این شرکت یکی از بزرگترین تامین کنندگان صنعت خودرو در سراسر جهان است و با باتری و گروه خودروسازی چینی BYD، از جمله، همکاری می کند. مدیر حتی آن را در نتیجه افزایش قیمت ها در غرب می بیند تحرک فردی در معرض خطر
اگر این تغییر کند، برای تولیدکنندگان با سابقه بسیار دشوار خواهد بود. تحلیلگران Jato Dynamics قیمت ها را در بازارهای اروپا، آسیا و چین مقایسه کرده اند و تحولات بسیار متفاوتی را نشان می دهند: افزایش قیمت قیمت متوسط یک ماشین برقی در اروپا از سال 2015 از تقریبا 49000 یورو به بیش از 55000، در چین در این دوره بیش از نصف شده است: از تقریبا 67000 یورو تا کمی کمتر از 32000 یورو.
خودروهای الکترونیکی رقابتی با چنین قیمت هایی خواهد بود موفقیت واقعی برای برندهای آلمانی مانند فولکسواگن، و همچنین فورد یا اوپل که بهطور سنتی در خدمت ردههای پایه و متوسط هستند.
منبع
دلایل متعددی برای این امر وجود دارد. برای سازندگان خودروهای الکترونیکی چینی مانند GM، BYD یا Nio، هزینه های توسعه در جمهوری خلق به طور قابل توجهی ارزان تر است. مارک های چینی همچنین در مورد هزینه های نیروی کار ارزان تر می شوند. پاتریک کولر، رئیس تامینکننده خودرو فورویا (منبع: رویترز) میگوید: علاوه بر این، آنها از سرمایه کمتری در تولید استفاده خواهند کرد.
یک ماشین الکترونیکی اجاره کنید و یک جایزه زیست محیطی دریافت کنید
در سال 2023 تغییراتی رخ خواهد داد، نه فقط در مورد خودروهای الکتریکی:
فولکس واگن و شرکت باید سازندگان چینی را بسیار جدی بگیرند
در آلمان، مشتریان هنگام خرید خودروی برقی مجبورند جیب خود را عمیقاً فرو کنند. قوانین جدید برای پاداش زیست محیطی نیز از اول ژانویه 2023 اعمال شده است. این امر استرومر را حتی گرانتر می کند. سازندگان چینی نشان می دهند که راه دیگری نیز وجود دارد. آنها یکی دارند مزیت قیمت تا 10000 یورو در ماشین های الکتریکی کوچک
روزهای سختی برای مشتریان خودروهای الکترونیکی در حال طلوع است. استرومر روز به روز گران تر می شود، اغلب به سختی می توان دریافت کرد و پاداش زیست محیطی در حال کاهش است. ارزش آن را دارد که به گزینه های ارزان قیمت فولکس واگن و شرکت نگاه کنیم. آنها از چین می آیند – و تفاوت قیمت قابل توجه است.
10000 یورو ارزان تر: خودروهای الکترونیکی چینی مزیت قیمتی بسیار بالایی دارند
به نظر او ماشین های خوب در چین ساخته می شوند که در اروپا نیز با استقبال خوبی مواجه شده اند – یا به زودی خواهند بود. دلیل آن این است که برخی از برندهای چینی به تازگی وارد بازارهای اروپایی شده اند، به خصوص با مدل های بزرگتر و گران تر که در آنها مزیت قیمت واقعاً مهم نیست. مدلهای ارزانتر و کوچکتر معمولاً هنوز برای مشتریان آلمانی در دسترس نیستند.