2022 با رونق خودروهای الکترونیکی به پایان می رسد – اما اکنون اندازه گیری کامل شده است



آلمان و دنیای خودرو به طور فزاینده ای به خودروهای برقی متکی هستند. این را نه تنها محصولات جدید زیادی که در نمایشگاه CES 2023 ارائه شده اند، نشان می دهد، بلکه با نگاهی به گذشته نیز نشان داده می شود: سال 2022 اوج جدیدی را برای ثبت نام خودروهای الکترونیکی جدید به ارمغان آورد، به خصوص در ماه دسامبر افزایش عظیمی وجود داشت – و این چنین نیست. تعجب می کنم، زیرا احتمالاً اینگونه ادامه نخواهد یافت.

رونق خودروهای الکترونیکی 2022: دسامبر قوی‌ترین ماه برای خودروهای الکتریکی تاکنون

470559 ماشین برقی خالص (BEV) به تازگی در سال 2022 در آلمان ثبت شده اند. به این ترتیب سهم آنها از ثبت نام های جدید در سال به 17.7 درصد می رسد که نسبت به سال قبل 32.2 درصد افزایش داشته است. به ویژه در دسامبر، سازمان حمل و نقل موتوری فدرال (KBA) افزایش شدید دیگری را در وسایل نقلیه الکتریکی ثبت کرد: حدود 104300 خودروی صرفاً الکتریکی ثبت شد – اولین باری که علامت 100000 خودروهای الکتریکی در ماه کاهش یافت.

این بدان معنی است که BEV ها همچنین بخش بزرگی از وسایل نقلیه با سیستم های درایو جایگزین را تشکیل می دهند. بر اساس گزارش KBA، حدود 827000 خودروی هیبریدی در سال به تازگی ثبت نام می شود، از جمله کمی بیشتر 362000 پلاگین هیبریدی. برای خودروهای هیبریدی به طور کلی 9.6 درصد افزایش در دفاتر مرجع وجود دارد، در حالی که خودروهای برقی با دوشاخه نسبت به سال 2021 افزایش 11.3 درصدی داشته اند. با توجه به KBA، در مقایسه سال به سال، تقریباً در سراسر جهان، انواع درایوهای جایگزین افزایش یافته است.

یک ماشین الکترونیکی اجاره کنید و یک جایزه زیست محیطی دریافت کنید

وضعیت با مشعل ها متفاوت است: تمام شده است 860000 موتور بنزینی جدید آژانس فدرال را برای سال 2022 ثبت می کند منهای 11.2 درصد در مورد خودروهای دیزلی نیز وضعیت مشابه است. دور و بر 472000 دیزل جدید 9.9 درصد کمتر از سال 2021 ثبت شده است. مهاجرت به خودروهای برقی نیز از این سو محسوس است. به طور کلی، ثبت نام های جدید در سال 2022 اندکی 1.1 درصد افزایش یافته است.

اما رونق خودروهای الکترونیکی سال، به ویژه در ماه دسامبر، می‌تواند به سرعت کاهش یابد: از اول ژانویه 2023، یارانه خودروهای الکترونیکی تعدیل شد. برای BEV ها، اکنون پول زیادی از دولت پس داده نمی شود. حداکثر 4500 یورو تا قیمت خالص فهرست 40000 یورو هنوز امکان پذیر است، در حالی که سهم سازنده نباید بیش از 2250 یورو باشد. خریداران پلاگین هیبریدی را ببینید دیگر بودجه ای برای خودروهای ثبت نام شده از سال 2023 وجود ندارد.

اتفاقات زیادی در آغاز سال در حال رخ دادن است، و نه فقط برای خودروهای الکترونیکی:

Autopapst انتظار یک طلسم خشک را دارد: به سختی خودروهای الکترونیکی در سال های 2023 و 2023 خریداری می شوند

برای کارشناس خودرو فردیناند دودنهوفر، این بودجه حاکی از کاهش قابل توجه روحیه خرید است. پاپ ماشین انتظار دارد در دو سال آینده یکی شود کاهش شدید تقاضا برای استریمرهای جدید

اعداد مربوط به سال 2022، به ویژه رونق دسامبر، اکنون تز او را تأیید می کند: هرکسی که یک خودروی برقی می خواست هنوز پاداش زیست محیطی را دریافت می کند و اکنون تحت مراقبت قرار می گیرد. 2023 و احتمالاً در سال 2024 نیز می تواند تحرک را تغییر دهد طلسم خشک طولانی اراده.



منبع