یک نیروگاه بالکن می تواند آنقدر هزینه داشته باشد که نتیجه دهد

سیستم‌های خورشیدی مینی پلاگین بسیار محبوب هستند. از زمانی که شروع به کمک در منطقه محلی با اجرای نیروگاه های برق بالکن کردم، غرق در پرس و جو شدم. به نظر می رسد که همه می خواهند یک سیستم فتوولتائیک کوچک داشته باشند، تا بتوانیم توان مورد نیاز را تا حدودی پوشش دهیم. با این حال، تقاضای بالا همچنین به این معنی است که قیمت چنین مجموعه های کاملی از سقف گذشته است. مهمتر از این است که سر خود را از دست ندهید و بهایی را بپردازید. همچنین در آینده ای قابل پیش بینی با احیای زنجیره های تولید و تامین در چین، دوباره کمی ارزان تر خواهد شد.

چه زمانی یک سیستم خورشیدی کوچک برای شما ارزشمند است؟

با توجه به همه‌گیری کرونا، مشکلات تولید و کمبود قطعات، قیمت‌ها در حال حاضر بالاست. البته در حال حاضر تقاضا نیز به شدت افزایش یافته است، به طوری که قیمت ها سر به فلک کشیده است.

اگر استهلاک بیش از 12 سال طول بکشد، این خطر وجود دارد که شما اصلاً سودی نخواهید داشت. چون گارانتی سازنده برای اکثر میکرواینورترها دقیقا همین 12 سال است. بنابراین اگر اتفاقی افتاد، می توانید روی تعمیر حساب کنید. اگر گارانتی تمام شود باید دوباره 200 تا 300 یورو سرمایه گذاری کنید و بازی دوباره شروع می شود. در عین حال، سلول های خورشیدی در طول سال ها برق کمتری تولید می کنند، به طوری که همه چیز به عقب رانده می شود. اگر چیزی خراب نشود، در هر صورت سود می کنید، زیرا قیمت برق مطمئناً در چند سال آینده افزایش می یابد. اما باز هم نباید به هر قیمتی خرید کنید.

قیمت سیستم های خورشیدی کوچک در حال حاضر بسیار بالاست

قبل از خرید یک مینی سیستم خورشیدی آماده برای استفاده، باید محاسبه کنید که آیا چنین نیروگاه بالکنی اصلاً برای شما ارزش دارد یا خیر. شما فقط نمی خواهید جایزه را در مقطعی پس بگیرید، بلکه می خواهید سود کمی هم داشته باشید. من به شما می گویم چه چیزی مهم است، با استفاده از منظومه خورشیدی کوچک خود به عنوان مثال.

برای مثال در شهر ما اپراتور شبکه یک پکیج کامل با نصب را به قیمت 1600 یورو ارائه می دهد. این پول زیادی است، حتی اگر مطمئناً مشاوره حرفه ای دریافت کنید و همه چیز به هم متصل شود. اما اگر دو دست چپ ندارید، می توانید خودتان این کار را انجام دهید. و هر چیزی که برای آن پرداخت می کنید باید بعداً از برق پس بگیرید، در غیر این صورت در نهایت هزینه بیشتری پرداخت می کنید.



منبع

تقریباً دو سال پیش، یک منظومه خورشیدی کوچک با تمام تزئینات 500 یورو قیمت داشت. امروزه اگر بتوانید با 750 یورو یکی از آنها را تهیه کنید، باید خوش شانس باشید. و پس از آن لوازم جانبی گنجانده نشده است. تامین کنندگان معتبر بسته به محل تولید پنل های خورشیدی، حداکثر 1000 یورو برای یک مجموعه دریافت می کنند. اخیراً حدود 760 یورو برای یک مجموعه پرداخت کردیم. با براکت و لوازم جانبی حدود 840 یورو بودیم. این قیمتی است که کاملاً خوب است.

نیروگاه های بالکن را در eBay مشاهده کنید

در مثال من، سیستم در مجموع 800 یورو هزینه دارد. در یک سال حدود 100 یورو در هزینه برق با آن صرفه جویی می کنم. این نیز معیاری است که می توانید روی آن حساب کنید. پس از هشت سال، منظومه شمسی مینی من هزینه خود را می پردازد و سپس، با شانس، برای 17 سال یا بیشتر به صورت رایگان انرژی تولید می کند. اگر 1000 یورو هزینه داشت، 10 سال می شد. محاسبه بر اساس قیمت برق 30 سنت است. اگر بیشتر پرداخت کنید، می توانید بیشتر خرج کنید زیرا صرفه جویی بیشتری می کنید.

دلیل این کار این ساده است. با یک سیستم خورشیدی کوچک پلاگین، شما هیچ برقی ذخیره نمی کنید، باید فورا از آن استفاده کنید. بنابراین شما مقدار زیادی انرژی تولید شده را از دست خواهید داد. حتی اگر ارائه دهندگان قول دهند که می توانید با سیستم ها تا 650 کیلووات ساعت در سال تولید کنید، این بدان معنا نیست که همیشه از برق استفاده می کنید. به همین دلیل است که پس انداز هرگز به اندازه ای که در آنجا ذکر شده است نیست.

نیروگاه های بالکن را در eBay مشاهده کنید

من سالانه 100 یورو در هزینه برق صرفه جویی می کنم

در هر صحبتی که در مورد اجرای مینی سیستم خورشیدی داشته ام، قیمت کل با دو سلول خورشیدی، میکرو اینورتر، کابل ها و براکت بوده است. حداکثر 1000 یورو. در مورد سیستم 600 واتی نیز باید از این دستورالعمل به عنوان راهنما استفاده کنید. برای سیستم 300 تا 400 وات با پنل خورشیدی 600 یورو حساب کردم.