برنامههایی برای استفاده از فناوری V2X Autotalks در دوچرخههای الکترونیکی ممتاز Canyon وجود دارد. در مورد آن دوچرخه الکترونیکی با ماشین ها و کامیون ها در پس زمینه ارتباط برقرار می کندکه نزدیک هستند و همچنین دارای سیستم V2X هستند. در آینده، این سیستم ها می توانند با کاهش خودکار سرعت خودروها یا کامیون ها هنگام پیش بینی یک برخورد قریب الوقوع، از تصادف جلوگیری کنند.
برخلاف انسانها، سیستمهای V2X به خط دید متکی نیستند. تولید کنندگان می گویند چیزی به نام نقطه کور وجود ندارد. همچنین به اصطلاح بنابراین می توان از درها جلوگیری کرد یا کاهش می یابد، زیرا V2X می تواند به طور موقت از باز شدن درهای خودرو جلوگیری کند.
طبق گفته Canyon، حدود یک میلیون خودرو در جاده های اروپا در حال حاضر دارای سیستم V2X هستند. اگر دوچرخه های الکترونیکی نیز به آن مجهز شوند، ایمنی جاده ها بیشتر خواهد شد. سازنده دوچرخه فرض می کند که فناوری از پایان سال 2026 تا بتواند از آن در دوچرخه های الکترونیکی خود استفاده کند.
شرکت سازنده دوچرخه Canyon می خواهد دوچرخه های الکترونیکی خود را به عنوان استاندارد به یک فناوری ایمنی جدید مجهز کند. در بهترین حالت، این می تواند با اجتناب از تصادف جان دوچرخه سواران را نجات دهد. برای انجام این کار، دوچرخه های الکترونیکی با ماشین ها و کامیون ها ارتباط برقرار می کنند – و سرعت آنها را کاهش می دهند.
Canyon: دوچرخه های الکترونیکی با ماشین ها ارتباط برقرار می کنند
برخی از دوچرخه ها در حال حاضر از هوش مصنوعی استفاده می کنند:
برای لیونل گیچرد-کالین از کانیون است عدم ایمنی جاده برای دوچرخه سواران “یک مانع برای تردد افراد بیشتر به دوچرخه”. دوچرخههای مجهز به V2X به “فعال کردن مسئولیتپذیری بیشتر وسایل نقلیه موتوری” کمک میکنند (منبع: Canyon).
Acer ebii: دوچرخه الکترونیکی با هوش مصنوعی و محافظ ضد سرقت
کانیون: ایمنی دوچرخه کافی نیست