گیمرهای PS5 فقط می توانند رویای این ویژگی را داشته باشند

PS5 و سری Xbox اما عملکرد ویژه خانه هوشمند در حال حاضر فقط در کنسول مایکروسافت موجود است

سری Xbox با الکسا و گوگل هوم کار می کند، در حالی که PS5 اینطور نیست

در حال حاضر بسیاری از دستگاه های مدرن از خانه هوشمند پشتیبانی می کنند. ترموستات‌ها را می‌توان مستقیماً از طریق برنامه‌ها کنترل کرد، انرژی که در حال حاضر سیستم PV تولید می‌کند را می‌توان مستقیماً روی تلفن هوشمند و تلویزیون‌های شما مشاهده کرد، و قهوه‌سازها و سوکت‌ها را می‌توان از طریق دستیارهای صوتی کنترل کرد. گوگل هوم یا آمازون الکسا فعال شود.

کنترل‌کننده‌ها همچنین می‌توانند به سرویس‌های گوگل و آمازون مرتبط شوند و سپس می‌توانند به راحتی با استفاده از دستورات صوتی یا برنامه‌های مربوطه – حداقل تا حدی – کنترل شوند. زیرا هر کسی که PS5 داشته باشد تا به حال این ویژگی را نداشته است. کنترلر فعلی سونی از Amazon Alexa یا Google Home پشتیبانی نمی کند. PS5 را فقط می توان از طریق دستورات صوتی از طریق چرخش های کلیدی مانند استفاده از HDMI-CEC و کنترل از راه دور Logitech Harmony کنترل کرد (منبع: Reddit).

از سوی دیگر مایکروسافت در این زمینه یک قدم جلوتر از رقبا قرار دارد. هر دو سری Xbox One و Xbox را می توان به راحتی به دستیارهای صوتی متصل کرد و مجموعه کاملی از دستورات را ارائه دهید که می توانند از طریق یک فرمان صوتی کوتاه فعال شوند (منبع: پشتیبانی ایکس باکس).

باید دید که آیا سونی در آینده خانه هوشمند PS5 را با به‌روزرسانی نرم‌افزاری سازگار خواهد کرد یا خیر. این شرکت هنوز در این مورد اظهار نظری نکرده است.

Xbox Series در مقابل PS5: می‌خواستیم بدانیم در حال حاضر کدام کنسول را ترجیح می‌دهید. اینها پاسخ های شما هستند:

Xbox Series S را در آمازون بررسی کنید

ایکس باکس از چه دستورات صوتی پشتیبانی می کند؟

در واقع، دامنه دستورات صوتی در ایکس باکس بسیار گسترده است – به خصوص اگر کنترلر را به آمازون الکسا وصل کنید. می توان از بیش از 50 دستور استفاده کرد. برخی از موارد کلاسیک مانند خاموش و روشن کردن کنترلر وجود دارد، اما موارد بسیار خاصی نیز وجود دارد، مانند پیشنهاد یک ویژگی جدید خانه هوشمند («الکسا، به ایکس باکس بگو: ای کاش می توانستم…) (منبع: پشتیبانی ایکس باکس) برخی از ویژگی های اضافی: کنترل صدا، ذخیره اسکرین شات ها یا ویدیوها، جستجوی بازی ها در Game Pass، دعوت از دوستان به مهمانی، بازخرید کد در فروشگاه مایکروسافت، شروع بازی و موارد دیگر.

با این حال، اگر کنترلر را به Google Home خود وصل کنید، باید برای یکی ثبت نام کنید با کاهش قابل توجهی مجموعه فرماندهی راضی باشید. فقط 15 دستور مختلف در دسترس است.

چگونه Google Home و Alexa را به Xbox خود متصل کنم؟

برای آماده کردن Xbox خود برای استفاده و جفت کردن آن با خدمات، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • برای دسترسی به راهنما، دکمه Xbox را فشار دهید.
  • به «نمایه و سیستم» → «تنظیمات» → «عمومی» → «گزینه‌های برق» بروید و «حالت خواب» را انتخاب کنید.
  • اکنون به «تنظیمات» برگردید و به صورت زیر ضربه بزنید: «دستگاه‌ها و اتصالات» → «دستیاران دیجیتال» → «فعال کردن دستیاران دیجیتال».

اکنون باید اپلیکیشن Amazon Alexa یا Google Home را روی گوشی هوشمند خود نصب کنید.

خانه گوگل
آمازون الکسا

آمازون الکسا

آمازون موبایل LLC

خانه گوگل
آمازون الکسا

آمازون الکسا

Amzn Mobile LLC

Google Home: روی “+Add” → “Device Setup” → “Compatible with Google Devices” کلیک کنید و “Xbox” را در لیست جستجو کنید. با حساب مایکروسافت خود وارد شوید و دستگاه ایکس باکسی را که می خواهید جفت کنید انتخاب کنید. برای تکمیل راه‌اندازی، دستورالعمل‌های موجود در برنامه را دنبال کنید.

آمازون الکسا: از منو، “Add device” → “Game console” → “Xbox” را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید «Xbox» را در بخش «مهارت‌ها» جستجو کنید. گزینه دیگر: برنامه الکسا را ​​مستقیماً از طریق فروشگاه کنسول در Xbox خود دانلود کنید. به سادگی “الکسا” را جستجو کنید، برنامه “Amazon for Xbox” را نصب کنید و دستورالعمل ها را دنبال کنید.

منبع