وعده ماسک به یک نخ آویزان است


2022 تسلا را بی نصیب نخواهد گذاشت. پیشگام خودروهای الکترونیکی در یک سال سود مناسبی به دست آورده و بیش از هر زمان دیگری خودرو فروخته است. اما این برای تحقق برنامه های جاه طلبانه ایلان ماسک کافی نیست. میلیاردر احتمالا خیلی قول داده است.

تسلا

تسلا در شن های روان: پیشگام خودروهای الکترونیکی نمی تواند از کشش 2022 فرار کند

تسلا به سرعت در حال رشد است، حتی محتاط ترین منتقدان نیز نمی توانند این را انکار کنند. اما همانطور که اولین آمار از سه ماهه آخر سال 2022 نشان می دهد، ایلان ماسک در شرکت رژه خود شکست تلخی را متحمل شده است. زیرا تسلا به وضوح هدف خودخواسته میلیاردر عجیب و غریب را از دست داده است.

تسلا با محاسبه در کل سال، حدود 1.3 میلیون خودروی الکتریکی را به مشتریان خود تحویل داد. این خودروساز مدت کوتاهی پس از پایان سال اعلام کرد (منبع: تسلا). نسبت به سال قبل کامل است حدود 40 درصد افزایش یافته است در کتاب ها بله ایلان مشک هدف بزرگ متفاوت است: هر سال، حداقل به طور متوسط، 50 درصد خودروهای الکترونیکی بیشتری نسبت به سال قبل وارد جاده ها می شود.

یک ماشین الکترونیکی اجاره کنید و یک جایزه زیست محیطی دریافت کنید

با این وجود، صورت‌های مالی سالانه یک تور دوجانبه بود: طبق اظهارات خود، تنها در سه ماهه چهارم 405278 خودروی الکتریکی تحویل داده شد. چند عدد دیگر با 439701 تولید شد. این بدان معناست که 34423 استرومر تازه ساخته شده در سرتاسر جهان وجود دارد که یا هنوز تحویل داده نشده اند یا هنوز خریدار پیدا نکرده اند.

که بیشترین فروش در طبقه متوسط ​​استخودروهای تسلا: تقریباً 1.25 میلیون خودرو مدل 3 و مدل Y در طول سال تحویل داده شد. خودروهای الکترونیکی گران‌تر مدل S و مدل X با بیش از 66000 دستگاه، نقش بسیار کمتری در انبوه دارند.

در سال جدید، نه تنها در تسلا، اتفاقات زیادی رخ خواهد داد:

نان و کره در تسلا: بدون طبقه متوسط ​​کار نمی کند

برای جبران فرورفتگی از سال 2022، بهتر است در آینده یک امتیاز مثبت داشته باشیم. در غیر این صورت بالشتک دو سال گذشته که در آن تسلا طبق برنامه ریزی شده مرز 50 درصد را شکست، به سرعت مصرف می شد. ایلان ماسک هنوز وعده عمومی خود را زیر پا نگذاشته است، اما این کار را کرده است چند سال آینده باید دوباره بهتر شود.

تسلا ارزان قیمت مورد انتظار می تواند نقش خود را انجام دهد. اما کارشناسان انتظار دارند که دقیقاً برعکس باشد: عرضه یک مدل ارزان‌تر خیلی زود می‌تواند این کار را انجام دهد علاقه به مدل 3 و مدل Y را کاهش دهید. با این حال، موفقیت یا شکست در مقادیر هدف به آنها بستگی دارد.



منبع