سوخت های زیستی: سوخت احیا کننده از زباله های آلی؟

گالری عکس را شروع کنید(8 عکس)

متعلق به نسل اول است بیودیزل یا بیواتانول، که برای مثال به عنوان یک افزودنی در E10 استفاده می شود. بیواتانول اغلب از قند و نشاسته موجود در گیاهانی مانند کلزا، ذرت یا گندم به دست می آید. بنابراین فقط چند قسمت از گیاه برای تولید سوخت استفاده می شود، بقیه بیشتر به خوراک دام تبدیل می شود.

چرا سوخت زیستی حتی ضروری است؟ این سوال با توجه به بحران انرژی 2022 احمقانه به نظر می رسد. تقاضای جهانی برای سوخت‌های فسیلی هنوز هم زیاد است، حتی اگر سرمایه گذاری در انرژی های تجدیدپذیر در سال های اخیر تأثیر مثبتی بر آنها داشته است (منبع: Umweltbundesamt.de). مصرف‌کنندگان به‌ویژه از درگیری اوکراین که توسط روسیه آغاز شده و قیمت‌های نفت ناشی از آن آسیب دیده‌اند.

مزیت زیست توده در مقایسه با منابع انرژی فسیلی به سادگی قابل تشخیص است اجتناب از روابط وابستگی منابع پایان پذیر و تامین کنندگان آنها نکته مثبت دیگر پایداری تولید سوخت از زیست توده، یعنی حفظ منابع است. با این حال، در حال حاضر، به طور واقعی کشت پایدار دشوار است – به خصوص سهمیه هایی که برای انجام کامل بدون سوخت های فسیلی ضروری است. به عنوان پیامدهای احتمالی و مشکلات از قبل موجود تک کشت ها مانند کلزا و ذرت هستند از دست دادن هوموس و خسارت خشکسالی.

گاهی اوقات از نسل سوم صحبت می شود که چه زمانی جلبک به عنوان ماده خام مورد استفاده قرار گیرد. بر خلاف گیاهان، جلبک ها دارای جرم قابل توجهی بالاتر برای منطقه اشغال شده هستند. در حال حاضر نمی توان پیش بینی کرد که نسل سوم کی و آیا هرگز وارد بازار می شود (منبع: bmk.gv.at).

چرا سوخت زیستی؟ مزایا و معایب

این نام به تنهایی تفاوت بین سوخت های استفاده شده قبلی از سوخت های فسیلی را روشن می کند. در عوض، شما برنده این هستید از زیست توده، یعنی مواد خام تجدید پذیر. به نسل ها تقسیم می شود.

به نظر من، تغییر کامل از سوخت های فسیلی به زیست توده تنها در صورتی معنا پیدا می کند که کشت این سوخت ها انجام شود هم از نظر اکولوژیکی و هم از نظر اجتماعی سازگار است است. تا آن زمان، گسترش باد، خورشید، آب و انرژی زمین گرمایی بهترین فرصت‌ها باقی می‌ماند، تقاضای عظیم در برخی مواقع.درونی؛ داخلی«خدمت کردن و غیره وابستگی به واردات برای کاهش.

علاوه بر این، این تلاش تنها تا حد محدودی ارزشمند خواهد بود، زیرا سوخت های زیستی فقط تا حدی دوستدار محیط زیست نسبت به سوخت های فسیلی هستند. حتی اگر تمرکز بر منابع انرژی مبتنی بر گیاه به‌جای زغال‌سنگ، نفت و موارد مشابه از نظر تئوری پتانسیل سازگاری با آب و هوا را داشته باشد، این تنها در شرایط ایده‌آل امکان‌پذیر است. به wwf برای مثال، ردپای کربن نخل روغنی تنها زمانی مثبت است که در جایی که جنگل بارانی وجود داشت، رشد نکند. می رود بورنئو آتش سوزی جنگل پیت نخل روغنی باعث تولید یک تن شد روغن نخل حدود ده تا 30 برابر بیشتر از انتشار CO2همانطور که از استفاده از یک تن گازوئیل حاصل می شود.» در غیر این صورت فقط مقدار CO2 آزاد شده است که گیاهان قبلاً ذخیره کرده اند – تعادل آب و هوایی خنثی خواهد بود (منبع: biokraftstoffe.fnr.de).

کیلیان شارناگل

وقتی صحبت از تحرک دوستدار محیط زیست به میان می آید، خودروهای الکتریکی به عنوان خودروهای ne plus ultra شناخته می شوند. با این حال، نمی توان همه موتورهای احتراق داخلی را همزمان از بازار و جاده ها خارج کرد. یک راه حل برای این، سوخت های جایگزین ساخته شده از زیست توده است. در اینجا می توانید آنچه را که باید در مورد موضوع بدانید.

تحرک

GIGA توصیه می کند

مقالات جالب تر


منبع

تسلا شکست می خورد: ایلان ماسک در اینجا اشتباه محاسبه کرده است

شکاف نسلی: سوخت های زیستی توضیح داده شده است

نسل دوم سوخت ساخته شده از مواد گیاهی را توصیف می کند که برای تولید غذا یا خوراک مفید نیست. که به عنوان مثال می تواند زباله های کشاورزی، زباله های ارگانیک یا بقایای محصول بودن. به عنوان مثال، وقتی از نیشکر برای تولید شکر استفاده می شود، محصول جانبی آن باگاس است. از کاه و چوب نیز می توان به عنوان منبع استفاده کرد. بقایای گیاهی فیبری عمدتاً از سلولز تشکیل شده است که هضم آن دشوار است. از آنجایی که این فرآیند از نظر فنی بسیار پیچیده است، نسل دوم هنوز به لحاظ اقتصادی قابل تولید نیست.

اصطلاح عمومی “سوخت های مصنوعی” نه تنها سوخت های الکترونیکی، یعنی گازوئیل الکترونیکی یا بنزین الکترونیکی تولید شده با کمک هیدروژن، بلکه سوخت های زیستی را نیز در بر می گیرد. در این راهنما می توانید نحوه تولید و استفاده از آنها را مطالعه کنید.