آپارتمان سرد، گرمایش گران است؟ ژاپنی ها راه حل مخصوص به خود را دارند

در همین حال، یک کوتاتسو همچنین ساخت آلمان. مجموعه کامل، متشکل از یک میز، بخاری و پتو، دقیقاً ارزان نیست (به آمازون مراجعه کنید).

تولید برق در بالکن: تمام اطلاعات مهم در ویدیو.

کوتاتسو: جایگزینی برای گرمایش گازی؟

از نظر مفهومی، کوتاتسو را می توان به اجاقی تشبیه کرد که خانواده دور آن جمع می شوند. اما او در گوشه ای نمی ایستد و هیزم نمی سوزاند – در واقع یکی است میز گرم شده از زیر، که توسط یک سقف بزرگ گسترش یافته است. خانواده روی زمین دور میز می نشینند و پاهای خود را زیر این پتو می گذارند که گرما را به خوبی در خود نگه می دارد. خود کف اغلب مجهز به تشک های تاتامی است که گرمتر از پارکت یا لمینت شناخته شده در اروپا است.

به عنوان جایگزینی برای گرمایش گازی گران قیمت، ژاپنی ها قرن ها راه حل خاص خود را داشتند، کوتاتسو، تا هزینه گرما را پایین بیاورند. نوع مدرن آن در آلمان نیز قابل سفارش است.

کوتاتسو: میز گرم شده از ژاپن

از آنجایی که هزینه های خرید می تواند بسیار بالا باشد، یک کوتاتسو همیشه یک جایگزین ارزان نیست برای گرمایش گاز همچنین واضح است که اساساً یک بخاری فن دار است که با برق کار می کند. از آنجایی که اخیراً قیمت برق نیز به میزان قابل توجهی افزایش یافته است، پس انداز قابل انتظار نیست.



منبع

کوتاتسو است بسیار موفق در ژاپنکه نه تنها آپارتمان ها یکی دارند. همچنین می توان آن را در رستوران ها یافت و حتی قطارها گاهی اوقات میز گرم شده را ارائه می دهند.

کوتاتسو در قطاری در ژاپن. (منبع تصویر: IMAGO / Kyodo News)

خانه های ژاپنی به دلیل عایق حرارتی خوبشان شناخته شده نیستند. دیوارها نازک هستند و سیستم های گرمایشی کلاسیک هنوز در بخش های بزرگی از کشور گیر نکرده اند. با این وجود، ساکنان سرد نیست، زیرا با کوتاتسو یک راه حل ایزوله موثر قرن ها در دسترس بوده است تا در زمستان مجبور به یخ زدن نباشید (منبع: ویکی پدیا).