KIA EV6 یک سال بعد: ویژگی جدید همه چیز را تغییر می دهد


برای من، کیا EV6 در حال حاضر یکی از بهترین خودروهای الکتریکی موجود در بازار است. فناوری شارژ 800 ولتی به ویژه یک مزیت بزرگ نسبت به سایر وسایل نقلیه است. اما کیا در ابتدا از تمام پتانسیل خود استفاده نکرد. این نقطه ضعف با به روز رسانی و معرفی پیش شرط باتری برطرف شد. من دوباره با کیا EV6 رانندگی کردم و عملکرد جدید را در مسیرهای طولانی امتحان کردم.

کیا EV6 را با پیش‌تهویه باتری امتحان کرد

در پایان سال 2021، من کیا EV6 را در تست زمستانی بیش از 1900 کیلومتر رانندگی کردم. یک سال بعد و یک به‌روزرسانی بزرگ نرم‌افزار بعد، من توانستم دقیقاً همان ماشین را دوباره برانم. در ضمن کیا داشت پیش شرط باتری را معرفی کرد، که مشتریان می توانند آن را نصب کنند. بنابراین در زمستان ماشین را برای یک گردش طولانی‌تر بردم و عملکرد جدید را امتحان کردم.

می توانید عملکرد جدید را در تنظیمات EV پیدا کنید. (منبع تصویر: GIGA)

در ماشین آزمایشی من، پیش‌تهویه باتری از قبل فعال شده بود. می توانید این را پس از به روز رسانی Kia EV خود در تنظیمات EV در زیر پیدا کنید مورد جدید “تهویه باتری”. در آنجا یک تیک می گذارید و باتری قبل از رسیدن به ایستگاه شارژ سریع آماده می شود.

پس از آن، اساساً همه چیز به طور خودکار اتفاق می افتد. اگر مسیری را برنامه ریزی کنید و یک لودر سریع را در آنجا به عنوان مقصد یا به عنوان مقصد میانی ذخیره کنید، این کار انجام خواهد شد حدود 40 کیلومتر قبل از رسیدن با پیش شرط باتری شروع شد. اگر عملکرد فعال باشد، دیگر یک رعد و برق در پایین سمت چپ نماد باتری نمی بینید، بلکه یک دانه برف را می بینید.

وقتی پیش شرط باتری فعال است، یک دانه برف در نماد باتری خواهید دید. (منبع تصویر: GIGA)

بنابراین باتری قبل از رسیدن به ایستگاه شارژ آماده می شود. در حالی که یک سال پیش با وجود رانندگی تند، فقط توانستم در زمستان نسبتاً آهسته شارژ کنم، پیش‌تنظیم باتری کیا EV6 بسیار خوب کار می‌کند. بلافاصله پس از اتصال به برق داشتم ظرفیت شارژ بسیار بالایی در دسترس است.

با پیش‌تنظیم باتری، کیا EV6 بسیار سریع‌تر شارژ می‌شود. (منبع تصویر: GIGA)

در حالی که من برای مدت طولانی در دماهای سرد در حدود 80 کیلو وات گیر کرده بودم، اینجا به سرعت شروع به کار می کند. سرعت از 150 تا 200 کیلو وات چندین بار مستقیماً به شروع رسیدم. فقط بیشتر اوقات سرعتم کم می‌شد چون مجبور بودم ایستگاه شارژ را به اشتراک بگذارم. من ماشین را بین کریسمس و سال نو رانندگی کردم و پارک های شارژ آن زمان بسیار شلوغ بود. اینجا در زادگاهم توانستم با یک شارژر 300 کیلوواتی EnBW – حدود 199 کیلووات به قدرت کامل برسم. اما دیگر چیزی نبود.

کیا بهتر از این چه کاری می تواند انجام دهد؟

اساسا، من در مورد پیش‌تنظیم باتری جدید کیا EV6 هیجان‌زده هستم. اما چند نکته وجود دارد که کیا همچنان می تواند آنها را بهبود بخشد:

  • اطلاعات بیشتر: کیا باید بهتر توضیح دهد که چگونه کار می کند در توضیحات تهویه باتری. به عنوان مثال، اگر کمتر از 40 کیلومتر با ایستگاه شارژ فاصله داشته باشید، این عملکرد بی فایده است. اساساً نمی توان از تابع در شهر استفاده کرد.
  • نماد دیگر: ضمنا میخواستم بدونم باتری گرم میشه یا خنک میشه؟ صرف نظر از شرایط، من فقط یک دانه برف دیدم که با توجه به دمای سرد من را گیج کرد. با سبک رانندگی‌ام، می‌توانم روی اینکه آیا می‌توانم با رانندگی آهسته‌تر یا سریع‌تر به پیش‌تنظیم باتری کمک کنم، نیز تأثیر بگذارم.
  • عملیات دستی: هر ایستگاه شارژ سریع در برنامه ناوبری ادغام نشده است. به همین دلیل مجبور شدم کمی فریبکاری کنم تا بتوانم از این تابع استفاده کنم. بنابراین من واقعاً می خواستم به یک ایستگاه شارژ سریع جدید در یک رستوران بروم، اما نتوانستم آن را در سیستم ناوبری پیدا کنم. به همین دلیل به ایستگاه شارژ سریع Allego در همان نزدیکی رفتم. این راه حل خوبی نیست زیرا سیستم ناوبری آزار دهنده است. فکر می‌کنم بهتر است بدون استفاده از سیستم ناوبری، پیش‌تنظیم باتری را نیز به صورت دستی فعال کنید. این امکان در MG 4 وجود دارد.

نتیجه گیری در مورد پیش شرط باتری در کیا EV6

در ایستگاه شارژ Allego تنها حداکثر 150 کیلو وات وجود دارد. (منبع تصویر: GIGA)

با توجه به پیش شرط باتری، کیا EV6 حتی بهتر از آنچه قبلا بود. خودروی الکترونیکی یک چشم‌نواز فوق‌العاده است که مردم هنوز هم سر خود را به آن معطوف می‌کنند (اگرچه من شخصاً مدل قرمز را بیشتر دوست دارم)، عملکرد رانندگی بسیار قوی‌ای ارائه می‌دهد، اکنون حتی سریع‌تر از آن زمان شارژ می‌شود و به طرز شگفت‌انگیزی رانندگی می‌کند. اما عملکرد جدید به تنهایی خودرو را به سطح جدیدی رساند، زیرا یک مشکل روزمره را از بین می برد.

فقط حیف که حتی بعد از یک سال مشکل با فرمان کمی تکان خورده ثابت نشده است اگر خود وسیله نقلیه در لاین بماند. من قبلاً در آن زمان از آن انتقاد کرده بودم و در این ماشین آزمایشی نیز وجود داشت. پا شکسته نیست، اما در مقایسه با کیا نیرو EV و اسپورتیج، که من در مسافت های طولانی تری که مشکل وجود ندارد، رانندگی کرده ام، شرم آور است. این من را به عنوان صاحب کیا EV6 نه چندان ارزان آزار می دهد.



منبع