به همین دلیل است که نباید تلفن همراه را روی میز بگذارید

نحوه کنترل استفاده از گوشی هوشمند:

استفاده از تلفن همراه: عملکرد شناختی کاهش می یابد

در یک مطالعه با 800 نفر، آزمایش هایی انجام شد که در آن شرکت کنندگان به سه گروه تقسیم شدند. باید بررسی شود که موقعیت گوشی هوشمند چگونه بر عملکرد مغز سوژه ها تأثیر می گذارد. شرکت کنندگان در گروه اول تلفن همراه خود را روی میز کنار خود، گروه دوم گوشی های خود را در کوله پشتی و دور از دید و گروه سوم تلفن همراه خود را در اتاق دیگری قرار دادند. سپس محققان یکی را شروع کردند آزمونی که در آن توانایی های شناختی بررسی شد همانطور که Computer Bild می نویسد، نتیجه به طرز شگفت آوری واضح بود.

حتی اگر این فقط یک مطالعه باشد که هنوز توسط سایر محققان بازتولید نشده است، نتایج واضح حداقل باید محل تفکر باشد. هر صاحب گوشی هوشمند باید بداند که به راحتی با تلفن های همراه حواس ما پرت می شود. این مطمئناً یک یافته جالب است که مهم نیست که آیا تلفن همراه واقعاً می لرزد یا به سادگی روی میز یا در کوله پشتی قرار دارد.



منبع

گوشی های هوشمند برای بسیاری از مردم آنقدر مهم هستند که ما همیشه می خواهیم آنها را در دسترس داشته باشیم. چه چیزی می تواند واضح تر از قرار دادن تلفن همراه روی میز در کنار ما باشد؟ آنچه به نظر می رسد یک فعالیت نسبتاً بی ضرر است در واقع می تواند عواقب جدی داشته باشد. محققان دانشگاه تگزاس چنین کرده اند دریافتند که داشتن یک گوشی هوشمند در محدوده می تواند تاثیر قابل توجهی بر عملکرد مغز داشته باشد – حتی زمانی که تلفن همراه خاموش است. چطور ممکنه؟

آزمودنی‌های گروهی که تلفن همراه خود را در اتاق دیگری داشتند، در آزمون به‌طور قابل‌توجهی بهتر از شرکت‌کنندگان در گروه‌های دیگر عمل کردند. با این حال، تفاوت بین دو گروه دیگر (تلفن همراه روی میز یا تلفن همراه در جیب) نمی تواند مشخص شود. روشن یا خاموش بودن گوشی هوشمند یا رو به بالا یا پایین بودن صفحه نمایش نیز احتمالاً مهم نیست.

تلفن های همراه نباید روی میز باشد: یک مطالعه از تأثیرات قابل توجهی بر عملکرد شناختی مالک صحبت می کند. اگر گوشی هوشمند به جای آن در جیب باشد، مشکل نباید رخ دهد.

تلفن همراه روی میز پتانسیل حواس پرتی را دارد

به گفته دانشمندان دانشگاه تگزاس، تنها امکان استفاده نظری از تلفن همراه برای کاهش موقت عملکرد مغز کافی است. آن را خواهد کرد بخشی از قدرت شناختی به خاطر پرت نشدن توسط تلفن همراه تلف می شود. تنها زمانی که گوشی هوشمند در محدوده یا دید قرار نگیرد، مغز می‌تواند واقعاً «خاموش شود» و خود را وقف کار داده شده کند.