ایلان ماسک به مصرف کنندگان امید می دهد

اگر می خواهید تسلا رانندگی کنید، ابتدا باید بتوانید آن را بخرید. قیمت خودروهای الکترونیکی محبوب اخیرا چندین بار افزایش یافته است. با این حال، رئیس تسلا، ایلان ماسک، می‌تواند پیش‌بینی کند که روند به زودی تغییر خواهد کرد.

تسلا

رئیس تسلا نور را در انتهای تونل می بیند

تورم ممکن است روند نزولی داشته باشد این چیزی است که در توییت اخیر رئیس تسلا می گوید. دلیل این ارزیابی باید توسعه قیمت در بازار مواد اولیه باشد (منبع: n-tv). قیمت بسیاری از مواد اولیه مورد نیاز برای خودروهای الکتریکی تسلا اکنون در حال کاهش است.

قیمت خودروهای الکترونیکی در حال افزایش است – نه تنها، بلکه در تسلا. تنها در سال جاری برای چندین مدل امکان پذیر بود چند پله بالاتر از نردبان قیمت. در واقع ارزان‌ترین خودروی الکتریکی سازنده آمریکایی، مدل 3، در یک لحظه 7000 یورو گران شد. همچنین قیمت مدل Y که اکنون در نزدیکی برلین ساخته می شود، افزایش یافته است.

علاوه بر این، ماسک در مشاهدات خود در درجه اول به تورم در ایالات متحده نگاه می کند. با این حال، بحران قیمت انرژی، که بسیاری از مصرف کنندگان آلمانی در حال حاضر از آن می ترسند، تأثیر کمتری بر ایالات متحده دارد. بنابراین مشخص نیست که آیا هزینه های تولید مدل Y که در آلمان ساخته می شود نیز کاهش می یابد یا خیر.

نگاهی به بازارهای کالایی تصویر کاملی از وضعیت به دست نمی دهد. اما ارزیابی ماسک نیز خالی از لطف نیست. که قیمت تسلاس اکنون به همین ترتیب کاهش می یابد، اما این به هیچ وجه قطعی نیست.

از یک طرف، ماسک قصد ندارد تعدیل قیمت مشخصی را انجام دهد. او بیشتر از تورم عمومی می نویسد، که مانند آلمان، در ایالات متحده آمریکا نیز در دهه های اخیر در بالاترین حد خود قرار دارد. باید دید که آیا تسلا کاهش هزینه های تولید را در آینده به مشتریان منتقل خواهد کرد یا خیر.

یک ماشین الکترونیکی اجاره کنید و 6000 یورو جایزه بگیرید

تسلا با بسیاری از خودروسازان متفاوت است. این نیز با حقایق سرگرم کننده ما نشان داده می شود:

اوراکل ایلان ماسک: روزهای خوبی برای خریداران خودروهای الکترونیکی فرا خواهد رسید

با این حال، مشاهدات ماسک ممکن است متفاوت باشد تاثیر خوبی بر بازار خودروهای الکتریکی داشته باشد. از این گذشته، خرید مواد اولیه و قطعات اخیراً گران‌تر شده است و فقط برای تسلا نیست. سایر تولیدکنندگان نیز می توانند از کاهش قیمت مواد خام سود ببرند – و در نهایت ما مشتریان نیز.



منبع اما ایلان ماسک اکنون دلگرم کننده است که افزایش قیمت ها به زودی به پایان می رسد: