چگونه کار می کند و چرا مشکل ساز است – TECHfacts

نباید با تصویر ثابت بماند. شرکت مادر فیس بوک متا و گوگل به طور مستقل روی هوش مصنوعی کار می کنند که حتی می تواند بر اساس ورودی متن فیلم تولید کند. آزمایش‌های کنونی همگی هنوز در “دره عجیب” هستند. اکنون سوال این است که تا چه زمانی.



منبع

ما در این ویدئو برای شما خلاصه کرده ایم که هنر هوش مصنوعی چگونه کار می کند، چگونه آموزش داده می شود و چگونه می توانید از آن استفاده کنید.

خودتان هنر هوش مصنوعی ایجاد کنید

Dall-E 2 از Open AI، Midjourney یا Stable Diffusion: هنر هوش مصنوعی اخیراً بیشتر و بیشتر در دسترس قرار گرفته است. در این قسمت از TECHfacts، به شما توضیح خواهیم داد که هنر هوش مصنوعی چگونه از نظر فنی کار می کند، چگونه می توانید آثار خود را با کمک هوش مصنوعی ایجاد کنید و چرا این کار کاملاً بدون مشکل نیست.

هنرمندان نگرانی‌هایی در مورد استفاده از هنر هوش مصنوعی گزارش می‌کنند. انتقاد موجه است: مدل‌های هوش مصنوعی با استفاده از خراش‌هایی از تصاویر از اینترنت آموزش داده می‌شوند. علاوه بر ضبط‌های خصوصی از شبکه‌های اجتماعی، داده‌های آموزشی حاوی تصاویر دارای حق چاپ نیز هستند، به عنوان مثال عکس‌های محصول از فروشگاه‌های آنلاین، عکس‌های استوک یا هنر معاصر. همچنین هوش مصنوعی ها برای تقلید از سبک هنرمندان بدون رضایت آنها آموزش دیده اند.

آینده

اگر می خواهید در رایانه شخصی خود تصاویر تولید کنید، از Stable Diffusion استفاده کنید. این به سیستمی با کارت گرافیک Nvidia نیاز دارد. انتخاب زیادی از رابط های کاربری برای انتشار پایدار وجود دارد که می توانند به صورت محلی نصب شوند، مانند stable-diffusion-webui یا InvokeAI. استفاده از هر دو رایگان است.

این روزها ابزارهای زیادی برای ایجاد تصاویر با وارد کردن متن به سادگی وجود دارد. در دسترس ترین آنها Dall-E 2 از Open AI – که همچنین یک ربات چت قدرتمند با ChatGPT ارائه کرد – و Midjourney هستند، سرویسی که می تواند به عنوان یک ربات در سرورهای Discord ادغام شود.

اما: هر ورودی منجر به یک نتیجه خوب نمی شود. معمولاً هنگام وارد کردن متن نیاز به آزمایش دارد. اگر می‌خواهید الهام بگیرید، می‌توانید با دیگر علاقه‌مندان به هنر هوش مصنوعی در سایت‌هایی مانند OpenArt تبادل نظر کنید.

چرا هنر هوش مصنوعی مشکل ساز است