برای دسترسی به ویژگی جدید در گوشی های سامسونگ، باید حداقل اندروید 13 و One UI 5.0 را نصب کرده باشید. این در حال حاضر فقط در Samsung Galaxy S22 از طریق آزمایش بتا در دسترس است. شما می توانید از طریق یک مسیر انحرافی کوچک به عملکرد برسید:

  1. تنظیمات را باز کنید
  2. اتصالات باز
  3. وای فای را باز کنید
  4. به سه نقطه بالا سمت راست بروید
  5. روی “Wi-Fi هوشمند” 10x فشار دهید.

این به شما امکان می دهد گزینه های توسعه دهنده را برای WLAN فعال کنید و می توانید در آنجا به اطلاعات زیادی در مورد شبکه بی سیم خود دسترسی داشته باشید. به عنوان مثال، هنگامی که با تلفن همراه سامسونگ خود در اطراف حرکت می کنید، یک صفحه نمایش گرافیکی از محل اتصال خوب دریافت می کنید. به این ترتیب می توانید نقاط ضعف WLAN را شناسایی کرده و با حرکت دادن روتر یا استفاده از تکرارکننده ها، آنها را بهبود ببخشید. بسیار کاربردی است که چنین عملکردی مستقیماً در تلفن همراه ادغام شود.

WLAN خانگی اتصال به دنیای خارج است. اگر WLAN خودتان مشکل ایجاد کند، مشکل بزرگ است. تاکنون برای رفع مشکلات مجبور بوده اید به اپلیکیشن های خارجی دسترسی داشته باشید. اما لازم نیست اینطور باشد، زیرا از اندروید 13 و One UI 5.0 به بعد یک ابزار تجزیه و تحلیل WLAN در هر تلفن همراه سامسونگ وجود دارد (منبع: AndroidPolice). سپس می توانید از این برای خواندن نقاط ضعف WLAN خانگی خود استفاده کنید و در صورت لزوم آنها را با یک تکرار کننده بهبود دهید.