بی‌ام‌و و مرسدس بنز عرضه می‌کنند، اما فولکس‌واگن همچنان بهترین در کلاس است

قیمت های بالا تغییر را برای خریداران خودروهای الکترونیکی آسان نمی کند:

بی ام و، فولکس واگن، مرسدس بنز: خودروسازان آلمانی نفس خود را از دست می دهند

از سوی دیگر، سازندگان ممتاز رشد بسیار قوی‌تری را در خودروهای الکترونیکی خود نسبت به فولکس‌واگن نشان می‌دهند: مونیخ و اشتوتگارت هر دو دارای تعداد بیشتری هستند. فروش خودروهای الکترونیکی بیش از دو برابر شد. از سوی دیگر، در فولکس واگن، افزایش 23.6 درصدی همچنان قابل توجه است، اما بسیار کمتر است. با این حال، نگاه به این ارقام مخدوش است و مقایسه تنها با رزرو امکان پذیر است.

مرسدس بنز از سوی دیگر، نام تجاری با ستاره به تنهایی حتی سریعتر از BMW در حال رشد است. به گفته این خودروساز اهل اشتوتگارت، سال 2022 جهانی خواهد بود 117800 BEVs به فروش می رسد، یعنی اتومبیل های کاملاً الکتریکی. این مربوط به مثبت از 124 درصد در مقایسه با سال 2021. با احتساب نام تجاری اسمارت، فروش برقی و پلاگین در مرسدس هم اکنون 44 درصد از کل فروش را تشکیل می دهد (منبع: مرسدس بنز).

یک سال موفق پشت سر فولکس‌واگن، مرسدس بنز و بی‌ام‌و قرار دارد، حداقل اگر فقط به خودروهای الکتریکی نگاه کنید. به عنوان تولید کننده حجم فولکس واگن به وضوح در ارقام خالص جلوتر هستند: حدود 330000 استرومر Wolfsburgers در سال 2022 در سراسر جهان تحویل داده می شود (منبع: VW)، یک مورد جدید به زودی به مجموعه اضافه خواهد شد. بی‌ام‌و و مرسدس نمی‌توانند با این مقادیر کنار بیایند.

در BMW، منهای تا حدودی کوچکتر است: باواریایی ها 4.8 درصد خودروهای کمتری در سراسر جهان در سال 2022 فروختند. مرسدس با افت 1 درصدی نسبت به سال قبل بهترین عملکرد را دارد. دلایل ارائه شده توسط شرکت اشتوتگارت، تنگناهای مداوم نیمه هادی و لجستیک است.



منبع

پس بیا بی ام و بر اساس اطلاعات خود، افزایش خودروهای الکترونیکی از 107.7 درصد نسبت به سال قبل. متناظر 215755 ماشین برقی (منبع: BMW). باواریایی‌ها فقط ماشین‌های الکتریکی خالص را حساب می‌کنند، نه پلاگین هیبریدی. اما BMW ارقام کل گروه شرکت ها از جمله Mini را نشان می دهد. از سوی دیگر، فولکس‌واگن ارقام خود را به برند اصلی خود محدود می‌کند و افزایش قابل توجهی کمتری دارد.

را مشکلات اساسی نمی‌توان موفقیت‌های خودروهای الکترونیکی را تنها با سه خودروساز جبران کرد. فولکس‌واگن با وجود سفارش‌های کامل، افت 6.8 درصدی در ارقام فروش را گزارش می‌کند – نشانه‌ای از این که تولید گران قیمت و کمبود مواد اولیه و محصولات اولیه همچنان مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

خودروهای الکترونیکی به طور فزاینده ای برای خودروسازان بزرگ آلمان اهمیت پیدا می کنند. هیچ جای دیگری فولکس واگن، بی ام و و مرسدس نمی توانند به چنین موفقیت هایی اشاره کنند. این دو سازنده برتر در حال جشن گرفتن موفقیت های خود هستند، اما هنوز قادر به رقابت با فولکس واگن نیستند.

فروش خودروهای الکترونیکی: فولکس‌واگن با افزایش حجم، مرسدس بنز سریع‌ترین رشد را دارد