این کشور اسکاندیناوی اولین بازار فروش صرفاً الکتریکی برای هیوندای است – یک گام بزرگ. با این حال، آنقدر بزرگ نیست که در ابتدا به نظر می رسد. خوب از سال 2020، کره ای ها دیگر موتورهای احتراق خالص ارائه نمی دهند، اما علاوه بر خودروهای الکتریکی فقط پلاگین هیبریدی است. اما این برای آنها نیز پایان است. در حالی که هیبریدهای پلاگین فقط در همان تاریخ در آلمان از پشتیبانی خارج شدند، هیوندای قبلاً فروش خود را متوقف کرده است.
خودروهای برقی برای بسیاری از خودروسازان امری عادی است. این در مورد سال 2023 که هنوز جوان است نیز صدق می کند. هیوندای از نوبت سال برای برداشتن گام بزرگی استفاده می کند: در کشور اول، موتور احتراقی روز خود را سپری کرده است. ریسک به خوبی محاسبه شده است.
هیوندای موتورهای احتراقی را اره می کند: در نروژ فقط موتورهای برقی وجود دارد
آخرین مدل های الکتریکی کره ای ها لزوماً سهم تعیین کننده ای در این امر نداشته اند. به گفته هیوندای، سال هاست که می آید یونیک الکتریک خوب در. اما در این کشور، مدل نسبتاً ناچیز است. Kona Electric و Ioniq 5 نیز در نروژ فروش خوبی دارند.
از سوی دیگر، Ioniq 6 هنوز بسیار تازه و تازه، هنوز نتوانسته وزن خود را در این تصمیم وزن کند. این سدان الکتریکی تنها چند هفته پیش در اروپا عرضه شد و باید به زودی در آلمان نیز تحویل داده شود.