ژنراتورهای خورشیدی یا به اصطلاح نیروگاه‌ها در حال حاضر همه‌گیر هستند. اینها باتری های بزرگی هستند که می توانند به طور کاملا مستقل در پریز، در ماشین یا با انرژی خورشیدی در حال حرکت شارژ شوند. امکان دیگر این است که با انرژی باد همراه شود.

Jackery Air-W: آسیاب بادی برای ژنراتور خورشیدی

ژنراتورهای خورشیدی اختراع جالبی هستند. اینها باتری‌های کم و بیش بزرگی هستند که اتصالات مختلفی را ارائه می‌دهند که مثلاً اگر برق قطع شد، می‌توانید از آنها برای جذب انرژی استفاده کنید. تاکنون ژنراتورهای خورشیدی در پریز یا داخل خودرو شارژ شده‌اند، اما می‌توان آن‌ها را با استفاده از پنل‌های خورشیدی اختیاری نیز با انرژی خورشیدی پر کرد. جکری با Air-W آسیاب بادی ایجاد می کند، که همچنین می تواند در شب یا زیر آسمان ابری و زمانی که خورشید نمی تابد برق را تامین کند.

با Air-W، یک ژنراتور خورشیدی نیز می تواند با نیروی باد شارژ شود. (منبع تصویر: Jackery/A’ Design Award & Competition)

توربین بادی را می توان برای حمل آسان تا کرد. به طور کامل راه اندازی شده است، به طور خودکار خود را با باد و می تواند هماهنگ می کند توان تولید تا 200 وات. Jackery قبلاً این طرح را در فوریه ثبت کرده بود و محصول نهایی را برای اولین بار در IFA 2022 به نمایش گذاشت. این می تواند در اوایل سال 2022 وارد بازار شود و راه دیگری را برای شارژ یک ژنراتور خورشیدی حتی زمانی که خورشید نمی تابد فراهم کند. باد به ویژه در پاییز و زمستان قوی است، بنابراین یک نیروگاه بادی می تواند گزینه مناسبی برای فصول سردتر باشد – و البته برای شارژ مجدد در شب.

در این ویدیو شما را با جدیدترین ژنراتور خورشیدی آشنا می کنیم:

Jackery Air-W: آسیاب بادی چقدر هزینه دارد؟

در حال حاضر اطلاعات دقیقی در این مورد وجود ندارد. شما به یک ژنراتور خورشیدی نیاز خواهید داشت. در تصویر 2000 Pro است که بیش از 2000 یورو قیمت دارد (آن را در آمازون بررسی کنید). مدل های کوچکتر نیز احتمالاً کار خواهند کرد. و البته آسیاب بادی. هزینه های اینجا باید چند صد یورو باشد. توربین های بادی کمی ارزان تر از پنل های خورشیدی هستند – اما نه چندان. یک پنل خورشیدی 200 واتی از Jackery 700 یورو قیمت دارد (به آمازون مراجعه کنید). احتمالاً باید در این محدوده قیمت برای Air-W حرکت کنیم.

در هر صورت، توربین بادی جکری یک ایده واقعا هوشمندانه برای بهینه سازی جریان انرژی به یک ژنراتور خورشیدی است. هم انرژی خورشیدی و هم انرژی باد را می توان در طول روز تولید کرد. در شب، باد انرژی می دهد که در غیر این صورت نمی توانید آن را دریافت کنید. ما منتظر جزئیات زمانی هستیم که اعلام رسمی شود.