شاید این حقایق احمقانه در مورد شماره 7 در رتبه بندی را ندانید:
Telekom، o2، Vodafone یا 1&1؟ وقتی صحبت از ارائه دهندگان اینترنت یا تلفن همراه می شود، این سوال باز است که کدام انتخاب بهتر است. اما بهترین برند در بین رقبا قطعی است. با پیروزی خود، Telekom نه تنها به راحتی با سایر اپراتورهای تلفن همراه ارتباط برقرار می کند.
Telekom برنده می شود: هیچ مارک آلمانی ارزشمندتر نیست
را Telekom با ارزش ترین برند آلمان است. این نتیجه یک مطالعه توسط محققان بازار در گروه Kantar است. بر این اساس، هیچ برند دیگری در آلمان در سال 2023 بیش از این مورد توجه قرار نخواهد گرفت – و هیچ رقیبی قول نمی دهد که پول بیشتری به ارمغان بیاورد.
Vodafone و o2، دیگر رقبای Telekom در بازار آلمان، نقشی در این مقایسه ندارند. گروه بریتانیایی Vodafone و Telefónica از اسپانیا به عنوان والدین o2 در رتبه بندی برندهای آلمانی ظاهر نمی شوند.
لیست با ارزش ترین مارک های آلمانی در واقع رقابت ضعیفی نیست. بر روی 10 مکان برتر نه تنها در آلمان بلکه نام های معروف دنیا:
- Telekom (از جمله T-Mobile)
- شیره
- مرسدس بنز
- بی ام و
- زیمنس
- DHL
- آلدی
- بوش
- آدیداس
- Lidl
از سوی دیگر، فولکس واگن باید به جایگاه 13 رضایت دهد، در حالی که تنها رقیب آلمانی Telekom، 1&1، فقط در مکان 38 یافت می شود. تقریباً در خط میانی به پایان می رسد بانک پس انداز در جایگاه 23 قرار گرفت. در مجموع 50 برند در مقایسه Kantar مورد ارزیابی قرار گرفت.
مشکلی برای Telekom وجود ندارد: به همین دلیل است که o2 و Vodafone در ابتدا نیستند
این بدان معناست که Telekom برنده قبلی SAP را به رتبه دوم کاهش داده است. با افزایش 43 درصدی ارزش برند در مقایسه با سال 2021، شرکت مستقر در بن در حال پیشرفت خوبی است. Kantar یکی از آنها را برای برند Telekom دریافت می کند ارزش 67.2 میلیارد دلار. تنها با آن او ایستاده است 18 درصد از ارزش کل برند در آلمان.
با ارزش ترین برند در بین خودروسازان می تواند مرسدس بنز برای خودشان که در مجموع در رده سوم قرار گرفتند و در نتیجه کمی جلوتر از BMW در جایگاه چهارم قرار گرفتند. همچنین آلدی (هفتم) و لیدل (دهم) آن را در بین 10 نفر برتر قرار دهید (منبع: Kantar).
برای محاسبه ارزش نام تجاری 50 ورودی، Kantar با تعدادی متغیر کار می کند: ارزش مالی محاسبه می شود که از بخش نتایج که نام تجاری در ارزش شرکت به عنوان یک کل نشان می دهد. بخشی از این ارزش مالی به عنوان “سهم برند” تعیین می شود که در آن نام تجاری در فروش نقش اساسی دارد. هر دو ارزش ضرب شده منجر به ارزش برند می شود. علاوه بر این، Kantar نظرسنجی هایی را در میان مصرف کنندگان انجام می دهد تا داده های لازم برای محاسبه را جمع آوری کند.