شما باید چیزهای زیادی برای تشکر از مرد پشت سری Fallout داشته باشید

وقتی از او پرسیده می شود که بهترین فیلم ابرقهرمانی کدام است، تنها یک پاسخ صحیح می تواند وجود داشته باشد: بتمن: شوالیه تاریکی کریستوفر نولان. بازگشت خفاش ها بدون کارگردان ستاره تقریباً اتفاق نیفتاد.

بتمن تقریباً مجبور بود بدون کریستوفر نولان کار کند

بتمن: شوالیه تاریکی، حتی با گذشت 16 سال از اکرانش، همچنان یک فیلم ابرقهرمانی عالی است. دوئل بین دلقک جنایتکار و شوالیه تاریکی امتیاز کاربران را در سایت IMDb دریافت کرده است از 9 از 10 ستاره بنابراین، در فهرست محبوب ترین فیلم های تمام دوران (منبع: IMDb) به رتبه سوم می رسد.

فیلمنامه نویس جاناتان نولان در پادکست Armchair Expert با دکس شپرد در مورد این واقعیت صحبت می کند که برادرش کریستوفر نولان در ابتدا نمی خواست پس از شروع بتمن به دنیای خفاش ها بازگردد. او بسیار مردد بود زیرا نمی خواست یک «سوپر کارگردان» شود.

جاناتان کار می کند اغلب با برادرش او در نوشتن فیلمنامه‌های شوالیه تاریکی و شوالیه تاریکی برمی‌خیزد و دیگر فیلم‌ها را نوشت. اگر فکر می کنید قبلاً نام جاناتان نولان را کجا شنیده اید. او مسئول سریال محبوب Fallout در Amazon Prime است. او به عنوان مشاور در Batman Begins کار می کرد. خوشبختانه او در نهایت توانست برادرش را متقاعد کند که به صندلی کارگردانی بازگردد:

بنابراین من به معنای واقعی کلمه با (تهیه کننده) چارلز روون و کریس نشستم و گفتم: رفیق، گربه ترسناک نباش. بیا انجامش بدیم!

در این مرحله، کریستوفر کار بر روی داستان شوالیه تاریکی را آغاز کرده بود. وقتی فیلمنامه کامل شد، دیگر هیچ شکی در ذهن جاناتان وجود نداشت که باید این فیلم را با هم بسازند (منبع: کارشناس صندلی صندلی با دی شپرد).

طبق گزارش IMDb، این 15 فیلم برتر تمام دوران هستند:

15 بهترین فیلم تمام دوران – بر اساس iMDB

اینگونه بود که جاناتان نولان برادرش را متقاعد کرد

به گفته جاناتان، برادرش به Batman Begins بسیار افتخار می کرد. اما خود او واقعاً می خواست بر اساس داستان مبدا بنا کند:

ما یک ساعت را صرف گفتن داستان اصلی کرده‌ایم و این عالی است، اما چه کاری می‌توانیم با آن انجام دهیم؟ آیا می‌توانیم همان شخصیت‌ها را انتخاب کنیم و آنها را در ژانری کمی متفاوت بچرخانیم؟ آیا می توانیم از یک فیلم ماجراجویی به یک فیلم جنایی یا یک فیلم مافیایی برویم و همین احساس را داشته باشیم؟

اگرچه کریستوفر نولان در نهایت سه فیلم بتمن را کارگردانی کرد، اما هرگز به عنوان کارگردان ابرقهرمانی طبقه بندی نشد. ممکن است استودیوی فیلمسازی برادران وارنر باشد. این سریال بعد از Batman Begins بدون او ادامه خواهد یافت. در این صورت احتمالاً جانشین خواهد بود بسیار متفاوت به نظر می رسید. اینکه آیا این فیلم همچنان بهترین فیلم ابرقهرمانی خواهد بود یا خیر، بسیار جای سوال دارد.

منبع