آیا نگران خودروهای الکترونیکی هستید؟ مشتریان آلمانی تسلا را نادیده می گیرند

به طور کلی، علاقه خریداران خودروهای آلمانی به خودروهای الکترونیکی از ابتدای سال بهبود یافته است: طبق گزارش KBA، 52988 BEV جدید به ثبت رسیده است. نسبت به سال قبل 64.4 درصد افزایش داشته است. سهم خودروهای برقی در تمامی ثبت نام‌های جدید 18.9 درصد است.



منبع

آیا قبلاً این را در مورد تسلا می دانستید؟

تسلا می تواند راضی باشد. حتی سال‌ها پس از این موفقیت، پیشگام خودروهای الکترونیکی از فروش بالایی به فروش بعدی می‌رود. در سراسر جهان شناورهای ایلان ماسک بیش از هر زمان دیگری محبوب هستند. در تمام جهان؟ نه، یک کشور خودروساز کوچک با این روند مخالف است.

تسلا

تسلا: برتر در سطح بین المللی، شکست در آلمان؟

این مسائل در سال 2023 اعمال نمی شود. با این وجود، تسلا آن را در آلمان تحویل نمی دهد به نظر می رسد که علاقه مشتری در حال کاهش است – علیرغم کاهش شدید قیمت ها. اشباع بازار تسلا در آلمان ناراحت کننده خواهد بود. از این گذشته، مشتریان آلمانی نماینده مهم ترین بازار ملی در اروپا هستند. در عین حال می شد یک اثر سیگنال بد، زمانی که علاقه به تسلاس در خانه کارخانه گیگافکتوری اروپایی همه جا کم می شود.

دلایل عملکرد ضعیف یک سال پیش کاملاً واضح است: کارخانه Gigafactory در Grünheide هنوز به سرعت عمل نکرده بود. همچنین به دلیل محدودیت های تولید مربوط به بیماری همه گیر از چین آمده است به سختی خودروهای الکترونیکی دوباره پر می شوند.

یک ماشین الکترونیکی اجاره کنید و یک جایزه زیست محیطی دریافت کنید

خودروهای الکترونیکی به طور فزاینده ای محبوب می شوند، اما تسلا در حال حاضر از آن آگاه نیست

سازمان حمل و نقل موتوری فدرال (KBA) فهرستی برای آوریل، مه و ژوئن 2023 در مجموع 15702 تسلا ثبت شده جدید. برخلاف کمتر از 4000 ثبت نام جدید در سه ماهه دوم 2022، این یک موفقیت است. اما در اعداد فروش تسلا در آلمان تقریباً به ارزش اوایل سال 2022 کاهش می یابد برگشت. در سه ماهه اول، KBA 14408 تسلا جدید را شمارش کرد (منبع: KBA از طریق Teslamag).

تمجید از خود بوی بدی می دهد، اما در این مورد می توانید به تسلا دست بزنید. در سه ماهه دوم سال 2023، این سازنده خودروهای الکتریکی فراتر از انتظارات خود و با بیش از حد انتظارات خود را نشان داد 466000 قطعه تا کنون بیشترین خودروهای الکتریکی فروخته شده در یک چهارم (منبع: Auto Motor Sport). این رکورد مربوط به فروش در سراسر جهان است، در حالی که در آلمان متفاوت به نظر می رسد.

با این حال، باید دید که آیا واقعاً چنین است یا خیر. اگر ضعف فروش فعلی فقط موقتی باشد، تسلا می تواند به راحتی از آن عبور کند. به هر حال، اوضاع در سطح بین المللی بهتر از همیشه پیش می رود. با این حال، وضعیت اقتصادی می تواند نشان دهنده بی میلی عمومی مشتریان تسلا باشد. ما احتمالاً با ارقام سه ماهه بعدی در اولین فرصت بیشتر خواهیم دانست.

زیرا در این کشور تسلا با مشکلی مواجه است: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، فروش خودروهای برقی با افزایش 177 درصدی جهشی داشته است. اما در این دوره مقایسه (Q2 2022) تسلا به خصوص ضعیف عمل کرد.