این بهترین شبکه تلفن همراه در آلمان است

در سال 2017، Stiftung Warentest یک آزمایش شبکه بزرگ از شبکه های تلفن همراه در آلمان انجام داد و عملکرد Telekom، Vodafone و o2 را بررسی کرد. همین آزمایش در سال 2022 تکرار شد تا مشخص شود آیا رتبه بندی تغییر کرده است و شبکه تلفن همراه در آلمان چگونه توسعه یافته است. نتیجه گیری Stiftung Warentest: همه چیز در حال پیشرفت است.

Stiftung Warentest بهترین شبکه تلفن همراه در آلمان را انتخاب می کند

Telekom، Vodafone و o2 مدام موعظه می کنند که سال به سال شبکه تلفن همراه را در آلمان بهتر می کنند. ولی آیا اون واقعا درسته؟ این دقیقاً همان چیزی است که Stiftung Warentest بررسی کرده است (منبع: Stiftung Warentest). در سال 2017 یک آزمایش شبکه بزرگ انجام شد و اکنون این مورد تکرار شده است. نتیجه گیری کاملا مثبت است. در پنج سال گذشته، شبکه تلفن همراه در آلمان بسیار بهتر شده است. در آزمایش‌ها، به سختی در طول تماس‌های تلفنی قطع ارتباط وجود داشت – اگر چنین است، پس با o2. و در آنجا نیز بسیار کمتر از قبل.

به این ترتیب می توانید بفهمید که آیا طرح تلفن همراه شما واقعا خوب است یا خیر:

Stiftung Warentest: شبکه تلفن همراه هنوز کامل نیست

اتفاقاً شبکه در قطار تست نشد. علاوه بر این، 1&1 گنجانده نشد. چهارمین ارائه دهنده ارتباطات سیار به تازگی شبکه خود را ایجاد می کند و در حال حاضر مشتریان خود را از طریق شبکه o2 تامین می کند.



منبع برای آزمایش شبکه تلفن همراه در آلمان، Stiftung Warentest حدود 4000 کیلومتر را در آلمان با وسایل اندازه گیری رانندگی کرد. پذیرش در شهر، کشور و آزادراه مورد آزمایش قرار گرفت. دسترسی به اینترنت دائما بررسی می شد و بیش از 5000 تماس تلفنی برقرار شد. در پایان، Stiftung Warentest نتیجه آزمایش مثبت را صادر می کند. همه ارائه دهندگان به طور قابل توجهی بهبود یافته اند. Telekom همچنان بهترین شبکه تلفن همراه را در آلمان دارد. Vodafone و O2 در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.

5G هنوز یک استاندارد نیست

حتی اگر نتیجه گیری Stiftung Warentest اساساً مثبت باشد، هنوز کار زیادی برای ارائه دهندگان تلفن همراه وجود دارد. هنوز نقاط مرده ای در آلمان وجود دارد که باید پر شود. Telekom و Vodafone در حال حاضر روی یک راه حل با هم کار می کنند. شبکه 5G همچنین باید بیشتر گسترش یابد تا نرخ انتقال بالاتری را فراهم کند.

4G بهترین شبکه را در آلمان ارائه می دهد. در آنجا ایجاد کنید هر سه اپراتور تلفن همراه دارای دریافت خوب و نرخ انتقال بالایی هستند. Telekom بهترین نتیجه را در اینجا ارائه می دهد و o2 به طور قابل توجهی عقب است. در حالی که Telekom به میانگین نرخ انتقال 121 مگابیت بر ثانیه دست یافته است، وودافون به 89 مگابیت بر ثانیه و o2 70 مگابیت بر ثانیه دست یافته است. با این حال، اگر داده‌های سال 2017 را مقایسه کنید، این مقادیر هنوز هم مقادیر بسیار خوبی هستند. در آنجا Telekom به 32 مگابیت بر ثانیه، وودافون به 19 مگابیت بر ثانیه و o2 تنها به 9 مگابیت بر ثانیه رسید. بنابراین هر اپراتور تلفن همراه توانست به طور گسترده افزایش یابد.

در رشته 5G، o2 حتی تا حدی می تواند Vodafone را شکست دهدوقتی صحبت از اتصال داده های شهری می شود. این نیز اساساً یافته Stiftung Warentest است. به خصوص در شهر، o2 شبکه خود را به شدت بهبود داده است و دیگر مانند گذشته عقب نیست.

را Telekom همچنین بهترین شبکه 5G را ارائه می دهد. توسعه یافته ترین است. پس از آن Vodafone و در رتبه سوم O2 قرار دارد. در اینجا به وضوح مشخص شد که پوشش شبکه در شهر بسیار بهتر از کشور است، با این تفاوت که بیشترین تفاوت برای o2 است:

شبکه 5G تلکام هم در شهر و هم در کشور به خوبی توسعه یافته است. (منبع تصویر: Stiftung Warentest)