برترین فناوری های 2022 کدامند؟

مجله تایمز ادعا می کند که در حال حاضر بانک های زیادی از فناوری بلاکچین استفاده می کنند و این فناوری در سال 2020 پیشرفت چشمگیری خواهد داشت. رئیس شرکت تسلا “الون ماسک” ادعا می کند که انتظار دارد شرکت او در سال جاری (2020) یک خودروی کاملا خودران را بسازد. بلاکچین از دو کلمه “بلاک” و “چین” ایجاد می شود که “Block” اطلاعات دیجیتال است که در بانک اطلاعاتی به نام “Chain” ذخیره می شود. این تاکید به این علت است که در کنار تامین امنیت داده ها، محاسبات ابری باعث استفاده از هوش مصنوعی در توسعه نرم افزاری می شود. به عنوان نمونه برخی از برنامه ها می توانند به تشخیص صحنه ها در دوربین عکاسی بپردازند و فیلتر مناسب آن را ارائه کنند. کسب و کار ها و افرادی که همزمان با این پیشرفت و تغییرات سریع فناوری خود را به روز نمی کنند و وفق نمی دهند مسلما از فناوری های جدید و بزرگ عقب خواهند ماند.

فناوری های روز باعث می شوند تا بر روی نیاز های بازار تاثیر بگذارند. تا کنون شاهد فناوری های تشخیص صدا Siri (سیری)، Alexa (الکسا)، Bixby (بیکسبی) و دستیار هوشمند گوگل بوده ایم که در حال حاضر می توانند از این فناوری خیلی بهتر استفاده کنند و پیشرفت های بیشتری را در آینده در این زمینه ببینیم. در سال 2020 تعداد دستگاه هایی که به اینترنت متصل می شوند افزایش زیادی دارند. اغلب نرم افزار ها در حال حاضر تاکید بر استفاده از راهکارهای مبتنی بر مجله خبری fudzilla ابر دارند. کاربران از طریق این سرویس های ابری امکان استفاده از همه امکانات یک سیستم مبتنی بر ابر را در هر جایی دارند. در این عصر دیجیتالی و در میان چهارمین انقلاب صنعتی، تکنولوژی سریع تر از هر زمانی به پیشرفتش ادامه می دهد و روزانه شاهد پیشرفت های چشمگیر آن هستیم. در واقع این فناوری یک روش پردازش داده می باشد که در بانک اطلاعاتی متمرکز صورت می گیرد و باعث می شود به کاهش سرعت جریان داده ها و استقلال بیشتر در هر ایستگاه کاری ختم شود. به نظر می رسد که سال 2020 زمان آغاز و رشد اینترنت 5G باشد.

بنابراین در سال 2020 علاوه بر بانک ها، شاهد صنایع دیگری خواهیم بود که از این فناوری استفاده می کنند. تکنولوژی هایی که در اپلیکیشن های مختلف به کار می روند و باعث می شوند تا پیش بینی هایی انجام دهند را مدیون هوش مصنوعی هستیم. برای آشنایی بیشتر و درک درست این فناوری ها، ما را تا پایان این مطلب همراهی کنید. همانطور که پیش تر به آن پرداختیم، برخی از فناوری های 2020 زمینه ساز پیشرفت و ظهور بیشتر خودرو های خودران می باشند که می توان در سال 2020 شاهد آن باشیم. این فناوری با استفاده از زبان های طبیعی به تعامل هرچه بهتر انسان و کامپیوتر می پردازد. پردازش زبان طبیعی یکی دیگر از فناوری های جذاب 2020 می باشد و یکی از زیرشاخه های مهم کامپیوتر و هوش مصنوعی است. در حال حاضر یکی از فناوری هایی که شاهد آن هستیم اینترنت 5G می باشد که بستر آن در اغلب نقاط دنیا فراهم شده است و تمامی گوشی های پرچمدار از این ویژگی پشتیبانی می کنند. امروزه اینترنت اشیا به عنوان یکی از هیجان انگیزترین دستاورد های فناوری 2020 شناخته می شود و بیش از همیشه گسترش پیدا کرده است. همچنین ممکن است فناوری های جدیدی به فناوری های 2020 اضافه شوند.

اکنون تمامی فناوری های 2020 را با هم مرور کردیم و امسال دستاوردهایی را در دنیای تکنولوژی خواهیم دید که توسط فناوری های نام برده شده عرضه خواهند شد. الگوریتم های پشت NLP در دنیای کامپیوترها بسیار پیچیده اند و در این میان میلیون ها محاسبه و پیش بینی صورت می گیرد تا بتوان به وسیله هوش مصنوعی با انسان تعامل بیشتر و مفیدتری برقرار کرد. بنابراین همیشه باید از تمامی فرصت ها استفاده ی لازم را کرد و با پیشرفت فناوری پیش رفت و در رابطه با آن اطلاعات کسب کرد تا از آنها دور نمانیم. لازم به ذکر است که خودروهای خودران تنها به اتومبیل های سواری محدود نمی شوند و حمل و نقل کامیونی و کشتیرانی توسط خودران ها از جمله تیترهای خبری هستند که در سال 2020 خواهید دید. به علاوه، این فناوری برای دولت ها به جهت وضع قوانین بسیار لازم است و می تواند کمک کند تا امنیت مورد نیاز کسب و کار ها و مواردی از این دست در سایه استفاده از فناوری های جدید و به روز حفظ شود. فناوری تحلیل داده ها تاثیر زیادی بر پیشرفت شرکت ها در دنیا می گذارد و تا کنون نیز این تاثیر را داشته است.