صرفه جویی در برق و آب: نکاتی در بحران انرژی

ممکن است قیمت در حال حاضر بالاتر باشد. قیمت از 2022/09/29 09:13

ممکن است قیمت در حال حاضر بالاتر باشد. قیمت در تاریخ 2022/09/29 ساعت 10:37 ب.ظ

باب در آزمون ما به خوبی عمل کرد با برنامه های متعدد شستشوی کاربردی متقاعد کردن. با این حال، اتصال WLAN همیشه پایدار نبود و کارد و چنگال باید هر از چند گاهی دوباره آبکشی می شد. با این وجود، ماشین ظرفشویی کوچک یکی است افزودنی کاربردی و اقتصادی از هر نظر به آشپزخانهاز آنجایی که باب تنها با 4 لیتر آب کار می کند.

به راحتی و ارزان در مصرف آب صرفه جویی کنید

کنسول های بازی، تلویزیون ها یا مانیتورها اغلب پس از استفاده تمیز می شوند فقط در حالت آماده باش – بالاخره این ساده ترین چیز است. با این حال، از آنجایی که دستگاه ها هنوز در این حالت انرژی مصرف می کنند، خاموش کردن آنها به طور کامل باعث صرفه جویی در هزینه می شود.

روی تخته کف یک نوار برق با یک کلید ضامن قرمز قرار دارد.
یک نوار برق با کلید صرفه جویی در مصرف انرژی، صرفه جویی در مصرف برق را آسان می کند (منبع تصویر: GIGA)

سلب مسئولیت: محدودیت های مالی می تواند یک فشار باشد – و نه فقط برای کیف پول. اگر در این زمان چالش برانگیز به کمک نیاز دارید، می توانید با این مراکز تماس بگیرید:

  • مشاوره تلفنی (در سراسر کشور): 0800 111 0 111 یا 0800 111 0 222 (تماس رایگان، در دسترس 24/7)
  • تلفن اطلاعات کمک های افسردگی آلمان: 0800 33 44 533 (تماس رایگان، روزهای هفته در دسترس است).
  • Psychenet.de برای کمک های منطقه ای (درمان های سرپایی و بستری، خودیاری و غیره)



منبع

اگر لباس های خود را با برنامه Eco بشویید، دستگاه کار می کند نه کاملا 3 ساعت، که محدود است. این برنامه باعث می شود که انرژی کمتری برای گرم کردن آب مصرف شود و در عین حال آب کمتری برای شستشو مصرف شود. در مجموع، چیز زیادی برای شکایت از مدل وجود ندارد. همه مناطق تست خوب یا خیلی خوب رتبه بندی شدند، به طوری که ماشین لباسشویی نمره 1.6 را از Stiftung Warentest دریافت کرد.

سارا بورنر
سارا بورنر، سردبیر GIGA، متخصص لوازم الکترونیکی مصرفی (موبایل) و پایداری.

راستی: صرفه جویی در مصرف آب نیز به طور فزاینده ای با توجه به تغییرات آب و هوایی مرتبط می شود. راه اندازی “وقتی از من استفاده می کنی آب را متوقف کن” با محصولات خود به مشکل جهانی توجه می کند. به همین دلیل اقلام آرایشی دارای کتیبه مناسبی است که می خواهد کاربر را با آب و محیط بیشتر مراقب خود کند. اصل ساده اما مؤثر است: هنگام استفاده از محصولات آب را خاموش کنید.

هنگام استفاده از من آب را قطع کنید! (صابون دست) اکنون از 17.90 یورو در آمازون

آیا می خواهید در مورد برچسب انرژی بیشتر بدانید؟ سپس ما در اینجا ویدیوی مناسب برای شما داریم:

ماشین لباسشویی: شستشوی سازگار با محیط زیست و خروج هوا

البته مدل های مختلفی برای گوشی های هوشمند اندرویدی نیز وجود دارد که می توانید از آنها برای کنترل دستگاه های خود و میزان مصرف برق آن ها استفاده کنید. ما آن را داشتیم کانکتور Voltcraft (مشاهده در آمازون) در تست. اگرچه این یکی کمی گران تر است، اما مدیریت از طریق برنامه بسیار شهودی است و مرورهای مفید و عملکردهای متعددی را ارائه می دهد.

Voltcraft – سوکت هوشمند (iOS، Android) اکنون از 64.99 یورو در آمازون

نازل Ikea روی شیرهای داخلی قرار می گیرد، اما طبق گفته سازنده باید برای شیرهای مخلوط کن استاندارد تولید کنندگان دیگر ممکن است مناسب باشند. در مقاله جداگانه ما می توانید اطلاعات بیشتری در مورد محصول پیدا کنید.

نازل اتومایزر Åbäcken اکنون از 4.99 یورو در Ikea

با ارتفاع 1.67 متر، فضای زیادی را برای غذای شما فراهم می کند، آن را به طور قابل اعتماد خنک نگه می دارد و نمرات با بهره وری انرژی خوب (کلاس B). فقط با دست زدن، به خصوص دستورالعمل استفاده، آن را فقط برای رضایت بخش در موسسه آزمون کافی بود.

Bauknecht KR 17G4 WS 2 اکنون از 509.00 یورو در اتو

ممکن است قیمت در حال حاضر بالاتر باشد. قیمت از 2022/09/29 ساعت 10:50 صبح

نوار سوکت با سوئیچ اکنون از 11.99 یورو در MediaMarkt

برخلاف آنچه فکر می کنید، می توانید با ماشین ظرفشویی در مصرف آب و برق صرفه جویی کنید: در حالی که شستن ظروف با دست تا 46 لیتر آب مصرف می کند، ماشین ظرفشویی کار می کند. با حداکثر 15 لیتر. اگر برنامه Eco را هم انتخاب کنید، ظروف زیر 60 درجه شسته می شوند که باعث کاهش هزینه برق نیز می شود (اطلاعات بیشتر از تی آنلاین).

برای ماشین‌های لباسشویی، ما نیز به Stiftung Warentest (منبع: شماره 9/2022) گرایش پیدا کرده‌ایم. اگر برنده‌های آزمون را انتخاب کنید، از نظر انتخاب ناامید خواهید شد، زیرا مدل‌های متعددی به این مکان رسیده‌اند. توصیه ما ماشین لباسشویی است زیمنس WU14UTA8، که می توانید با کمتر از 720 یورو تهیه کنید (مشاهده در یورونیکس). با حداکثر ظرفیت 8 کیلوگرم برای یک خانواده چند نفره مناسب است. لودر جلو 60 سانتی متر عرض، 85 سانتی متر ارتفاع و 63 سانتی متر عمق دارد. با رده بهره وری انرژی C، هزینه های انرژی را افزایش نمی دهد.

شما می توانید مقدار زیادی صرفه جویی کنید، مخصوصاً با کالاهای سفید، زیرا دستگاه های قدیمی می توانند قدرت واقعی باشند. برای این منظور وجود دارد برچسب انرژی اطلاعاتی در مورد کارایی ماشین لباسشویی یا ظرفشویی جدید. حتی اگر مجبور باشید بیشتر در جیب خود برای دستگاه جدید حفاری کنید، سرمایه گذاری در درازمدت نتیجه می دهد – بالاخره چند سال با شما خواهد بود.

یک آشپزخانه در یک نگاه: در پیش زمینه یک میز ناهار خوری از چوب و در پس زمینه یک قفسه آشپزخانه، یک یخچال و یک ماشین ظرفشویی در کنار یکدیگر قرار دارند.
با دستگاه های مناسب می توانید انرژی زیادی را ذخیره کنید (منبع تصویر: UnitedPhotoStudio1 / Getty Images)

یخچال: مراقب دما باشید

اگر ماشین لباسشویی قدیمی عمه شما هنوز در آشپزخانه می چرخد ​​یا اگر یخچال قدیمی در حال جشن گرفتن 25 سالگی خود است، باید از خود بپرسید که آیا یک دستگاه جدید ممکن است در نهایت ارزشش را نداشته باشد. همیشه لازم نیست که جدید بهتر باشد، اما می تواند.

همینطوریه دوشاخه از ایو (مشاهده در MediaMarkt) به طور انحصاری برای iOS مناسب. شما به سادگی آن را به سوکت وصل کنید، برنامه Eve مربوطه را روی iPhone یا iPad خود بارگذاری کنید، آن را با استفاده از یک کد QR به دوشاخه متصل کنید و می توانید دوشاخه را کنترل کنید. در برنامه شما یک نمای کلی از مصرف خود، هزینه های مورد انتظار دارید و می توانید زمانی که دستگاه متصل مربوطه باید (غیرفعال) شود، تایمر تنظیم کنید.

Eve – سوکت هوشمند (iOS) اکنون از 39.95 یورو در MediaMarkt

شما حق انتخاب بین نازل را دارید حالت مه یا جت. برعکس، مصرف کمتر آب، هزینه های انرژی برای تصفیه آب گرم را کاهش می دهد.

در پیش زمینه یک حمام آبی سینک با شیر آب روشن است.  دو دست با صابون شسته می شود.
ایکیا تا 95 درصد در مصرف آب صرفه جویی می کند (منبع تصویر: Ikea)

نکته: زمستان فرصت خوبی برای کاهش هزینه های برق است. اگر بیرون هوا سرد است، می‌توانید مواد غذایی را که در غیر این صورت در یخچال نگهداری می‌شوند، در بالکن یا تراس نگهداری کنید. در آنجا آنها تازه می مانند و شما می توانید یخچال را با خیال راحت از برق بکشید. در غیر این صورت، به دمای یخچال توجه کنید: در این کشور اعمال می شود 7 درجه سانتیگراد به اندازه کافی با یک کنترلر از 1 تا 5، این مربوط به 1 و با یک کنترل از 1 تا 7 با تنظیم 2 مطابقت دارد (منبع: Ökotest).

لباس ها همیشه بعد از پوشیدن مجبور نیستند داخل ماشین لباسشویی بروند. اگر آنها دیگر بوی تازگی ندارند، به هوای لباس کمک می کند – به خصوص با چیزهای پشمی معجزه می کند. از سوی دیگر، اگر لکه‌های فردی روی لباس‌هایتان گم شدند، می‌توانید به جای شستن کل لباس، آن‌ها را جداگانه از بین ببرید. در پایان، شما نه تنها در مصرف آب و هزینه صرفه جویی می کنید و به CO خود توجه می کنید2رد پا، بلکه به لباس های خود لطف کنید. زیرا شستن زیاد آنها به مرور زمان آنها را فرسوده می کند. آن را امتحان کنید!

ماشین ظرفشویی: موثرتر از شستشوی دستی

به جای شستن هوا خارج شود

آیا شما آن را می خواهید؟ مصرف برق دستگاه های مختلف مراقب آن باشید، ارزش خرید دوشاخه اندازه گیری جریان هوشمند را دارد. ما توانستیم دو دستگاه را آزمایش کنیم که می توانید با گوشی هوشمند خود کنترل کنید.

روی یک سوکت سفید با کتیبه "حوا" به دوشاخه خاکستری وصل شده است.
دوشاخه اندازه‌گیری برق Eve تضمین می‌کند که می‌توانید بر مصرف برق و هزینه‌ها نظارت داشته باشید (منبع تصویر: GIGA)

در پایان سال 2022 همه چیز دوباره وجود دارد: ذخیره اعلام می شود. نرخ ثابت انرژی 300 یورو برای کاهش قیمت بالای انرژی برای جمعیت در نظر گرفته شده است. در نهایت، برای بسیاری، این کمک فقط یک قطره در سطل خواهد بود. چگونه پول را به روشی هوشمندانه و پایدار مدیریت می کنید؟ سرمایه گذاری می توانم، ام دراز مدت با توصیه های زیر به شما نشان خواهیم داد که چگونه در مصرف برق و آب صرفه جویی کنید.

با دستگاه های کوچک در مصرف برق بسیار صرفه جویی کنید

نوار برق به جای آماده به کار

ممکن است قیمت در حال حاضر بالاتر باشد. قیمت در تاریخ 2022/09/29 ساعت 10:57 ب.ظ

هزینه های برق را با دوشاخه های هوشمند بهینه کنید

ممکن است قیمت در حال حاضر بالاتر باشد. قیمت از 2022/09/29 ساعت 23:00

اگر فضای کافی در آشپزخانه خود ندارید یا اگر یک ماشین لباسشویی بزرگ خیلی گران است، ماشین ظرفشویی کوچک باب یک توصیه دستیار آشپزخانه کوچک و مستقل برای یک نفر کاملاً کافی است. با ارتفاع و عمق 50 سانتی متر و عرض 35 سانتی متر می توان آن را در هر مکانی قرار داد.

جلوی آشپزخانه: یک ماشین ظرفشویی کوچک با یک در آبی در پیش زمینه است، یک دست آب را به داخل دستگاه می ریزد.
ماشین ظرفشویی را می توان به صورت دستی نیز با آب پر کرد (منبع تصویر: Daan Tech)

ممکن است قیمت در حال حاضر بالاتر باشد. قیمت از 2022/09/29 19:34

هزینه های زندگی در حال افزایش است و بسیاری از مردم را مجبور می کند حتی بیشتر مراقب پول خود باشند. در بررسی کلی خود نکاتی را به شما ارائه می کنیم و دستگاه هایی را معرفی می کنیم که می توانند به کاهش هزینه های برق و آب کمک کنند.

ممکن است قیمت در حال حاضر بالاتر باشد. قیمت از 2022/09/29 ساعت 10:58 ب.ظ

ممکن است قیمت در حال حاضر بالاتر باشد. قیمت به تاریخ 2022/09/29 13:54

جدید و کارآمد به جای قدیمی و گران قیمت

شما همچنین می توانید در هزینه و آب در حمام صرفه جویی کنید – و تنها با چند مرحله ساده. بنابراین می‌توانید با کمتر از 5 یورو یکی را در Ikea تهیه کنید (به Ikea مراجعه کنید). نازل اتومایزرکه به گفته سازنده تا 95 درصد در مصرف آب صرفه جویی می کند.

در مورد ماشین ظرفشویی، ارزش نگاهی به دستگاه را دارد بوش SMD6ECX57E. با نمره 2.2، ماشین ظرفشویی موفق به برنده شدن در آزمون Stiftung Warentest (منبع: شماره 7/2022) نشد، اما با قیمت نسبتاً پایین کمی کمتر از 700 یورو امتیاز کسب کرد (به اتو مراجعه کنید). برنده آزمون ماشین ظرفشویی است Miele G 7110 SCi Autodos، که با بهره وری انرژی کلاس B امتیاز می گیرد، اما به طور قابل توجهی گران تر است و تقریباً 1200 یورو است (به Euronics مراجعه کنید). که مدل بوش در کلاس بازدهی D خواهد بود اختصاص داده شده است، که از جمله در برنامه نسبتا طولانی Eco چهار و نیم ساعته و مصرف برق مربوطه منعکس شده است. هر دو دستگاه تا حدی یکپارچه هستند به طوری که می توان جلوی آن را با آشپزخانه نصب شده تطبیق داد.

بوش SMD6ECX57E اکنون از 689.00 یورو در اتو

اگر می خواهید یک یخچال جدید بخرید، این کار را با آن انجام می دهید Bauknecht KR 17G4 WS 2 مشکلی نیست. اگرچه دقیقاً از برنده آزمایش Bosch KSV36AIDP (درجه 1.4) در Stiftung Warentest (منبع: شماره 8/2022) با درجه 1.5 عقب است، اما برای قیمت کمتر از 520 یورو متقاعد می شود (به Otto مراجعه کنید).

یک راه حل ارزان و ساده برای صرفه جویی در مصرف برق در خانه یکی است نوار برق با سوئیچ (مشاهده در MediaMarkt). این ها در ترکیب های مختلف موجود هستند، چه با یک یا چند سوکت – قطعاً آنچه را که به دنبال آن هستید در اینجا خواهید یافت:

سوکت با سوئیچ اکنون از 3.10 یورو در آمازون