کسانی که در این ایالت فدرال زندگی می کنند بیشترین هزینه را پرداخت می کنند

در 16 نوامبر 2022، قیمت برق در آلمان در عرضه اولیه است به طور متوسط ​​39.04 سنت در هر کیلووات ساعت. با مصرف 3500 کیلووات ساعت، که 1366.42 یورو در سال می شود (منبع: اطلاعات قیمت برق). با این حال، تفاوت قیمت قابل توجهی بین 16 ایالت فدرال وجود دارد، زیرا قیمت برق به محل زندگی شما، هزینه های شبکه یا رقابت محلی نیز بستگی دارد:

در برمن، مردم در حال حاضر کمترین هزینه برق را در تامین اولیه و در تورینگن بیشترین پرداخت را می‌پردازند (منبع تصویر: اطلاعات قیمت برق)
نیروگاه بالکن وابستگی به قیمت برق را کاهش می دهد:

لوازم خانگی کم مصرف باعث صرفه جویی در هزینه می شود

جنگ تجاوزکارانه روسیه در اوکراین، گسترش بی‌رویه انرژی‌های تجدیدپذیر و پایان قدرت هسته‌ای، که هم‌اکنون در افق دیده می‌شود. دلایل زیادی برای افزایش سرسام آور قیمت برق در آلمان وجود دارد، اما عواقب آن همیشه یکسان است: برق به طور فزاینده ای در حال تبدیل شدن به یک کالای لوکس است و مصرف کنندگان در آلمان مجبور به پرداخت قیمت های بی سابقه برای یک کیلووات ساعت هستند.

قیمت برق در 16 نوامبر 2022

صرف نظر از قیمت فعلی برق، مصرف کنندگان می توانند قبض برق خود را با هزینه خود کاهش دهند – به عنوان مثال با لوازم خانگی کم مصرف. Stiftung Warentest اخیراً فاش کرده است که کدام ماشین لباسشویی از برق بسیار کمی استفاده می کند. با این حال، آلمانی ها انتظار زیادی از ترمز قیمت برق اعلام شده ندارند. در اینجا سقف قیمت برق در هر کیلووات ساعت بالاتر از حد فرض شده است.



منبع اخیراً قیمت برق فقط یک جهت می شناسد: صعودی. با این حال، تفاوت های قابل توجهی بین هر ایالت فدرال وجود دارد که گاهی اوقات بیش از 20 سنت در هر کیلووات ساعت است. شاخص قیمت برق ما نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان کجا می‌توانند بهترین معامله را داشته باشند – و کجا باید در جیب خود فرو بروند.

مصرف کنندگان در تورینگن در حال حاضر مجبورند برای خدمات اساسی به جیب خود بپردازند. اینجا یک کیلووات ساعت 45.30 سنت قیمت دارد. بیشتر از تامین کننده اصلی در برمن 20 سنت ارزان تر است. اگر برق خود را از ارائه دهنده محلی در شهر Hanseatic دریافت کنید، برای هر کیلووات ساعت فقط 25.23 سنت پرداخت می کنید.