سرویس 150 ساله برای همیشه قطع می شود

یک ملوان این پیام را در سال 1914 به قیصر ویلهلم دوم که در یک مسابقه کشتی در دریای بالتیک شرکت می کرد، داد. محتوا سخت بود: مرگ غیرمنتظره آرشیدوک فرانتس فردیناند باعث ایجاد یک بحران سیاسی شد که در نهایت به جنگ جهانی اول منجر شد.

سارایوو، 28 ژوئن، ساعت 12 ظهر. اعلیحضرت، کیل. شاهنشاهی و والاحضرت شاهنشاهی وارث ظاهر و همسرش به تازگی قربانی یک حمله هفت تیر شده اند. سرکنسول آیسوالدت

امروزه در واقع فقط از فیلم هایی مانند “نجات سرباز رایان” یا “قتل در قطار سریع السیر شرق” شناخته شده است: برای سال ها، تلگرام یکی از سریع ترین راه ها برای ارسال پیام بود. دویچه پست در پایان سال این فصل مهم در تاریخ فناوری را می بندد.

پست آلمان AG

تلگرام: آخرین فرصت در 31 دسامبر 2022

“ما محصول تلگرام را تا پایان سال بازنشسته می کنیم.” به گفته الکساندر ادنهوفر از دویچه پست (منبع: پاکتدا). از 1 ژانویه 2023، این سرویس دیگر بخشی از پیشنهاد Deutsche Post نخواهد بود.

سال‌ها پیشرو، اکنون از نظر فنی منسوخ شده است

پس وقت آن است که بالاخره خداحافظی کنیم. تلگرام در بسیاری از نقاط جهان وجود دارد تاریخ نوشته شده. یک مثال:

تقریباً حیرت آور است که تلگرام توانست تا این حد دوام بیاورد. کاهش تقاضا بسیار زیاد بود، به طوری که این سرویس در پایان فقط گاهی اوقات مورد استفاده قرار می گرفت (منبع: Tagesschau). آخرین میخ در تابوت شاید قیمت بالایی بود، زیرا یک مینی تلگرام 12.90 یورو قیمت دارد. اگر یک “برگ تزئینی” (به عنوان مثال نقش گل) اضافه کنید، در حال حاضر 17.10 یورو است. در بهترین حالت، این است که به عنوان یک پارتی نشان داده شود (“سال نو مبارک، آرزو می کنم …”)، در غیر این صورت بهتر است ارسال کنید. یک پیام صوتی چند خط از طریق واتس اپ و فقط 20 عکس و 3 ویدیو اضافه کنید.

دویچه پست در صفحه محصول تلگرام می گوید: «می توانید تا 160 کاراکتر برای مینی تلگرام و حداکثر 480 کاراکتر برای ماکسی تلگرام سفارش دهید. در زمان پیام‌رسان‌های دیجیتالی مانند واتس‌اپ، تلگرام (با علامت m) و سیگنال، محدودیت کاراکتر کاملاً قدیمی به نظر می‌رسد. و بله، این درست است: زیرا که تلگرام بیش از 150 سال بود که در آلمان مورد استفاده قرار می گرفت، در اواخر دهه 1970 به اوج خود رسید.

تلگرام از شهردار برلین، آلمان، به شهردار برلین، نیوهمپشایر، ژوئیه 1929 (منبع تصویر: آرتور شولتز، مالکیت عمومی، از طریق Wikimedia Commons)
آیا نمی خواهید اخبار دیگری در مورد فناوری، بازی ها و فرهنگ پاپ را از دست بدهید؟ تست و راهنمای فعلی ندارید؟ سپس ما را در فیس بوک یا دنبال کنید توییتر.





منبع