به همین دلیل است که هرگز نباید در تلفن پاسخ «بله» بدهید

در مورد من، این یک ریپ آف نبود، بلکه یک شرکت تلفن همراه بود که من آن را ترک کرده بودم. در این مرحله، بخش بازیابی کار خود را آغاز می کند. ایمیل، پیامک و گاهی اوقات حتی تماس های تلفنی دریافت خواهید کرد. به عنوان مثال، من مجبور شدم برای تایید لغو خود تماس بگیرم. افراد آن طرف خط آموزش دیده اند اساسا حتی متوجه نمی شوید که فسخ تایید نشده است. اگر در لحظه اشتباه بگویید “بله”، قرارداد به سادگی ادامه می یابد.

در این ویدیو ترفندهای کلاهبرداران تلفنی را به شما می گوییم:

می‌توانید به خودتان آموزش دهید که در تلفن «بله» بگویید

من حتی نمی دانستم که در طول مکالمه فسخ را تایید نکرده بودم. بعد از چند روز فقط تعجب کردم چرا هنوز تاییدیه کتبی دریافت نکرده ام. بنابراین دوباره تماس گرفتم و ناگهان گفتند من هرگز استعفا نداده ام. از همه ابرها افتادم در حین گفتگو کاملاً روشن کردم که استعفا می دهم. در اینجا به کارمندی برخورد کرد که به طرز باورنکردنی در برخورد با مردم و نحوه آرام کردن آنها آموزش ندیده بود.

اگر از یک شماره ناشناس با شما تماس گرفت، هرگز نباید کلمه “بله” را بگویید. نه تنها مرکز مشاوره مصرف کننده در این مورد هشدار می دهد، بلکه شخصاً من نیز در این مورد هشدار می دهم. زیرا با وجود تمرین زیاد، دوباره به یکی از بخیه ها افتادم – و حتی متوجه آن نشدم.

کلاهبرداران تلفنی می خواهند یک “بله” بشنوند.

من در آن لحظه واقعاً اذیت شدم، زیرا با گذشت زمان به طور فعال عادت کردم که هرگز با تلفن “بله” نگویم. اما همیشه فقط “قبلا”، اگر موافق باشم اما رضایت ندارم. این قبلاً باعث ایجاد مکالمات عجیب و غریب شده است تا اینکه بچه های پاره کننده واقعاً با عصبانیت تلفن را قطع کردند. اما این بار به هر حال من را گرفت، بنابراین شما واقعاً باید مراقب باشید. اکنون قرارداد من فسخ شده است و قبلاً تعرفه جدیدی را امضا کرده ام که شماره تلفن همراهم را با خود می برم. از آن زمان به بعد سکوت رادیو برقرار شده است، زیرا در آن زمان واقعاً هیچ بازگشتی وجود ندارد.

به طور خلاصه، هرگز نباید تلفنی «بله» بگویید و البته باید هرگز اطلاعات شخصی یا اطلاعات حساب را ندهید. پسوردها هم همینطور. هیچ شرکت معتبری هرگز از طریق تلفن از شما رمز عبور نمی خواهد. اگر به آن پایبند باشید، نمی توانید در دام بیفتید.



منبع

همه این تماس ها را می شناسند. شرکت هایی که هرگز با آنها تماس نداشته اید به نوعی شماره تلفن همراه را پیدا می کنند و سعی می کنند یک پیشنهاد عالی به ما ارائه دهند. ما مرتباً در مورد اعداد مختلف از منابع مشکوک که در آن هستید هشدار می دهیم هرگز نباید کلمه “بله” را در دهان خود قرار دهید. زیرا تماس ها ضبط می شود و سپس در مورد کلاهبرداران به ضرر شما قطع می شود. شما در نهایت چیزی را خریدید یا قراردادی را امضا کردید که هرگز با آن موافقت نکردید. مرکز مشاوره مصرف کننده نیز هشدار می دهد.

بدون اینکه بخواهم قراردادم را تمدید کردم