VW ID.3 در زمستان به شدت جای خود را می دهد



خودروهای الکترونیکی در زمستان نسبت به تابستان به برق بیشتری نیاز دارند. محدوده در نتیجه آسیب می بیند. مشکل معلوم است. آزمایش زمستانی ID.3 فولکس‌واگن نشان می‌دهد که این مشکل چقدر می‌تواند بر رانندگان خودروهای الکترونیکی تأثیر بگذارد. در سرما، اولین خودروی الکترونیکی از ولفسبورگ تبدیل به یک دونده مسافت کوتاه می شود.

تلخ برای فولکس‌واگن: ID.3 در سرما، کیلومترها برد را از دست می‌دهد

ID.3 فولکس‌واگن در دماهای سرد باید برد زیادی را از دست بدهد. با باتری بزرگ با ظرفیت 62 کیلووات ساعت، استرومر در ماه های تابستان بین ژوئن و آگوست تا 404.8 کیلومتر برد با مصرف 13.3 کیلووات ساعت در هر 100 کیلومتر دارد. از دسامبر تا فوریه مصرف به 17 کیلووات ساعت می رسد. با همان باتری هستند سپس هنوز 317 کیلومتر در آن است – منفی بزرگ حدود 28 درصد.

این نتیجه یک مطالعه توسط دانشگاه ویسمار است که توسط مجله Auto Verkehr (از طریق Ecomento) گزارش شده است. با باتری کوچکتر شناسه. 3 دامنه باید حتی ضعیف تر باشد. برای این مطالعه، ID.3 به مدت یک سال با مسافت پیموده شده 30594 کیلومتر رانندگی شد. را میانگین مصرف 14.4 کیلووات ساعت بود – مقداری که در زمستان به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

یک ماشین الکترونیکی اجاره کنید و یک جایزه زیست محیطی دریافت کنید

این به دلیل یک ویژگی فنی موتورهای الکتریکی مدرن است: درایو کارآمدتر عمل می کند و برخلاف موتور احتراقی، گرمای اتلاف تولید نمی کند. با این حال، در مورد موتورهای احتراقی، این اغلب برای گرم کردن فضای داخلی تغذیه می شود. از سوی دیگر، خودروهای برقی باید تقریباً به طور انحصاری استفاده شوند با برق از باتری گرم کنید، که دیگر برای سفر در دسترس نیست.

علاوه بر این، باتری ماشین الکتریکی باید در دمای کارکرد نگه داشته شود. این انرژی برای رانندگی نیز در دسترس نیست. در مقایسه با سایر خودروهای الکتریکی، فولکس واگن اصلا بد به نظر نمی رسد.

در آزمون، ID.3 در مورد هزینه ها برنده می شود. اما لازم نیست اینطور بماند:

علیرغم مشکل زمستانی: ماشین برقی دیزل را خاموش می کند

برای مقایسه، گلف دیزل TDI در دانشگاه ویسمار استفاده شد. با مسافت پیموده شده سالانه 31916 کیلومتر، میانگین مصرف 50.7 کیلووات ساعت است. در زمستان، مقدار فقط کمی بالاتر در 52.2 کیلووات ساعت و کمی کمتر در تابستان است.

به طور کلی، مقایسه نشان می دهد که ID.3 بسیار کارآمدتر عمل می کند. به گفته اکومنتو، که به ارمغان می آورد e-car مزیت هزینه سالانه 831 یورو با قیمت برق 45 سنت / کیلووات ساعت و 1.85 یورو برای هر لیتر گازوئیل. تنها زمانی که نوبت به محدوده یک سفر می‌رسد، ID.3 نمی‌تواند به آن ادامه دهد. به گفته استاد مهندسی برق Ansgar Wego، که سرپرستی مجموعه آزمایشی در دانشگاه را بر عهده داشت، رانندگان خودروهای الکترونیکی مجبور به پذیرش هیچ محدودیت قابل توجهی در رانندگی روزانه نیستند.



منبع