خرید، راه اندازی و ثبت سیستم خورشیدی کوچک

علاقه به سیستم های PV کوچک به طور مداوم در حال افزایش است، به طوری که در حال حاضر مشکلی ایجاد می شود. از فوریه 2022، نیروگاه های برق بالکن پلاگین دیگر مانند گذشته آسان و ارزان نیستند. در آن زمان سال گذشته، یک مجموعه کامل با دو ماژول خورشیدی، یک اینورتر، کابل و مواد بست حدود 500 تا 600 یورو قیمت داشت. حالا شما باید خوش شانس اگر بتوانید یک ست با همه چیز با قیمت زیر 800 یورو تهیه کنید. قیمت حتی به سمت 1000 یورو نیز در حال افزایش است (آن را در eBay بررسی کنید).

سیستم‌های خورشیدی مینی مدت‌هاست که در آلمان وجود داشته‌اند. قانونگذار که قبلاً به عنوان “سیستم های PV چریکی” عمدتاً مخفی کار می کرد، قوانین را به میزان قابل توجهی در سال 2019 کاهش داد، به طوری که اساساً فقط چند نکته باید رعایت شود تا بتوان به طور قانونی چنین “نیروگاه برق بالکن” را راه اندازی کرد. با با افزایش قیمت انرژی، چنین سیستم PV کوچکی بسیار ارزشمند است. علاوه بر این، اولین شهرها و مناطق در حال حاضر چنین سیستم هایی را تبلیغ می کنند.

خرید نیروگاه بالکن

همین در حال حاضر است. برای راه اندازی قانونی نیروگاه بالکن خود نیازی به انجام کارهای بیشتری ندارید. قبلاً همه چیز بسیار دشوارتر بود زیرا ثبت نام ساده ای وجود نداشت و اپراتورهای شبکه اعلامیه های عجیبی می دادند. الان همه چیز خیلی راحت تره در حالی که من هنوز سه ماه برای گرفتن تاییدیه برای یک متر جدید مبارزه می کردم، در دو کارخانه زیر بود بعد از دو تا سه هفته همه چیز از طریق – بدون بحث.

علاوه بر این، اینورترها حداکثر 600 وات خروجی دارند. به عنوان مثال، پنل های خورشیدی می توانند 2×340 وات داشته باشند تا از نور خورشید کمتر استفاده کنند. البته در این حالت حداکثر 600 وات می تواند خروجی داشته باشد. برای اینکه بتوانید انرژی تولید شده را اندازه گیری کنید، باید از یک سوکت وای فای با اپلیکیشن و اندازه گیری انرژی استفاده کنید. من از AVM استفاده می کنم (به آمازون نگاه کنید). اگر Fritzbox ندارید، می توانم این مدل را برای استفاده در فضای باز توصیه کنم (به آمازون نگاه کنید).

اما شما می توانید یک سیستم PV کوچک را در بسیاری از مکان ها راه اندازی کنید. تنها چیزی که نیاز دارید یک پریز در نزدیکی است. در مورد من، من به سادگی براکت را خودم روی یک اسکله نصب کردم.

از آنجایی که در حال حاضر تهیه مواد بست برای نیروگاه های بالکن دشوار است، من براکت خودم را ساختم. (منبع تصویر: GIGA)

از طرف دیگر، می توانید یک پریز برق Wieland داشته باشید که توسط یک برقکار نصب شده است. آنگاه سیستم نیز می تواند قوی تر شود. اما اینجا هزینه های اضافی به وجود می آیند، چنین ارتباطات ویژه ای معمولاً ارزشی ندارند. به همین دلیل است که اتصال به سوکت شوکو نیز باید گزینه ای باشد که شما انتخاب می کنید. الزامات این امر نیز کاهش یافته است.

مینی منظومه شمسی را در جای مناسب قرار دهید

با پدر و مادرم ما به سادگی از سوله باغ استفاده کردیم:

یک نیروگاه بالکن اساساً می تواند در هر جایی – حتی در یک سوله باغ – وصل شود. (منبع تصویر: GIGA)

در هنگام مونتاژ چه مواردی را باید در نظر بگیرید؟

  • پیوست ایمن: اطمینان از اینکه سلول های خورشیدی به طور ایمن نصب شده اند و حتی در بادهای شدید نمی توانند شل شوند، ضروری است. یک پنل خورشیدی حدود 17 کیلوگرم وزن و تقریباً 100 در 170 سانتی متر دارد. اگر چنین پنل خورشیدی توسط باد گرفتار شود، می‌تواند باعث آسیب یا آسیب جدی شود.
  • هم ترازی: جایی که می خواهید منظومه شمسی را نصب کنید، باید مسیر خورشید را در طول روز مشاهده کنید. جهت گیری جنوبی عالی است، اما انحرافات کوچک اشکالی ندارد. آیا سایه هایی از درختان، ساختمان ها یا چیزهای دیگر وجود دارد؟ اگر چیزی بر روی سلول های خورشیدی سایه افکنده باشد، بازده به طرز محسوسی بدتر می شود.
  • معکوس کننده: شما باید اینورتر را در همان نزدیکی تعمیر کنید. در مورد من، آن را در پشت یک سلول خورشیدی آویزان، با والدینم کابل را به سوله باغ گسترش دادیم. این آن را از اثرات آب و هوا محافظت می کند و همچنین باید بدون نوسانات شدید دما کارآمدتر عمل کند. برای دسترسی به اینورتر، ممکن است به کابل‌های پسوند نیز برای نصب نیاز باشد. کابل های پنل های خورشیدی معمولا نسبتا کوتاه هستند.

کنار هم قرار دادن اجزای جداگانه، بازی کودکانه است. شما واقعاً نمی توانید اشتباه کنید زیرا هر کابل شکل منحصر به فردی دارد و نمی توان آن را اشتباه وصل کرد. دو سلول خورشیدی متعلق به اینورتر هستند و از آنجا یک کابل به سوکت می رود. همین در حال حاضر است.

برای اینکه بتوانید یک منظومه شمسی را به طور معقول اداره کنید، البته باید مکان مناسبی برای آن داشته باشید. شما به راحتی می توانید سیستم خورشیدی کوچک را روی نرده بالکن آویزان کنید. آن مهم است زاویه حدود 30 درجه، برای استفاده حداکثری از آن و در حالت ایده آل قرار گرفتن در معرض جنوب. اگر صاحب خانه هستید، تعمیر آن هم مشکلی ندارد. اگر آپارتمان یا خانه اجاره می کنید، باید از صاحبخانه اجازه بگیرید.

مهم: شما فقط باید یک سیستم خورشیدی پلاگین را روی یک کنتور برق که دارای بک استاپ است کار کنید. اگر هنوز یک کنتور قدیمی دارید، ابتدا باید آن را تعویض کنید. اگر پیشخوان عقب نشینی کند، شما مرتکب فرار مالیاتی شده اید و اگر گرفتار شوید می تواند واقعاً گران شود.

ثبت یک سیستم PV کوچک

قیمت انرژی در حال افزایش است و پس از نصب چهار سیستم مینی خورشیدی توسط خانواده ها و دوستان، می خواهم مهمترین نکاتی را که برای راه اندازی قانونی یک نیروگاه بالکن باید در نظر بگیرید را خلاصه کنم.

بنابراین اجازه ندهید اپراتور شبکه شما را در مورد چیزی صحبت کند. تا زمانی که اینورتر دارای حفاظت NA باشد و از 600 وات تجاوز نکند، می توانید آن را روی سوکت شوکو کار کنید. بنابراین استاندارد VDE برآورده می شود. هنجار یک قانون نیست. این اغلب به اشتباه درک می شود. بنابراین اجازه ندهید که شما را پایین بیاورد. اگر شرایط لازم را دارید، پس حق با شماست.



منبع

علاوه بر این، کمبود لوازم جانبی وجود دارد. مواد بست نیروگاه های بالکن نیز کمیاب شده است. برای آخرین نیروگاه بالکنی که روی سوله باغ همسایه‌های والدینم ساختم، مجبور شدیم از یک براکت کاملاً متفاوت با والدینم استفاده کنیم. همه اینها زمان می برد زیرا پس از آن باید دوباره نگران ثبات باشید.

برای تغذیه از سوکت استفاده کنید

البته باید یک مهارت خاص باید یک پشتیبان به گونه ای سفارشی شده برای مکان ایجاد کنید. اما شما می توانید ایده های زیادی را در اینترنت پیدا کنید که بتوانید آنها را پیاده سازی کنید.

برای فعالیت قانونی نیروگاه بالکن پلاگین باید در دو مکان سامانه را ثبت کنید:

  • اپراتور شبکه: شما باید سیستم PV کوچک خود را در اپراتور شبکه خود ثبت کنید. بسیاری از ارائه دهندگان در حال حاضر روش های ثبت نام ساده ای را ارائه می دهند، بنابراین شما فقط باید یک فرم را پر کنید و گواهی اینورتر را ضمیمه کنید. این ثابت می کند که اینورتر دارای حفاظت NA است. شما فقط یک تعهد دارید که به اپراتور شبکه گزارش دهید، زیرا او باید بداند که شما برق را به عنوان یک ژنراتور به شبکه تغذیه می کنید. این مهم است تا شبکه برق دچار اختلال نشود. علاوه بر این، اپراتور شبکه بررسی می کند که آیا کنتور برق مناسب دارید یا خیر و در غیر این صورت آن را تعویض می کند. هیچ هزینه ای برای شما ندارد.
  • ثبت اطلاعات اصلی بازار: همچنین باید سیستم PV خود را در رجیستر داده اصلی بازار وارد کنید. این هم آسان است. چند صفحه برای پیمایش در اینجا وجود دارد، اما تقریباً خود توضیحی است. همچنین راهنماهای زیادی در وب سایت وجود دارد، بنابراین به راحتی می توانید راه خود را پیدا کنید. شما همچنین باید در اینجا گزارش دهید. اما شما نیازی به مجوز یا فعال سازی ندارید. شما همه چیز را پر می کنید و منظومه شمسی می تواند مستقیماً استفاده شود.

اجازه ندهید اپراتور شبکه شما را ناراحت کند

برای اینکه بتوانید یک سیستم خورشیدی کوچک را از طریق یک سوکت معمولی شوکو راه اندازی کنید، اینورتر باید حفاظت NA داشته باشد. این تضمین می کند که به محض اینکه فرکانس شبکه برق دیگر تشخیص داده نشود، کل سیستم بلافاصله خاموش می شود. این نیز مهمترین نیازی است که باید با اپراتور شبکه ملاقات کنید. بدون آن هیچ چیز قانونی کار نمی کند. اما این نیز یک محافظت مهم برای شما است.

مشکل این است که علاقه در حال حاضر غول پیکر است و ظرفیت تولید و تحویل پنل های خورشیدی و اینورتر از چین در حد خود است. در حالی که اینورترها فقط برای سیستم‌های PV کوچک ساخته شده‌اند، پنل‌های خورشیدی در سیستم‌های PV بزرگ برای سقف‌ها نیز استفاده می‌شوند. بنابراین چندین خریدار در اینجا وجود دارند که اکنون واقعاً این قطعات را می خواهند.