BMW iX5 Hydrogen در یک سری کوچک در سال 2022 عرضه می شود. همانطور که مشخص است، این یک آزمایش مهم برای سازنده خودرو است. به گفته پیتر نوتا، مدیر فروش BMW، از سال 2025، خودروهای هیدروژنی به میزان قابل توجهی از خط مونتاژ خارج خواهند شد. از یکی تولید انبوه با مقادیر بیشتر بحث است (منبع: Nikkei Asia).
در BMW iX5 هیدروژن آینده، علاوه بر پیل سوختی، از یک موتور الکتریکی نیز استفاده خواهد شد. هیدروژن در دو مخزن 700 بار ذخیره می شود. ب ام و مایل است توان خروجی 125 کیلووات یا 170 اسب بخار را فعال کند. انرژی ذخیره شده در باتری برق در دسترس موتور الکتریکی است. در کل باید خروجی سیستم 275 کیلووات یا 374 اسب بخار در دسترس باش. در حین کار فقط بخار آب آزاد می شود.
بامو بهویژه در مورد خودروهای شاسیبلند ترجیح میدهد در آینده از سلولهای سوختی استفاده کند و با تویوتا همکاری میکند. طبق یادداشت، این فناوری در اینجا “به ویژه مرتبط” است. بر این اساس، می توان فرض کرد که BMW از سال 2025، SUV های هیدروژنی دیگر به بازار خواهد آورد. اما هنوز تایید نشده است.
از سال 2025، BMW می خواهد گرمای هوا را افزایش داده و تعداد زیادی خودروی پیل سوختی تولید کند. برای این منظور ما با تویوتا که در این زمینه بسیار خوب هستند همکاری می کنیم. خودروی الکتریکی پیل سوختی iX5 Hydrogen تنها آغاز راه است.
BMW به خودروهای سلول سوختی متکی است
آیا یک ماشین الکتریکی ارزش آن را دارد؟ پاسخ در ویدیو:
خودروهای هیدروژنی سریعتر شارژ می شوند
همانطور که الیور زیپس، مدیرعامل این شرکت توضیح داد، علاوه بر خودروهای هیدروژنی، BMW مایل است به تولید خودروهایی با موتورهای احتراق داخلی و خودروهای کاملاً الکتریکی ادامه دهد.
یکی از بزرگترین مزیت های اتومبیل های پیل سوختی این است که آنها با اتومبیل های الکتریکی مقایسه می شوند سریعتر شارژ می شوند. چند دقیقه کافی است. با این حال، پمپ بنزین های کافی در سراسر کشور وجود ندارد. هیدروژن به عنوان سوخت نیز نسبت به برق یا گازوئیل کارایی کمتری دارد.