یک مدل بقیه را کم می کند

در مجموع مقایسه شدند 21 خودروی الکترونیکی فعلی سه کلاس: بالا، متوسط ​​و جمع و جور. برندگان مربوطه:

  • طبقه بالا: مرسدس EQS 450+ با مقدار 0.92 (275 کیلومتر در 20 دقیقه)
  • طبقه متوسط: کیا EV6 (به تست GIGA) با مقدار 1.03 (309 کیلومتر در 20 دقیقه، پیروزی کلی)
  • کلاس فشرده: VW ID.3 (باتری 58 کیلووات ساعت) با مقدار 0.51 (154 کیلومتر در 20 دقیقه)

با مقدار مشخص شده توسط P3، شخص می خواهد به یک مقایسه عملی دست یابد. در آزمایش، شارژ بر روی شارژرهای سریع 350 کیلوواتی یکسان انجام شد، پنجره شارژ مورد نظر در محدوده ایده آل بین 10 تا 80 درصد حداکثر ظرفیت باتری از وسایل نقلیه مصرف واقعی خودروهای الکترونیکی که در مقدار تعیین شده لحاظ می شود نیز برای نتیجه مهم است.

خودروی سال 2022: این SUV الکتریکی کیا EV6 است

خودروهای الکترونیکی در عمل: این فقط در مورد برد نیست

P3 Charging Index که از سال 2019 عملکرد شارژ خودروهای الکترونیکی را بررسی می‌کند، نگاهی دقیق‌تر دارد. یک برنده جدید وجود دارد: The EV6 کیا بهترین عملکرد را در شارژر سریع دارد در همه کلاس ها – بیهوده خودروی سال 2022. استرومر کره ای حتی اندکی از رتبه 1.0 که توسط P3 به عنوان مقدار ایده آل با نتیجه نهایی 1.03 تعریف شده است، فراتر رفته است.

هر کسی که یک خودروی الکترونیکی رانندگی می کند مشکل را می داند: زمان در ایستگاه شارژ می تواند طولانی باشد. با این حال، مدل هایی وجود دارند که می توانند کارهای بیشتری نسبت به سایرین انجام دهند. یک خودروی برقی محبوب رقابت را در سرما کنار می گذارد.

معنی آن چیست؟ آزمایش کنندگان ارزش ایده آل را به عنوان یک ماشین الکتریکی تعریف کردند قدرت برای برد 300 کیلومتر در 20 دقیقه می تواند بارگیری کند. برای آنها، این حد تعیین کننده برای تست استرس روزمره است. کیا حتی 309 کیلومتر را در همان دوره طی کرد – طبق P3، جایزه ای برای مناسب بودن مسافت های طولانی.

یک ماشین الکترونیکی اجاره کنید و 6000 یورو جایزه بگیرید

بخش بزرگی از شارژ خودروهای الکتریکی در خانه یا محل کار انجام می شود. سرعت بارگذاری پایین معمولاً در آنجا مشکلی ایجاد نمی کند. اما گاهی اوقات باید سریع انجام شود به عنوان مثال هنگام شارژ در بزرگراه. در اینجا، خودروهای الکترونیکی در مقایسه با موتورهای احتراقی کلاسیک در پمپ کوتاه‌تر هستند. اما در بین خودروهای الکتریکی نیز تفاوت هایی وجود دارد.

کیا از رقبا جلوتر است: EV6 بهترین عملکرد شارژ سریع را دارد

گروه مشاوره مدیریت P3 با همکاران Electrive برای مقایسه خودروهای الکتریکی همکاری کرده است. هدف این است که امکان ارزیابی واقع بینانه از عملکرد شارژ خودروهای الکترونیکی فراهم شود. تولیدکنندگان معمولا حداکثر قدرت شارژ را بیان می کنند، اما این تنها در یک فرآیند شارژ در شرایط ایده آل و نه به طور دائمی به دست می آید.



منبع برنده آزمون کیا EV5 در ویدیو: