بعد از 20 سال هنوز درس مهمی از بازی را نیاموخته ام

تفسیری از رابرت کوهلیک.

وقتی کاری را شروع می کنم، باید آن را تمام کنم

بارها و بارها در حین بازی این فکر به ذهنم می رسد: “این دیگر سرگرم کننده نیست. چرا متوقف نمی‌شوید و به جای آن فضا را برای بازی‌های دیگر آزاد نمی‌کنید؟» و بارها و بارها خودم را در حال صحبت کردن با خودم می بینم: “حتما بهتر می شود، خواهید دید! مطمئنا این فقط یک افت کوچک است! روی توپ بمان، بازی آنقدرها طول نخواهد کشید!»

در 20 سالی که گیمر هستم، چیزهای زیادی از بازی ها یاد گرفته ام، اما هنوز یک درس مهم را درونی نکرده ام. و این مرا در فواصل زمانی معین به مرز ناامیدی سوق می دهد.

Fallout 4

اما این جذابیت با هر مرحله از کاراکتر من کم شد. من بیشتر و بیشتر قدرتمند شدم، در نهایت حتی غیرقابل توقف. و از آنجایی که سیستم دیالوگ در Fallout 4 کاملاً من را ناامید کرد، بسیاری از موقعیت‌ها به تیراندازی‌های کسل‌کننده‌ای ختم شد که چند دقیقه طول کشید. من سوخته بودم – بعد از حدود 24 ساعت بازی. اما باز هم نتوانستم متوقف شوم. من باید Fallout 4 را تمام می کردم – حتی اگر دیگر از آن لذت نمی بردم.

در ضمن، من سعی می کنم Kingdom Come: Deliverance را از رایانه شخصی خود ممنوع کنم. اما قبل از آن دوباره آن را بازی خواهم کرد – شاید این بار آن را دریافت کنم! حتما بهتر میشه میبینی…



منبع

و در حالی که من اینجا نشسته ام و در نهایت نمی توانم این درس مهم بازیکن را هضم کنم، یک هشدار به هر کسی که با همین مشکل دست و پنجه نرم می کند: گرفتار بازی هایی نشوید که دیگر از آنها لذت نمی برید – آنها ارزش وقت شما را ندارند، نقطه! ده ها هزار بازی عالی دیگر در انتظار شما هستند که نمی توانند منتظر بمانند تا بالاخره از انبوه شرم شما فرار کنند.

نسخه:TBA

به خصوص در بازی‌های بزرگ جهان باز و نقش‌آفرینی می‌توانید ساعت‌های بی‌شماری را غرق کنید:

فقط یه چیز دیگه بازی کنه؟ امکان نداره!

بستر، زمینه:ایکس باکس وان، ویندوز، پلی استیشن 4

و بنابراین من خودم را برای 24 ساعت دیگر از طریق داستان و چند ماموریت جانبی عذاب دادم تا اینکه در نهایت بعد از تقریبا 50 ساعت دیدم که تیتراژ روی صفحه چشمک می زند. سپس – و تنها پس از آن – می توانم خودم را مجبور به ترک بازی از طریق ALT+F4 کنم و آن را به صورت هشت ضلعی از هارد دیسکم خارج کنم. من رستگار شدم!