عمدتاً به دلیل اپل واچ 8، اپل توانست فروش ساعت های هوشمند خود را در سال 2022 به شدت افزایش دهد. بیش از هر ثانیه ساعت هوشمندی که در سرتاسر جهان فروخته می‌شود از اپل می‌آید – اما رقابت سامسونگ با Galaxy Watch 5 به آرامی در حال افزایش است.

سیب

اپل واچ 8: اپل بر بازار ساعت های هوشمند تسلط دارد

هیچ راهی برای دور زدن اپل در زمینه ساعت های هوشمند وجود ندارد. در سه ماهه سوم سال آغاز شد 50.6 درصد از کل ساعت های هوشمند اپل فروخته شده در سراسر جهان. به ویژه اپل واچ 8 به افزایش فروش ادامه داد. بر اساس داده‌های جدید Counterpoint Research، این شرکت سال به سال 48 درصد بیشتر از قبل ساعت‌های هوشمند فروخت.

با وجود افزایش قابل توجه فروش اپل در حال از دست دادن سهم بازار است باید بپذیرد از آنجایی که رقابت سامسونگ توانست ساعت های بیشتری را به فروش برساند، سهم جهانی اپل حدود 4 درصد کاهش یافت. سامسونگ و ساعت هوشمند گلکسی واچ 5 اکنون با 22.3 درصد سهم، حدود 5 درصد افزایش یافته اند. آمازفیت (7.1 درصد)، هواوی (6.4 درصد) و گارمین (4.5 درصد) در سایر مکان ها قرار دارند.

اگرچه هواوی همچنین توانست ساعت‌های هوشمند بیشتری را نسبت به قبل بفروشد، اما سهم بازار تقریباً تغییر نکرده است. برای اولین بار از سال 2018، این سازنده چینی دیگر ساعت در هند نمی فروشد (منبع: Counterpoint Research).

اطلاعات بیشتر در مورد Apple Watch 8 در ویدیو:

ساعت های هوشمند: هند اکنون بزرگترین بازار است

هند نسبت به سه ماهه سوم سال 2021 برای بزرگترین بازار ساعت های هوشمند جهان توسعه یافته. این نسبت از 14 درصد در گذشته به 30 درصد در حال حاضر افزایش یافته است. از سوی دیگر، سهم آمریکای شمالی از 27 درصد به 25 درصد کاهش یافت، اگرچه ساعت‌های هوشمند بیشتری نسبت به قبل در اینجا فروخته شد. کاهش قابل توجه تری در چین به ثبت رسیده است که از 22 درصد به 16 درصد در یک سال کاهش یافته است. Counterpoint Research داده های جداگانه ای برای اروپا منتشر نکرده است.