گروه Google Alphabet از 12000 کارمند جدا می شود. قرار است در آینده نزدیک حدود 6 درصد از نیروی کار اخراج شوند. این موج بزرگ بعدی اخراج‌ها است که قبلاً متا، آمازون و مایکروسافت را تحت تأثیر قرار داده بود.

Alphabet Inc.: شرکت مادر جدید گوگل

الفبا: گوگل 12000 کارمند خود را اخراج می کند

گوگل به تازگی گوشی تلفن همراه پیکسل 7 را معرفی کرده است:

غول های فناوری شغل خود را کنار می گذارند

پس از ارقام ناامیدکننده سه ماهه در اکتبر 2022، سهامدار عمده TCI Fund Management، در میان دیگران، اقدامات ریاضتی گسترده ای را تحت فشار قرار داد و خواستار اخراج کارکنان شد. انتقاد شد که تعداد کارمندان از سال 2017 سالانه بیش از 20 درصد افزایش یافته است است. بسیاری از این استخدام‌ها بر بخش ابری گوگل تأثیر گذاشت. اخیراً حدود 187000 نفر برای گروه الفبا کار می کردند.

شرکت مادر گوگل آلفابت از کاهش مشاغل در سراسر جهان خبر داد. قرار است حدود 12000 کارمند اخراج شوند بیش از 6 درصد از نیروی کار جهانی است برابر است با. به گفته ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل، این کاهش ها بر مشاغل سراسر شرکت تاثیر خواهد گذاشت. او “مسئولیت کامل تصمیمات” را بر عهده می گیرد (منبع: بلومبرگ).

سایر شرکت های فناوری ایالات متحده قبلاً قبل از گوگل داشتند اخراج های دسته جمعی اعلام کرد. گروه فیس بوک متا 11000 شغل را تعدیل می کند و آمازون قصد دارد 18000 کارمند خود را اخراج کند. مایکروسافت اخیرا اعلام کرده است که 10000 شغل خود را کاهش می دهد.