به گفته ADAC، سازندگان خودروهای الکتریکی آلمانی مسیر اشتباهی را در پیش گرفتند. کارستن شولز، رئیس فناوری ADAC می گوید اساساً حوزه مهم خودروهای الکتریکی کوچک به رقابت اروپایی و چینی واگذار شده است. خودروهای الکترونیکی نباید به یک امتیاز برای ثروتمندان تبدیل شوند.

ADAC خواستار خودروهای الکترونیکی ارزان تر است

اگر کارستن شولز، رئیس فناوری ADAC راه خود را داشته باشد، تولیدکنندگان خودروهای الکترونیکی آلمانی با مشکلی خانگی مواجه هستند. بسیاری از آنها خواهند داشت مدل های پایه از پیشنهاد آنها حذف شده است و در عوض بر روی انواع گران تر و مجهزتر تمرکز می کند. این امر تجارت را به رقابت از اروپا و همچنین به طور فزاینده ای از چین واگذار می کند.

به گفته شولز، مشتریانی که به دنبال خودروهای الکترونیکی مقرون به صرفه هستند، به احتمال زیاد این کار را انجام می دهند آن را در تولید کنندگان آلمانی پیدا نمی کنید. کم و بیش مجبور به انتخاب مدل خارجی هستند. سازندگان محلی «تقریباً به طور کامل» از بخش مهم خودروهای الکتریکی کوچک کنار رفته اند (منبع: Welt am Sonntag از طریق golem.de).

اگر آلمان در مورد برقی کردن حمل و نقل جدی است، پس جدی است وسایل نقلیه الکترونیکی باید مقرون به صرفه باقی بمانند. اگر سیاستمداران یارانه خودروهای برقی را زیر سوال ببرند، تغییر به خودروهای برقی برای بخش‌هایی از جمعیت «به جای ساده‌تر» دشوارتر خواهد بود. شولز هشدار می‌دهد که خودروهای الکترونیکی می‌توانند به “امتیاز برای تعداد کمی” تبدیل شوند.

آیا خرید ماشین برقی ارزشش را دارد؟ پاسخ در ویدیو:

ADAC: خودروهای الکترونیکی ارزان بیشتری در راهند

ADAC به طور کلی انتظار دارد که طیف خودروهای الکترونیکی مقرون به صرفه در سال های آینده به میزان قابل توجهی افزایش یابد – حتی اگر بسیاری از مدل ها از تولید کنندگان آلمانی نباشند. در بررسی اجمالی بازار فعلی خودروهای الکتریکی کوچک، تنها چند مدل آلمانی مانند آن وجود دارد Opel Corsa-e Elegance یا Smart Fortwo Coupé EQ برای پیدا کردن اگر مشتریان خواهان برد طولانی هستند، قیمت های بیش از 30000 یورو را می توان انتظار داشت.