تویوتا با یک ماشین برقی خود را احمق می کند – و گامی جدی برمی دارد

یک نشانه کوچک خوب: مشکل ربطی به این واقعیت ندارد که bZ4X یک ماشین الکتریکی است. نه باتری و نه موتور الکتریکی مقصر نیستند. اما: سازنده ژاپنی دارد از همه چیز، در صلاحیت اصلی خود، کیفیت، شکست خورده است. در واقع، وسایل نقلیه بزرگترین خودروساز در حال حاضر در جهان به استانداردهای بالا و طول عمر خود معروف هستند. شکست آبروی ژاپنی ها در این زمینه تلخ تر است.



منبع ورود تویوتا به بازار خودروهای الکتریکی خالص با bZ4X دیر انجام شد. او باید بیشتر از این موفق می شد تا بتواند هر چیزی را پاره کند. اما اوضاع طور دیگری رقم خورد. پس از سرخوشی اولیه در بین مشتریان آلمانی e-SUV تویوتا اکنون در وضعیت بدی قرار دارد.

در تریلر، مشکلات bZ4X هنوز قابل مشاهده نیست:

تویوتا با اولین خودروی برقی خود مشکلات زیادی دارد. bZ4X از یک فانوس امید اخیر به یک کابوس متوسط ​​​​و سنگین برای سازنده سنتی ژاپنی تبدیل شده است. این فراخوان مدت هاست که در حال انجام است، اما اکنون تویوتا اقدامات شدیدتری را انجام می دهد.

bZ4X: تویوتا می‌خواهد خودروهای الکتریکی جدید را از مشتریان بخرد

از جمله، تویوتا به مشتریان آمریکایی آسیب دیده خودروهای کرایه ای ارائه کرد، غرامت ارائه کرد و کوپن هایی را برای شارژ رایگان توزیع کرد. اکنون سازنده می‌خواهد از این هم فراتر برود: خریداران bZ4X می توانند به سادگی خودروی الکتریکی را پس دهند و بازپرداخت کامل دریافت کنید – به شرطی که وسیله نقلیه در شرایط خوبی به غیر از نقص تویوتا باشد.

یک ماشین الکترونیکی اجاره کنید و 6000 یورو جایزه بگیرید

اولین خودروی برقی جوهره تویوتا را به خطر می اندازد

مشتریان آلمانی کمی خوش شانس تر هستند: گفته می شود 283 bZ4X از اواخر ژوئن در اینجا فراخوان شده است. اگرچه آنها بودند هنوز به صاحبان جدید تحویل داده نشده است. به گفته Electrek، کمپین فراخوان بر 2700 خودرو در سراسر جهان تأثیر می گذارد – کل فروش از زمان عرضه به بازار در سال 2021.

کل سری مدل در حال حاضر در حال فراخوانی است: دلیل این امر پیچ‌های توپی چرخ‌ها است که ممکن است در حین مانورهای رانندگی خاص شل شوند. بدترین حالت در چنین حالتی، یک چرخ هنگام رانندگی خداحافظی می کند. گفته می شود در ایالات متحده، 260 وسیله نقلیه که قبلاً تحویل داده شده اند تحت تأثیر این فراخوان قرار می گیرند.

تویوتا خودروی مفهومی bZ4X را در یک تیزر نشان می دهد

تویوتا با پیشنهاد بازخرید، به این امر اعتراف می کند مشکلات جدی در خودروهای برقی هستند. در غیر این صورت، همانطور که معمولا در مورد فراخوان ها اتفاق می افتد، عیب برطرف می شود و خودروها به مشتری بازگردانده می شوند.