايد مطرح شود که جايگاه کشورهايي که به نانوتکنولوژي دسترسي ندارند، در بازارهاي آينده و اقتصاد جهاني چه خواهد بود. مطابق پيشبينيها در ۱۰ تا ۱۵ سال آينده ، پيشرفتهايي از اين دست ميتواند مصرف جهاني را بيش از ۱۰% کاهش دهد که ۱۰۰ ميليارد دلار در سال صرفهجويي و ۲۰۰ ميليون تن کاهش انتشار کربن را بههمراه خواهدداشت . نانو تکنولوژی، توانمندي تليد مواد، ابزارها و سيستمهاي جديد با در دست گرفتن کنترل در سطوح ملکولي و اتمي و استفاده از خواص است که در آن سطوح ظاهر مي­شود. همچنين فناوريهاي جديد، امکان بازيافت و استفادة مجدد از مواد، انرژي و آب را فراهم خواه ن د کرد. در اواسط دهه ۷۰ ، Eric Drexler که يک دانشجوي فارغ التحصيل بود، Minskey را به­عنوان استاد راهنما جهت تکميل پايان­نامه­اش انتخاب کرد و او نيز اين مسئوليت را بر عهده گرفت.

با توجه به اينکه سهم هر کشور يا بنگاه در زمان شکلگيري يک بازار تثبيت ميشود، زمان سرمايهگذاري براي رسيدن به جايگاه مناسب، همين امروز است. هرمس با دیدی ۳۶۰ درجه به بازارهای سرمایهگذاری مالی و غیرمالی (خارج از بازار سرمایه) بهترین فرصتهای سرمایهگذاری از منظر ریسک و بازده را در هر زمان شناسایی کرده و به کمک تیم جوان، باانگیزه و توانمند خود کار را تا انتها پیش ببرد. ولي از وقتي Feynman نظرات و منطق خود را بازگو کرد، جهان روندي به­سوي کوچک شدن در پيش مجله خبری fudzilla گرفت. Drexler در اوايل دهه ۸۰، درجه استادي خود را در رشته علوم کامپيوتر دريافت کرده بود و گروهي از دانشجويان را به صورت انجمني به دور خود جمع نموده بود. او افکار جوانترها را با يک سري ايده­ها که خودش “نانوتکنولوژي” نامگذاري کرده، مشغول مي­داشت. اما يک سوال مهم براي کشور ما و بسياري از کشورها که هنوز به نانوتکنولوژي به عنوان تمدن آينده علمي توجه کافي نکردهاند، اين است که آيا بايد با اين روند همراه شد يا نه؟ موادي که ميتوانند خواص جديد و فوقالعادهاي به محصولات موجود بخشيده و موجب کاهش قيمت آنها شوند.