BMW تکنولوژی غیرعادی را به حد افراط رسانده است

هیچ‌کس نمی‌توانست انتظار چنین خودروی الکتریکی را از بایرن داشته باشد: در نمایشگاه CES 2023، BMW حامل فناوری خود را ارائه می‌کند که در رنگ‌های روشن عرضه می‌شود – حداقل اگر مشتریان آن را می‌خواهند. اما BMW i Vision Dee چیزهای بیشتری را در اختیار دارد.

بی ام و

BMW رنگ‌های خود را نشان می‌دهد: مفهوم خودروی الکترونیکی به یک آفتاب پرست تبدیل می‌شود

کاملاً برعکس نوآوری بعدی که آن هم چشمگیر است. ویژگی های خودروی مفهومی a هدآپ نمایش مداوم، که از تمام عرض شیشه جلو عبور می کند – همانطور که BMW با افتخار اعلام می کند، به عنوان اولین مورد در صنعت خودروسازی. از سال 2025 این فناوری نمایشگر قرار است به خودروهای “کلاس جدید” BMW راه پیدا کند.

برای این منظور، فیلم ePaper بر روی بدنه اعمال شد که به 240 بخش تقسیم شده است. 32 رنگ در دسترس هستند، پانل ها را می توان به طور جداگانه برای انواع ترکیبات کنترل کرد. چه یکنواخت کلاسیک، چه رنگ‌های روشن و چه ترکیب‌های زیاد، با i Vision Dee پرندگان بهشت ​​ارزش پول خود را دارند. BMW هنوز فاش نکرده است که آیا این فناوری به این شکل شدید وارد تولید سری خواهد شد یا خیر.

یک ماشین الکترونیکی اجاره کنید و یک جایزه زیست محیطی دریافت کنید

شکل از بیرون نیز قابل توجه است: BMW به سدان وفادار است، اما i Vision Dee کار می کند کوتاه برای یک مدل از بایرن. اگر ویژگی های بسیار فنی را که مطمئناً قیمت خود را دارند کنار بگذارید، این خودروی مفهومی مانند یک به نظر می رسد وسیله نقلیه میان رده حتی اگر i Vision Dee برای فروش در نظر گرفته نشده باشد، مشتریان حساس به قیمت می‌توانند همچنان به آینده امیدوار باشند، زیرا BMW اخیراً اعلام کرده است که از بخش ابتدایی دست نمی‌کشد.



منبع در مورد پلتفرم فناوری i Vision Dee (مخفف Digital Emotional Experience یا تجربه احساسی دیجیتال) چیزهای زیادی وجود دارد که در نگاه اول شبیه BMW نیست. با این حال، اول از همه، – گاهی اوقات – ترکیب رنگ روشن خودروی الکترونیکی مفهومی می تواند در آن بدرخشد. به لطف بخش‌های جوهر الکترونیکی که قبلاً از iX Flow سال گذشته شناخته شده‌اند، رنگ‌های بیشتری نسبت به BMW تا به حال در این استرومر وجود دارد.

یک مقررات پنج سطحی تعیین می کند که چه مقدار محتوا روی شیشه جلو پرتاب می شود: سطح 1 امکان دید واضح را فراهم می کند، در حالی که سطح 2 فقط اطلاعات اولیه رانندگی را نشان می دهد. به گفته BMW، محتوای AR بیشتر و بیشتر تا سطح 5 پذیرفته می شود، که سپس “ورود به دنیای مجازی” را ارائه می دهد. آنجا محتوای AR عملاً کل شیشه جلو را پر می کند. بر این اساس، آخرین مرحله نباید در حین رانندگی قابل استفاده باشد – یا BMW قبل از شروع جهش بزرگی در رانندگی خودران خواهد داشت.

خودروهای الکترونیکی گران قیمت فزاینده: i Vision Dee از BMW نشانه خوبی است