CES 2023: فولکس‌واگن، مرسدس و شرکای خودروهای الکترونیکی خود را معرفی کردند



اجلاس Consumer Electronics Summit 2023، به اختصار CES، در لاس وگاس به طور فزاینده ای به یک زمین بازی برای صنعت خودرو تبدیل می شود. آنها اغلب کمی از غول های صنعت فناوری عقب هستند، اما فولکس واگن، پژو، بی ام و و دیگران نمایشگاه تجارت الکترونیک را برای خود به رسمیت شناخته اند. امسال نیز خبری از خودروسازان است.

ازدحام جمعیت، خودروسازان در نمایشگاه CES 2023 امسال خودداری کرده اند. ما فقط چند مدل جدید و نمونه اولیه را دیدیم. اما کیفیتش خسیس نبود و امسال هم هست طرح های دیدنی در محل ملاقات جدید برای صنعت خودرو شگفت زده شوید. ما هیجان انگیزترین برداشت ها را در گالری تصاویر خود برای شما خلاصه کرده ایم. به سادگی با استفاده از فلش ها در بالا حرکت کنید و ادامه دهید…

فولکس‌واگن با اولین نگاه به خودروهای هنوز محجبه ارائه می‌کند ID.7 پرچمدار جدید خانواده خودروهای برقی خود. این سدان باید سبد الکتریکی شرکت ولفسبورگ را کامل کند. مشتریان می‌توانند منتظر برنامه‌های پیشرفته، برد طولانی و تجهیزات لوکس باشند. با این حال، این نیز باید کمی بیشتر از مدل های قبلی در سری ID هزینه داشته باشد.

ID.7 نه تنها باید لوکس‌ترین و گران‌قیمت‌ترین خودروی الکتریکی فولکس‌واگن باشد، بلکه باید لوکس‌ترین و گران‌ترین خودروی الکتریکی فولکس‌واگن باشد اولین سدان برقی واقعی از ولفسبورگ – بیهوده نیست که ID.7 براق در نظر گرفته می شود میراث الکتریکی پاسات. اگرچه ID.7 از یک سو به وضوح شبیه یک خودروی الکتریکی به نظر می رسد، اما نمی توان شباهت آن را به برادر بزرگترش انکار کرد. اتفاقاً، استرومر همچنان پوشیده شده تنها در حال حاضر با ظاهر کد QR موجود است که نیاز به عادت کردن دارد، و مطمئناً این ترکیب رنگی برای خرید در دسترس نخواهد بود.

در داخل ID.7، فولکس واگن نوآوری هایی را در نظر گرفته است. بنابراین باید در مورد یک سیستم تهویه هوشمند اطمینان از توزیع بهتر هوای سرد در تابستان و هوای گرم در زمستان در فضای داخلی. خودرو الکترونیکی همچنین به طور خودکار تشخیص می دهد که راننده چه زمانی نزدیک می شود و سپس تهویه مطبوع را شروع می کند. برخلاف برخی دیگر از سازندگان، فولکس واگن همچنان رویکردی کلاسیک با نمایشگر نسبتا کوچک ID.7 دارد.

اگرچه فولکس‌واگن تنها سازنده‌ای است که در نمایشگاه CES 2023 یک خودروی تولیدی جدید در آستین دارد، اما کانسپت‌های زیر از BMW و Peugeot نیز الهام‌بخش هستند.

با i Vision Dee، BMW می‌خواهد یک تجربه احساسی دیجیتالی را در خودرو به ارمغان بیاورد – از این رو دی نامگذاری شده است. اول از همه، خودروی مفهومی احساسات را با رنگ ها منتقل می کند: 240 پنل e-ink می تواند درخشش در 32 رنگ مختلف و بنابراین اطمینان از یک ماشین منحصر به فرد – در صورت تمایل، همچنین هر روز متفاوت است. از رنگ خاکستری روشن کلاسیک…

… تا یک بازی رنگ های روشن عملا هر چیزی ممکن است اگر امروز به راه راه های رالی علاقه دارید، فردا همه به رنگ مشکی هستند، خودرو الکترونیکی می تواند بدون هیچ مشکلی این کار را انجام دهد. با این حال، BMW این سوال را باز می گذارد که تا چه حد می خواهند فناوری جوهر الکترونیکی را به یک مدل تولیدی آینده منتقل کنند. ویژگی بعدی متفاوت است.

به هر حال، هر کسی که در i Vision Dee – یا در خودروهای الکترونیکی کلاس جدید BMW در آینده می‌نشیند، باید بتواند خودش تصمیم بگیرد که کدام واقعیت را در بیرون از پنجره‌ها تحسین می‌کند. به گفته BMW نصب شده است اولین نمایشگر هدآپ که خودنمایی می کند در تمام عرض شیشه جلو می کشد. رانندگان می‌توانند از یک نوار لغزنده دیجیتال استفاده کنند تا تصمیم بگیرند که آیا می‌خواهند نمای کامل داشته باشند – یعنی محتوای واقعیت افزوده نمایش داده نمی‌شود – یا اینکه می‌خواهند اطلاعات بیشتر یا کمتری روی شیشه جلو نمایش داده شود. در بالاترین سطح، BMW وعده غوطه ور شدن در دنیای مجازی را می دهد.

پژو اولین حضور خود را در CES با خودروی مفهومی Inception انجام می دهد. ماشین برقی باید مثل یک گربه بیاید تا با شیر پژو هماهنگ شود. این امر توسط پنجه های امضایی تضمین می شود که به نظر می رسد روی چراغ های جلو و عقب به عنوان بخشی از چراغ های جلو کشیده می شوند. اما پژو برنامه های بیشتری از غرش دارد.

از نظر فنی، کانسپت پژو اینسپشن باید چیزی روی جعبه داشته باشد: فرانسوی‌ها فناوری شارژ 800 ولتی و بردی تا 800 کیلومتر را هدف قرار داده‌اند. آنچه در این سریال ظاهر خواهد شد نیز هنوز باز است. اما پژو می‌خواهد در فضای داخلی نیز تجدید نظر کند: داشبورد باید ناپدید شود، فرمان جا را برای یک واحد کنترل باز می‌کند که به شما کنترل بسیار بیشتری نسبت به تصمیم‌گیری در مورد چپ یا راست می‌دهد. صندلی های معمولی ماشین جای خود را می دهند صندلی راحتیکه به گونه ای طراحی شده اند که با کوسن های پر از هوا به راحتی با هر فرد سازگار شوند.

لیندا جکسون، رئیس پژو، مسیر جدیدی را برای خودروی مفهومی ارائه کرده است: نور و شیشه مشکی و کروم، طبق گفته مدیرعامل در جریان ارائه در CES 2023، جدید هستند. نمای بالا نشان می دهد که حداقل در رابطه با مفهوم Inception چقدر حقیقت وجود دارد. کمتر خودرویی به احتمال زیاد به شیشه و کمتر به بدنه فلزی نسبت به این کانسپت پژو متکی است.



منبع