در حالی که کوپرا قبلاً یک نگاه اولیه به نحوه تصور خودروی کوچک آینده ارائه کرده است، رئیس اشکودا اخیراً هدف حدود 20000 یورو را تایید کرده است. احتمالاً نسخه چک در واقع مقرون به صرفه ترین در بین این سه برادر خواهد بود.
فولکس واگن مسیر جدیدی را با روی آوردن به خودروهای الکتریکی آغاز کرده است و به خودروهای گران قیمت و تجهیزات اضافی نسبت به مدل های مقرون به صرفه اولویت داده است. Volksstromer هنوز به پایان نرسیده است، اما اکنون در مورد قیمت مصالحه هایی در حال انجام است.
اعلامیه واضح فولکسواگن: خودروی الکترونیکی با قیمت 20000 یورو دیگر برنامهریزی نشده است
فولکس واگن در حال برنامه ریزی یک خودروی کوچک الکتریکی است که قیمتی کمتر از تمام مدل های قبلی سری ID دارد. اما کمتر از هزینه ID.3 – این بدان معنا نیست که واقعاً ارزان است: طبق برنامه فعلی، قیمت فروش کمتر است “خیلی کمتر از 25000 یورو” ماندن. این موضوع قبلاً توسط رئیس برند فولکس واگن، توماس شافر اعلام شده بود و اکنون مجدداً تأیید شده است.
موتورهای احتراقی فشار قیمت سنگینی بر خودروهای الکتریکی وارد می کنند:
از آنجایی که Cupra، Skoda و VW پلت فرم خودروهای کوچک را به اشتراک می گذارند، هزینه ها را می توان پایین نگه داشت. علاوه بر این، تولید در اسپانیا باعث صرفه جویی در هزینه دستمزد فولکسواگن در مقایسه با آلمان میشود. را چالش همچنان باتری است که بخش بزرگی از هزینه های تولید خودروهای برقی را به خود اختصاص می دهد. در اسپانیا، فولکسواگن نیز میخواهد با کارخانه جدید این مشکل را حل کند.
آیا اشکودا به یک امید برای مشتریان فولکس واگن که به پول توجه دارند تبدیل خواهد شد؟
اما قرار است نه تنها یک مدل جدید برای فولکس واگن ساخته شود. برندهای گروه Seat/Cupra و Skoda نیز برادران مربوطه خود را دریافت می کنند. این طرحی است که فولکس واگن با دولت اسپانیا به توافق رسیده است. زیرا در آنجا، در کارخانههای Seat در پامپلونا و مارتورل، ماشینهای کوچک باید از سال 2025 توسعه دهد. برای این منظور، فولکس واگن به همراه شرکتهای همکار، متعهد شده است 10 میلیارد یورو سرمایهگذاری کند، از جمله، در تبدیل تولید موتور احتراقی و در یک کارخانه باتری جدید. در مقابل، اسپانیا وعده یارانه تقریباً 400 میلیون یورویی داده است (منبع: Handelsblatt).
برای فولکس استرومر جدید، فولکسواگن هر پنی را دو بار میچرخاند و تا حد امکان پسانداز میکند. این مرحله به وضوح نشان میدهد که چقدر چالشهای بزرگ برای تولیدکنندگان برای ارائه خودروهای برقی مقرون به صرفه است. در ابتدا در نظر گرفته شده است قیمت 20000 یورو احتمالاً سرانجام VW را با برنامه های خود پشت سر گذاشته است – با وجود پتانسیل پس انداز که تمام شده است.