کلاهبرداری کلاهبردار هنگام فروش خودرو: باید به این نکته توجه کنید

در نهایت، سه نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید که می تواند شما را از مشکلات و ناامیدی زیادی نجات دهد.

  1. اجازه ندهید که متقاعد شوید که پول خود را از قبل، از طریق حواله بانکی یا خدمات امانی پرداخت کنید. بر پول نقد اصرار دارد.
  2. اطلاعات ارائه دهندگان پلتفرم را جدی بگیرید و آنها را با دقت بخوانید. مثلاً تحت هیچ شرایطی از گارانتی فروش خصوصی خودرو صرف نظر نکنید.
  3. از پیشنهاد ADAC and Co استفاده کنید. پلتفرم‌ها و باشگاه‌های خودرو قراردادهای مدلی را ارائه می‌کنند برای فروشندگان و خریداران قانون قرارداد و مسئولیت پیچیده است، اما شما در کنار آن هستید.

تور ترحممی‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد، اما همیشه دو چیز را هدف قرار می‌دهد: کلاهبرداران یا می‌خواهند از آن برای کاهش قیمت خرید خودروی شما یا برای دریافت اطلاعات شما استفاده کنند. در صورت امکان، چنین پیام هایی را حذف کنید.

  • وسیله نقلیه خود را ارزیابی کنید.
ترفند ساده است، اما متاسفانه کار می کند. هنرمندان کلاهبردار پلتفرم‌های آنلاین را به‌دنبال پلاک‌های قابل مشاهده می‌گردند و با قصد کسب اطلاعات بیشتر در مورد بیمه و وسیله نقلیه با مالکان تماس می‌گیرند. هنگامی که آنها داده های کافی را جمع آوری کردند، برای خسارتی که تأیید آن دشوار است، صورت حساب شرکت بیمه را صادر می کنند. کلاهبرداران اغلب از آن دور می شوند و قربانیان نه تنها شرکت بیمه بلکه خود بیمه شده نیز هستند، زیرا آنها مشارکت ما باید پرداخت کنند. به عنوان یک قاعده، هیچ یک از طرفین پول را پس نمی گیرند – بالاخره کلاهبرداران ناشناس باقی می مانند.

  • یک ترفند قدیمی اما همچنان محبوب، استفاده از همدلی علیه قربانیان احتمالی است.

به طور کلی به ایمیل هایی که ثابت شده اند پاسخ نمی دهد بلوک های متنی عمومی یا بسیاری از اشتباهات املایی و گرامری حاوی. به این ترتیب، شرکت های مشکوک می دانند که یک شخص واقعی پشت آدرس ایمیل ارائه شده پنهان شده است و تسلیم نمی شوند. به راحتی می توان فهمید که آیا چنین است، زیرا آنها اغلب به سؤالات مربوط به شرکت یا شخص خود پاسخ نمی دهند.

GIGA توصیه می کند

مقالات جالب تر



منبع

چند اقدام احتیاطی کلی وجود دارد که می توانید برای صرفه جویی زیادی در اینترنت انجام دهید. اولی این است: ناشناس می ماند! اطلاعات و داده های شخصی تأیید شده در وسعت وب جهانی ارزش پول واقعی دارند. گاهی اوقات، عناصر جنایتکار در بازارها حتی هدفشان این نیست که ماشین شما را با قیمتی بسیار ارزان خریداری کنند و آن را با قیمت بسیار گران‌تری به حراج بگذارند. شماره تلفن و آدرس ایمیل ارزش تلاش را دارند اینها به طور انبوه به هرزنامه‌ها فروخته می‌شوند.

جای تعجب نیست که وقتی قیمت بنزین بالاست و به حمل و نقل عمومی محلی روی می آورد چه کسی ماشین خود را می فروشد. با این حال، نه تنها می‌خواهند یک خرده‌فروش را شخصاً از بین ببرند، بلکه به صورت آنلاین نیز می‌خواهند. در اینجا می توانید دریابید که چگونه هنگام فروش خودرو در mobile.de یا autoscout24 از کلاهبرداران جلوگیری کنید.

تحرک
در بهترین حالت، شما به آنها تکیه می کنید وسایل ارتباط داخلی برنامه. اگر فشار بیاید، خدمات مشتری پلتفرم می تواند راحت تر به شما کمک کند.

جدای از اقدامات احتیاطی عمومی در برابر فریبکاری در بازارها، چند قانون وجود دارد که مخصوصا برای فروش وسایل نقلیه در mobile.de یا autoscout24 در نظر گرفته شده است.

  • پلاک خود را منتشر نکنید نه روی تصاویر و نه در توضیحات نباید قابل تشخیص باشد. شما باید این اطلاعات را در اولین جلسه با فروشنده اعلام کنید. پلاک می تواند، برای مثال، برای تقلب دربیمه مورد استفاده قرار گیرد.
ADAC یک پایگاه داده آنلاین رایگان برای خودروهای دست دوم ارائه می دهد. همچنین بررسی کنید که سایر ارائه دهندگان در پلتفرم های مختلف برای یک مدل چه چیزی را شارژ می کنند. دانستن اینکه قیمت خودرو دقیقاً چقدر است، مذاکره برای کاهش قیمت را برای کلاهبرداران سخت‌تر می‌کند.

نکاتی برای فروش خودروی دست دوم

پس در صورت پرس و جو بدید هرگز آدرس ایمیل یا شماره تلفن خود را مگر اینکه بخواهید توسط ایمیل های اسپم بمباران شوید و با زنگ تلفن همراه خود بیدار بمانید. در صورت لزوم، یک آدرس ایمیل اختصاصی ایجاد کنید که فقط برای این منظور از آن استفاده می کنید، یا یک کارت پیش پرداخت به همراه یک تلفن همراه یکبار مصرف دریافت کنید که در صورت تلاش برای کلاهبرداری با خیال راحت می توانید آن را خاموش کنید.

مهم نیست که چرا ماشین قدیمی خود را می فروشید – چه زنگ زده باشد یا یک ماشین جدید بخرید – این جواهر همیشه سزاوار قیمت منصفانه است. در این راهنما، ما به شما نشان خواهیم داد که کدام کلاهبرداری‌ها در حال حاضر در درگاه‌های فروش «آلا حالت» هستند و چگونه می‌توانید از خود در برابر کلاهبرداران در پلتفرم‌هایی مانند mobile.de یا autoscout24 محافظت کنید.

کلاهبرداران اینترنتی: قوانین کلی

یکی فهرست تمام تلاش های کلاهبرداری و آنچه می توانید در مورد آن انجام دهید، می توانید در اینجا بیابید.

هنگام فروش خودرو مراقب باشید: کلاهبرداری های محبوب