بلوتوث کار نمی کند؟ رفع ایرادات و مشکلات

اگر یک جفت‌سازی قبلاً در گذشته انجام شده باشد و تلاش برای اتصال اکنون با شکست مواجه شود، ابتدا فهرست دستگاه‌های جفت‌شده از قبل خالی می‌شود. همچنین بررسی می‌کند که آیا دستگاه مربوطه قبلاً می‌توانست به گیرنده بلوتوث دیگری متصل باشد، که در اتصال اختلال ایجاد می‌کند.

با یک اتصال بلوتوث موفق، از بهم ریختگی کابل روی میز یا هدفون های گره دار روی تلفن همراه خود صرفه جویی می کنید. با این حال، حتی با بلوتوث، نمی توان از بروز یک یا آن مشکل اتصال جلوگیری کرد. ممکن است اتصال ناگهان قطع شود یا جفت شدن بین دو دستگاه اصلاً کار نکند. ما راه حل هایی را برای رایج ترین مشکلات بلوتوث به شما ارائه می دهیم.

اگر اتصال بلوتوث در رایانه ویندوزی خراب شد، راه حل های پیشنهادی زیر را امتحان کنید:

  • اطمینان حاصل می کند که درایور بلوتوث رایانه شخصی به روز است.
  • البته، باید در رایانه شخصی و دستگاه نیز اطمینان حاصل کنید که که بلوتوث فعال است است. علاوه بر این، حالت جفت شدن باید در دستگاه مربوطه فعال باشد تا بتوان ارتباط برقرار کرد.
  • احتمالاً فاصله بین دستگاه و گیرنده بلوتوث خیلی دور. نحوه افزایش برد بلوتوث را با ما بخوانید.
  • کنترل پنل را باز کنید و به دنبال بخش Bluetooth Devices بگردید. در اینجا می توانید مطمئن شوید که اتصال بلوتوث در ویندوز فعال است است.
  • نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز باید تنظیمات «دستگاه‌های بلوتوث می‌توانند به این رایانه متصل شوند» تنظیم شده باشند.
  • اگر دستگاهی در اینجا فهرست شده است اما متصل نمی شود، ابتدا ” را انتخاب کنیدبرداشتن“. با “افزودن” می توانید دستگاه بلوتوث مربوطه را دوباره به انتخاب اضافه کنید. از دستورالعمل های روی صفحه پیروی کنید.
  • احتمالا آداپتور بلوتوث روی رایانه شخصی یا دستگاه معیوب است. تلاش برای اتصال به یک دستگاه جایگزین برای رد کردن یا تشخیص نقص.
  • اگر از ماوس یا صفحه کلید بی سیم استفاده می کنید، البته می توانید از آن نیز استفاده کنید باتری خالی این می تواند دلیلی باشد که اتصال رادیویی دیگر نمی خواهد کار کند.
منبع تصویر: GIGA

بلوتوث روشی مناسب برای اتصال بی سیم دستگاه هایی مانند بلندگوها، هدفون ها یا کنترلرهای بازی به رایانه شخصی، تلفن هوشمند یا آیفون است. در برخی موارد، اتصال از طریق بلوتوث کار نمی کند. در اینجا نکات و ترفندهایی برای حل مشکلات بلوتوث در ویندوز، اندروید و آیفون پیدا خواهید کرد.

بلوتوث: سرعت، برد و اطلاعات اولیه در مورد فناوری رادیویی
دستورالعمل: به این ترتیب بلوتوث را در لپ تاپ خود فعال می کنید

بلوتوث کار نمی کند: راه حل های آیفون و اندروید

یک اطلاعیه: فرقی نمی‌کند که کدام دستگاه را می‌خواهید وصل کنید: برای اطمینان از اتصال بدون خطا، باید فاصله کمی بین دو دستگاه وجود داشته باشد که باید متصل شوند، زیرا برد بلوتوث به چند متر محدود می‌شود. همچنین باید مطمئن شوید که هیچ مانع مزاحم مانند اجسام فلزی سنگین یا دیوارهای ضخیم بین دو دستگاه وجود ندارد. یک اجاق مایکروویو یا یک روتر WLAN نیز می تواند در اتصال بلوتوث اختلال ایجاد کند.

گالری عکس را شروع کنید(7 تصویر)

در گذشته، پس از به روز رسانی به نسخه جدید iOS، همیشه مشکلات بلوتوث در دستگاه های iOS وجود داشت. اینها معمولاً با یک پچ برطرف می شدند. بنابراین همیشه از به روز بودن اندروید و iOS در گوشی هوشمند مطمئن شوید و در صورت لزوم سیستم عامل موبایل را به روز کنید. در جاهای دیگر نکات بیشتری در مورد مشکلات بلوتوث در آیفون داریم.

اتصال از طریق بلوتوث کار نمی کند: این کار قابل انجام است

اگر تلاش‌های ناموفق برای برقراری اتصال بلوتوث با دستگاه Android یا iPhone انجام شود، چند اقدام پیشنهادی وجود دارد:

  • مطمئن می شود بلوتوث گوشی روشن شد است. در اندروید، تنظیمات را می توان در قسمت «بی سیم و شبکه ها» یافت.
  • دید دستگاه را می توان در تنظیمات بلوتوث محدود کرد. تنظیمی در اینجا ممکن است باعث از کار افتادن اتصال بلوتوث شود.
  • ابتدا دستگاه مربوطه را از لیست اتصال حذف می کند تا دوباره هر دو دستگاه را با یکدیگر جفت کند. در آیفون، این تنظیم پشت تابع “این دستگاه را نادیده بگیرید“.
  • بلوتوث را در هر دو دستگاه غیرفعال کنید و سپس دوباره گزینه را فعال کنید.
  • یک ترفند همه جانبه در برابر مشکلات از همه نوع است راه اندازی مجدد ساده دستگاه. برای ایمن بودن، باید هم تلفن همراه و هم دستگاه بلوتوث را خاموش و دوباره روشن کنید.
  • شاید هدفون، اسپیکر یا دیگر دستگاه بلوتوث شما قبلاً به تبلت یا گوشی هوشمند دیگری متصل شده باشد؟ پس از یک جفت شدن موفقیت آمیز، لوازم جانبی به طور خودکار به یک پخش کننده شناخته شده متصل می شود. بنابراین مطمئن شوید که لوازم جانبی بلوتوث به طور تصادفی در پس زمینه با دستگاه دیگری اجرا نمی شود.
ابتدا دستگاه بلوتوث مشکل دار را به طور کامل از گوشی هوشمند پاک کنید و سپس دوباره آن را با گوشی هوشمند جفت کنید. (منبع تصویر: GIGA)

نحوه فعال سازی بلوتوث در لپ تاپ تحت ویندوز را با ما بخوانید.

چه مقدار داده در ماه از دست می رود؟

آیا نمی خواهید اخبار دیگری در مورد فناوری، بازی ها و فرهنگ پاپ را از دست بدهید؟ تست و راهنمای فعلی ندارید؟ سپس ما را در فیس بوک یا دنبال کنید توییتر.





منبع