ADAC دقیقاً بررسی کرده است که رانندگان خودروهای الکترونیکی هنگام تعطیلات در سایر کشورهای اتحادیه اروپا چه انتظاری دارند. هنگام سفر با خانه متحرک، چندین شگفتی در انتظار آزمایش کنندگان بود – مثبت و منفی.

ماشین الکترونیکی در تعطیلات: نور و سایه در تست ADAC

هرکسی که در چند ماه گذشته یک خودروی الکترونیکی خریداری کرده باشد، می تواند برای اولین بار در چند هفته آینده آن را به تعطیلات ببرد. به عنوان از آلمان از طریق سوئیس به ایتالیا و اسلوونی برانید به نظر می رسد، ADAC اکنون بررسی کرده است. کیا EV6 با سیستم چهار چرخ محرک آزمایش شد – و با یک کاروان پشت آن.

خبر خوب اول: طبق گفته ADAC، خودروهای الکتریکی به عنوان وسایل نقلیه یدک کش “بسیار خوب” هستند. حتی با وجود یک کاروان کاملاً بار، کیا EV6 هیچ نقطه ضعفی از خود نشان نداد و با بهترین ویژگی های رانندگی متقاعد شد (منبع: ADAC). مصرف برق از 20 کیلووات ساعت قبلی برای 100 کیلومتر به میانگین 36.6 کیلووات ساعت رسیده است که جای تعجب نیست.

با این حال، کاهش برد از 400 کیلومتر معمولی به حدود 220 کیلومتر، آزمایش کنندگان را با چالش هایی مواجه کرد. ADAC تفاوت هایی را در در دسترس بودن و قابلیت اطمینان ایستگاه های شارژ در خارج از کشور می بیند “نیاز قابل توجه برای اقدام”. گاهی اوقات کل پارک های شارژ به طور کامل خراب می شوند، گاهی اوقات پرداخت امکان پذیر نبود. آزمایش‌کنندگان همچنین متوجه شدند که بسیاری از ایستگاه‌های شارژ برای خودروهای الکترونیکی با کاروان طراحی نشده‌اند، که زمان بر است و آزاردهنده است.

آیا خرید ماشین برقی ارزشش را دارد؟ پاسخ در ویدیو:

این چیزی است که ADAC هنگام تعطیلات با خودروهای الکترونیکی توصیه می کند

صرف نظر از اینکه مسافران با کاروان سفر می کنند یا بدون کاروان، ADAC کارهای مقدماتی را توصیه می کند. رانندگان خودروهای الکترونیکی همیشه باید از قبل بررسی کنند که کدام ایستگاه های شارژ سریع در مسیر هستند. علاوه بر این، حمل کارت های شارژ از چندین ارائه دهنده منطقی است.