کارشناسان پیش بینی غم انگیزی ارائه می دهند

طبق گزارش آژانس بین المللی انرژی، کشورهای اتحادیه اروپا می توانند حدود 30 میلیارد متر مکعب گاز مفقود شده است. به گفته بیرول، روسیه و چین مسئول این امر هستند. بر اساس این پیش بینی، روسیه می تواند عرضه باقیمانده خود را متوقف کند. اگر تقاضای چین برای گاز طبیعی مایع (LNG) به افزایش خود ادامه دهد، تأسیسات ذخیره سازی گاز در اتحادیه اروپا نمی تواند طبق معمول پر شود. همچنین نمی توانید به دمای ملایمی که برای مدت طولانی در سال جاری حاکم بوده است، تکیه کنید.

کارشناسان پیش بینی می کنند که کمبود گاز در سال آینده نیز برطرف نشود. به گفته آژانس بین المللی انرژی، زمستان آینده می تواند «بسیار سخت تر» از زمستان فعلی باشد. پر کردن مخازن قبل از زمستان می تواند در سال آینده مشکل تر شود.

کارشناسان همچنین انتظار دارند در سال 2023 یک وضعیت اضطراری گازی رخ دهد

چند افسانه در مورد گرمایش وجود دارد که ما خوشحالیم که آنها را برطرف می کنیم:

وزیر ساختمان فدرال خواستار تلاش است

به گفته فون در لاین، آماده سازی برای زمستان آینده باید از هم اکنون آغاز شود. اروپا باید روی یکی تمرکز کند توافق بر سر خرید مشترک گاز و همچنین افزایش گسترش انرژی های تجدیدپذیر. آژانس بین المللی انرژی همچنین به گسترش برنامه هایی مانند کمک های مالی برای نوسازی و جذاب تر کردن پمپ های حرارتی از نظر مالی توصیه می کند (منبع: n-tv).

از یک طرف، کلارا گیویتز، وزیر ساختمان فدرال، صرفه جویی های قبلی در مصرف گاز را ستود، اما از سوی دیگر او همچنین خواستار تلاش های بیشتر شد. به گفته وی، تلاش های موجود برای صرفه جویی یکی است “آفرین”. درست مانند کلاوس مولر، رئیس آژانس شبکه فدرال، او صرفه جویی بیشتر را ضروری می داند.



منبع

بحران انرژی پیرامون عرضه گاز نیز ما را در سال آینده مشغول خواهد کرد. به گفته رئیس آژانس بین المللی انرژی (IEA)، ممکن است حتی امکان پذیر باشد حتی بدتر از 2022. فاتح بیرول پس از گفتگو با رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، اورسولا فون در لاین، گفت که ممکن است در سال 2023 کمبود گاز حتی بیشتر شود. برای کشورهای اتحادیه اروپا در سال آینده پر کردن تقریباً به طور کامل تأسیسات ذخیره گاز، مانند پاییز، می تواند بسیار دشوار باشد.