چگونه پلی استیشن و ایکس باکس دسترسی را افزایش می دهند

بازی دیگر یک زمینه خاص نیست و افراد بیشتری به عنوان سرگرمی جدید خود بازی های ویدیویی را کشف می کنند. برخی از این موارد به دلیل محدودیت های مختلف به دسترسی بستگی دارد. این تنظیمات در کنسول‌های فعلی باعث می‌شود بازی برای همه قابل دسترسی باشد.

قابلیت دسترسی در سونی و پلی استیشن

هر دو دست روی کنترل، انگشتان روی دکمه ها، چشم ها روی تلویزیون. آنچه برخی افراد بدیهی می دانند می تواند چالش بزرگی برای افراد دارای معلولیت باشد. را دسترسی در بازی های ویدیویی تنها در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته است. خوشبختانه، توسعه دهندگان و ناشران بازی و کنسول تنظیمات بیشتری را برای بازیکنان دارای معلولیت در دسترس قرار می دهند.

به عنوان مثال، در پلی استیشن 5، گزینه های بازی در دسترس بسیار برجسته در بالای تنظیمات ظاهر می شوند. اصلاحات را می توان در اینجا انجام داد بازی در PS5 را برای همه در دسترس قرار دهید.

تنظیمات نمایش و صدا

ادراک بصری تمرکز اصلی بازی های ویدیویی است. بنابراین کنترلرهای پلی استیشن تنظیمات مفیدی را ارائه می دهند که از نظر بصری دسترسی بیشتر را تضمین می کند. اینجوری میتونی جلوه های حرکتی مانند تاری حرکت یا حرکات صفحه را غیرفعال کنید انعکاس رنگ به حل مشکلات بینایی رنگ کمک می کند.

گزینه های دسترسی به PS5گزینه های دسترسی به PS5
تنظیمات دسترس‌پذیری گسترده است و دسترسی به آن از منو آسان است. (منبع تصویر: گیگا)

به طور کلی می‌توانید متن صفحه را بزرگ‌تر کنید یا با افزایش کنتراست، خواندن آن را آسان‌تر کنید. را عملکرد بزرگنمایی روی ناحیه خاصی از صفحه بزرگنمایی کنید.

آیا دوست دارید با دوستان بازی کنید و از طریق چت صوتی با آنها صحبت کنید؟ رونویسی چت گفتار بازیکنان دیگر شما را به متن تبدیل می کند. این برای مکالمات گروهی و صوتی کار می کند. علاوه بر این، پیام هایی که وارد می کنید توسط سایر بازیکنان نیز خوانده می شود.

صفحه خوان و زیرنویس

اگر سایر حواس مانند بینایی یا شنوایی محدود شده باشند، خوانندگان صفحه نمایش و زیرنویس های PS5 و PS4 می توانند کمک کنند. صفحه خوان به ویژه مفید است زیرا … متون صفحه را با صدای بلند بخوانید تبدیل شود. می توانید سرعت گفتار، نوع صدا یا میزان صدا را به صورت جداگانه تنظیم کنید. با این حال، توجه به این نکته مهم است که فقط زبان های انتخاب شده در دسترس صفحه خوان هستند.

تنظیمات کنترل کننده فردی

کنترل‌کننده مهم‌ترین ابزار برای بازی‌های ویدیویی کنسول است، اما همه نمی‌توانند DualShock 5 یا دستگاه‌های مشابه را به یک شکل بازی کنند. پلی استیشن یکی را ارائه می دهد اختصاص دادن کلیدهای سفارشی بنابراین می توانید عملکرد دکمه ها را به دلخواه تغییر دهید.

قابلیت دسترسی در پلی استیشنقابلیت دسترسی در پلی استیشن
نگاشت دکمه کنترلر DualShock را به دلخواه تغییر دهید. (منبع تصویر: گیگا)

یک گزینه نیز وجود دارد گیم پد دوم به عنوان کنترلر کمکی برای استفاده. این به شما امکان می دهد با شخص دیگری بازی کنید و از هر دو کنترلر به گونه ای استفاده کنید که انگار یک دستگاه هستند. این ممکن است برای والدین دارای فرزند نیز مفید باشد.

Xbox این تنظیمات دسترسی را فراهم می کند

در مقایسه با سونی، مایکروسافت مدتهاست که از نظر دسترسی پیشرو بوده است و این شرکت آمریکایی حتی کنترلر تطبیقی ​​ایکس باکس را نیز آورده است. دستگاهی برای بازیکنان با تحرک محدود در بازار. کنترلر دسترسی سونی بعداً دنبال شد.

اگر از Game Pass در رایانه شخصی خود استفاده کرده اید و بعداً Xbox One یا Xbox Series خریداری کرده اید

تنظیمات دسترسی در ایکس باکس بسیار شبیه به تنظیمات پلی استیشن است. به طور خلاصه، اینها مهمترین گزینه های ایکس باکس شما هستند.

قابلیت دسترسی در ایکس باکسقابلیت دسترسی در ایکس باکس
نمای کلی تنظیمات دسترسی در کنسول های ایکس باکس. (منبع تصویر: گیگا)

گزینه های صفحه نمایش و صدا

می توانید از ذره بین صفحه نمایش استفاده کنید روی ناحیه خاصی از صفحه بزرگنمایی کنیدبرای دیدن بهتر متن و تصاویر اگر فوکوس کنترلر را روشن کنید، ذره بین فوکوس گیم پد را روی تلویزیون یا نمایشگر دنبال می کند.

همچنین می توانید با روشن کردن کنتراست بالا، موارد موجود در لیست را بهتر تشخیص دهید. از طرف دیگر، حتی یک احتمال وجود دارد برای تطبیق کل طراحی ساختار منو – رنگ ها، روشنایی، حالت شب و غیره

خروجی به اصطلاح واحد این امر را تضمین می کند همه کانال های صوتی در یک کانال ترکیب شده اند تبدیل شود. این به این معنی است که صدای یکسان در همه بلندگوها پخش خواهد شد.

گزینه های فیلتر رنگ برای کنترلر Xboxگزینه های فیلتر رنگ برای کنترلر Xbox
صرف نظر از دوترانوپیا، پروتانوپیا یا تریتانوپیا: تنظیمات فیلتر رنگ ایکس باکس دسترسی بیشتر را تضمین می کند. (منبع تصویر: گیگا)

صداپیشگی و ترجمه

وقتی صحبت از دسترسی به میان می‌آید، Xbox یک صفحه‌خوان نیز ارائه می‌کند که متن، دکمه‌ها و سایر عناصر روی صفحه را می‌خواند. شما حتی می توانید اینجا از بین سه صدای مختلف مایکروسافت انتخاب کنید-صدا، سرعت و لحن گفتار را تغییر دهید.

را بازی ها و رونوشت های چت این به شما امکان می دهد گفتار را به متن یا برعکس تبدیل کنید. این نه تنها در چت های گروهی هنگامی که با بازیکنان دیگر صحبت می کنید، بلکه در بازی های خاص نیز کار می کند.

دنیس وینکینز فلج است. در این ویدیو می توانید ببینید که چگونه کنترلر تطبیقی ​​ایکس باکس مایکروسافت از آن در عمل پشتیبانی می کند.

Xbox Adaptive Controller روشن است

Xbox Adaptive Controller روشن است

کنسول را مطابق میل خود سفارشی کنید

مانند پلی استیشن سونی، می توانید این کار را نیز انجام دهید نگاشت دکمه های کنترلر Xbox را متناسب با نیاز خود سفارشی کنید. همچنین گزینه ای برای روشن یا خاموش کردن لرزش های کنترلر وجود دارد.

همانند پلی استیشن، Copilot به شما این امکان را می دهد که ورودی های دو کنترلر را با هم ترکیب کنید تا دو نفر بتوانند به عنوان یکی بازی کنند.

منبع